دسته بندی
SEO
تاریخ انتشار
3 مهر 1403
مدت زمان مطالعه
14 دقیقه

سئو محلی از بزرگ ترین خدمات دیجیتال مارکتینگ ایران سایت است که باعث رشد کسب و کار شما در یک محله خاص می‌شود. گاهی در یک فروشگاه فیزیکی و محلی در حال فروش محصولات خود هستید که نیاز دارید افراد اون محله و نزدیک شما به راحتی شما را پیدا کنند. در اینجا ما به سئو محلی می‌پردازیم و از تکنیک های آن برای آشنایی هم محلیان، با شغل شما می‌شویم.

سئو محلی چیست

سئو محلی چیست و نحوه انجام آن

سئو محلی مجموعه‌ای از تکنیک‌هایی است که می‌تواند به کسب‌وکار محلی شما کمک کند تا در نتایج جستجوی بدون هزینه و مبتنی بر مکان در جستجوی گوگل، Google Maps و سایر موتورهای جستجو برجسته‌تر ظاهر شود.

به عنوان مثال، می‌تواند به نمایه کاربری کسب و کار گوگل Google Business Profile  شما کمک کند تا در Local Pack بسته محلی رتبه بالاتری داشته باشد.

نحوه انجام سئو محلی

تقریباً تمام نتایج جستجو بر اساس کشور کاربر شخصی‌سازی می‌شوند. اما سئوی محلی در مورد دسترسی به افراد در مکان های خاص تر، مانند شهرها و مناطق است.

بنابراین، می‌تواند برای مشاغل دارای فروشگاه های فیزیکی (رستوران ها، دندانپزشکان و مکانیک ها و …) و ارائه دهندگان خدمات محلی (لوله کش، مربیان، و واکر سگ و غیره) مفید باشد.

دقت کنید: سئو محلی با سئوی معمولی متفاوت است زیرا گوگل از سیستم ها و معیارهای مختلفی برای رتبه بندی نتایج بومی سازی شده استفاده می‌کند.

چرا سئو محلی مهم است؟

چرا سئو محلی مهم است؟

آمارها نشان می‌دهد، 46 درصد اصلی سرچ ها با اینتنت”intent”(خواستار کاربر) محلی هستند. 76 درصد کسایی که به دنبال سئو محلی هستند.

سئوی محلی به افزایش دید آنلاین کمک می کند تا مورد توجه مشتریان جدید قرار بگیرید.

بهینه‌سازی Google Maps و Google My Business می‌تواند تماس‌های مستقیم، سرنخ‌ها و فروش بیشتری ایجاد کند.

بهینه سازی وب سایت خود برای اصطلاحات محلی به این معنی است که ترافیک هدفمند و سرنخ های بهتری را جذب می‌کنید.

به همین دلیل است که برای کسب و کار شما داشتن یک استراتژی سئو محلی موثر ضروری است. تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که شرکت شما به عنوان یکی از نتایج برتر در زمانی که مخاطبان شما به دنبال محصولات یا خدمات شما به صورت آنلاین هستند، ظاهر می‌شود.

مطمئن نیستید که برای جستجوهای محلی به یک استراتژی SEO نیاز دارید؟ این آمار را بررسی کنید:

  • جستجوهای “نزدیک من” در چند سال گذشته بیش از 500٪ افزایش یافته است.
  • افزایش 200٪ در جستجوهای تلفن همراه برای عباراتی مانند “اکنون نزدیک من را باز کن”
  • 30٪ از تمام جستجوهای تلفن همراه به مکان مربوط می‌شود.
جستوجو محلی چگونه به نظر می‌رسد؟

جستوجو محلی چگونه به نظر می‌رسد؟

اگر می‌پرسید «سئوی محلی چیست؟» احتمالاً از خود می‌پرسید که جستجوی محلی در موتور جستجویی مانند Google چگونه به نظر می‌رسد. جستجوی محلی از کلمات کلیدی خاصی استفاده می‌کند که با مکان ها یا مشاغل محلی مرتبط هستند. رایج ترین عباراتی که مردم هنگام جستجوی محلی استفاده می کنند عبارتند از:

“نزدیک من”

“در [شهر]”

هر دو عبارت نتایج جستجوی متمرکز بر یک مکان منطقه ای خاص را می‌سازد. هنگامی که یک کاربر جستجویی را با استفاده از یکی از این عبارات محلی انجام می‌دهد، یک پک ستایی سئوی محلی ایجاد می‌کند. بسته 3 سئو محلی، لیستی از سه کسب و کار محلی است که متناسب با جستجوی کاربر و در منطقه نزدیک یا مکان مشخص شده قرار دارند.

جستوجو محلی چگونه به نظر می‌رسد؟

مثلا وقتی تازه وارد مکان جدید شده اید، و هوس پیتزا می‌کنید. در جستجو خود می‌نویسید پیتزا فروشی نزدیک من، یا حتی پیتزای خالی، با پک ستایی گوگل مواجه می‌شوید. که در آن سه نتیجه از بهترین یا نزدیک ترین پیتزافروشی های نزدیک خود را می‌بینید و یا با سرچ بیشتر به دنبال دیگر نتایج می‌روید.

چگونه گوگل رتبه بندی جستجوی محلی را تعیین می‌کند؟

چگونه گوگل رتبه بندی جستجوی محلی را تعیین می‌کند؟

همانطور که در حال ساختن استراتژی سئو محلی خود هستید و یاد می گیرید که سئوی محلی چیست، درک عواملی که بر جستجوی محلی تأثیر می گذارد ضروری است. سه عامل اصلی که بر نحوه تعیین رتبه‌بندی جستجوی محلی توسط گوگل تأثیر می‌گذارند عبارتند از:

  • نزدیکی
  • ارتباط
  • برجستگی
نزدیک بودن در سئو محلی

نزدیک بودن

نزدیکی به میزان نزدیکی کسب و کار شما به جستجوگر است. گوگل تمایل دارد لیست هایی را ایجاد کند که نزدیک ترین آنها به کاربر باشد. این عامل چیزی نیست که بتوانید آن را کنترل کنید، اما هنگام بهینه سازی نمایه کسب و کار Google خود برای جستجوی محلی باید در نظر گرفته شود.

فهرست کردن منطقه خدماتی خود در نمایه کسب و کار Google شما راهی عالی برای اطمینان از نمایش جستجوهای محلی در نزدیکی شما است.

ارتباط در رتبه گیری سئو محلی

ارتباط

گوگل همچنین نتایج را بر اساس ارتباط تولید می کند. ارتباط شما به عبارت جستجو و محصولات یا خدماتی که ارائه می کنید بستگی دارد. اگر کسی پیتزافروشی را جستجو کند، گوگل فهرستی از مشاغلی که پیتزا ارائه می دهند جمع آوری می‌کند. پس ربط داشتن شما با آن عبارت یا خدماتی که دارید بسیار مهم است.

برجستگی در رتبه‌دهی سئو محلی

برجستگی

برجسته بودن بر آنچه مشتریان دیگر در مورد محصولات یا خدمات شما می گویند تمرکز دارد. در فهرست گوگل، این به صورت رتبه‌بندی یک تا پنج ستاره، به‌علاوه نظرات و کامنت های کاربران است. Google می‌خواهد مکان‌هایی را با رتبه‌بندی عالی نشان دهد تا به مردم کمک کند بهترین کسب‌وکار را برای نیازهای خود پیدا کنند.

هنگام ایجاد استراتژی سئوی محلی خود، باید این سه عامل را در نظر داشته باشید.

سئو محلی شما بر موقعیت کسب و کار شما در نتایج جستجوی محلی تأثیر می‌گذارد. جزاین دانستن این عوامل بسیار مهم است تا بتوانید برنامه سئوی محلی خود را بهتر بهینه کنید و ترافیک بیشتری را به شرکت خود هدایت کنید.

سئو محلی: چی هست و چگونه انجام می‌شود؟

چگونه وب سایت خود را برای سئو محلی بهینه کنید؟

اکنون که در مورد اهمیت سئو محلی و نحوه تعیین رتبه‌بندی جستجوی محلی توسط گوگل بیشتر می‌دانید، زمان آن رسیده است که استراتژی خود را بهینه کنید و تصمیم بگیرید که آیا به خدمات سئو محلی نیاز دارید یا خیر.

بیایید با هم به 6 بهینه سازی که می‌توانید برای بهبود رتبه سئو محلی خود انجام دهید بپردازیم:

  1. فهرست نمایه کسب و کار Google خود را ساخته و بهینه کنید
  2. بومی سازی کردن محتوای سایت
  3. انتخاب کلمات کلیدی مناسب
  4. ریویو(review) یا نظرات کاربران را مدیریت کنید
  5. Voice Search خود را بهینه کنید
  6. بهینه سازی وبسایت
1. فهرست نمایه کسب و کار Google خود را ساخته و بهینه کنید

1. فهرست نمایه کسب و کار Google خود را ساخته و بهینه کنید

اولین و مهم‌ترین مرحله استراتژی سئوی محلی شما این است که لیست نمایه کسب و کار Google خود را ادعا کنید. فهرست نمایه کسب و کار گوگل (Google Business Profile) شما قلب استراتژی محلی شما است. اگر می‌خواهید مشتریان محلی را به مکان خود هدایت کنید، باید فهرست خود را تولید و بهینه کنید.

هنگامی که لیست نمایه کسب و کار Google خود را ادعا کردید، می توانید شروع به پر کردن نمایه خود کنید.

اطلاعات NAP (نام، آدرس، شماره تلفن)

بیایید به چند ویژگی که می‌خواهید برای داشتن یک فهرست محلی درجه یک تکمیل کنید، نگاهی بیاندازیم:

اطلاعات NAP (نام، آدرس، شماره تلفن)

وقتی فهرست محلی خود را ادعا می کنید، باید تأیید کنید که مهم ترین داده ها درست هستند. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

  • نام
  • آدرس
  • شماره تلفن

ابتدا با نام کسب و کار خود شروع کنید. شما می خواهید تأیید کنید که نام رسمی و کامل شرکت شما است. حتی اگر کسب و کار شما نام کوتاه تری داشته باشد، باید از نام کامل در فهرست محلی خود استفاده کنید.

اضافه کردند عکس به لیست خود

اضافه کردند عکس به لیست خود

هنگامی که اطلاعات لازم را در فهرست خود تکمیل کردید، می خواهید تصاویر را اضافه کنید.

بسیاری از مردم به عکس‌های نمایه کسب‌وکار Google نگاه می‌کنند تا اطلاعاتی در مورد شرکت، محصولات یا خدمات شما پیدا کنند. این تصاویر فرصتی عالی برای شما هستند تا کسب و کار خود را به نمایش بگذارید.

شما می خواهید از عکس های معتبر برای برجسته کردن شرکت خود استفاده کنید. از عکس‌های استوک استفاده نکنید، زیرا مردم درک نمی‌کنند که کسب‌وکار شما چگونه است.

شما می توانید تصاویری از فروشگاه خود (هم از داخل و هم در خارج)، کارکنان و محصولات خود آپلود کنید.

مقدمه خود را بنویسید

بخش کوچکی که در آن به مخاطبان خود در مورد خدمات یا محصولات خود اطلاعات می‌دهید. این بخش مکان بسیار خوبیست که بتوانید آنچه را که کسب و کار شما را منحصر به فرد می‌کند برجسته کنید.

2. بومی سازی کردن محتوای سایت

2. بومی سازی کردن محتوای سایت

چگونه وب سایت خود را بومی سازی می کنید؟ بهترین راه برای بومی سازی وب سایت خود این است که نام شهر، شهرستان یا منطقه خود را در سراسر سایت خود درج کنید.

این تمرین به شما کمک می کند به مشتریان محلی بیشتری دسترسی پیدا کنید و در نتایج جستجو، با ارزش ظاهر شوید.

یکی دیگر از راه های بومی سازی وب سایت خود، درگیر شدن با رویدادهای جامعه محلی است. وقتی با این رویدادها درگیر می‌شوید، رویدادها را در وب سایت خود به نمایش می‌گذارید. به عنوان مثال، هنگامی که در مورد رویداد در سایت خود پست می‌کنید، کلمات کلیدی مرتبط محلی را ادغام کنید.

محتوای سئوی محلی یک راه عالی برای ایجاد ترافیک محلی در وب سایت شما است.

نه تنها در معرض دید رویداد قرار می‌گیرد، بلکه به مردم کمک می‌کند تا با کسب و کار شما آشنا شوند. با بومی سازی وب سایت خود، به افراد بیشتری کمک کنید تا شرکت شما را پیدا کنند.

3. انتخاب کلمات کلیدی مناسب

3. انتخاب کلمات کلیدی مناسب

کلمات کلیدی جزء حیاتی سئوی محلی هستند. اگر می خواهید در نتایج جستجوی محلی ظاهر شوید، باید فهرست و وب سایت نمایه کسب و کار Google خود را بهینه کنید. برای یافتن کلمات کلیدی محلی، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید.

تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند کلمات کلیدی مناسب را برای ادغام در لیست و وب سایت خود بیابید.

هنگامی که تحقیق می کنید، روی کلمات کلیدی لانگ ترم تمرکز کنید که شامل سه یا چند کلمه هستند. نمونه آن مثلا “مکان پیتزا در ونک”.

این کلمات کلیدی خاص به هدایت علاقه‌مندترین افراد به صفحه شما کمک می‌کنند.

هنگامی که کاربران جستجوهای محلی انجام می‌دهند، معمولا از کلمات کلیدی طولانی برای یافتن کسب و کار مناسب استفاده می‌کنند.

4. ریویو(review) یا نظرات کاربران را مدیریت کنید

4. ریویو(review) یا نظرات کاربران را مدیریت کنید

نظرات نقش اساسی در انتخاب کسب و کار شما توسط افراد محلی دارد. وقتی کسی تجربه ای با شرکت شما ندارد، به تجربیات دیگران روی می‌آورد تا تصمیم بگیرد آیا مارکت شما برای او مناسب است یا خیر.

گوگل تمایل دارد به کسب و کارهایی که رتبه ستاره بالاتر و تعداد بررسی های قابل توجهی دارند، رتبه های برتر بدهد. این روند به این معنی نیست که داشتن بهترین امتیاز مرور به طور خودکار به شما رتبه برتر را می‌دهد. با این حال، به شما کمک می‌کند در نتایج جستجوی محلی رتبه بهتری کسب کنید.

وقتی برای کسب و کار خود نقدهایی دریافت می کنید، اشکالی ندارد که هم نقدهای مثبت و هم منفی داشته باشید.

مدیریت نظرات مشتری های سئو محلی
مدیریت نظرات مشتری های سئو محلی

اگر فقط نظرات پنج ستاره داشته باشید، مردم نسبت به صحت آنها مشکوک خواهند شد. خوب است که نظرات مختلفی در صفحه خود داشته باشید.

اگر نظرات مثبتی دریافت کردید، از مردم برای به اشتراک گذاشتن نظراتشان تشکر کنید. وقتی کاربران نظرات منفی می‌گذارند، به مشکلات آن‌ها بپردازید و سعی کنید تجربه را برای آنها بهتر کنید.

مردم انتظار دارند نظرات منفی را ببینند. برای مردم مهم است که چگونه با این بررسی ها برخورد می‌کنید.

وقتی مخاطبان رسیدگی شما به تمام نظر هارا می‌بینند، متوجه می‌شوند که اگر برای آنها هم مشکلی پیش بیاید، رسیدگی خواهید کرد. این امر در اطمینان آن ها به شغل شما تاثیر بسزایی می‌گذارد پس حتما به مدیریت نظرات گوگل خود دقت داشته باشید.

نکته: بهترین انتخاب برای ایجاد یک تغییر مناسب در کسب و کار شما که هم از روی غرض نباشد و هم کورکورانه بهترین امتیاز را داده باشد، نظر های متوسط یا سه ستاره هستند. حتما آن هارا بازبینی کنید و حتی بهترین نیازهای CRO و بهینه سازی نرخ تبدیل خود را در آن ها بیابید.

یک استراتژی عالی سئوی محلی به شما کمک می‌کند تا برند خود را بسازید.

5. Voice Search خود را بهینه کنید

5. Voice Search خود را بهینه کنید

آیا می دانستید که بیش از 55 درصد از مصرف کنندگان از جستجوی صوتی برای یافتن یک کسب و کار محلی استفاده می‌کنند؟ با افزایش محبوبیت دستگاه های جستجوی صوتی، باید استراتژی جستجوی محلی خود را برای صدا بهینه کنید.

روش جستجوی افراد از طریق دستگاه ها با روش جستجوی شفاهی آنها متفاوت است. کاربران به احتمال زیاد از زبان عامیانه برای سوال های خود استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال، ممکن است شخصی تایپ کند “مکان های پیتزا در نزدیکی من”، اما وقتی جستجوی شفاهی انجام می‌دهد، می‌گوید: “از کجا می توانم یک پیتزا فروشی نزدیک خود پیدا کنم؟” در نظر گرفتن روشی که افراد جستجوهای خود را از طریق صدا بیان می کنند ضروری است.

حتما از کلمات شفاهی مناسب و طولانی هم در جستجو کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

6. بهینه سازی وبسایت

6. بهینه سازی وبسایت برای Local SEO

بخشی در google business profile listing وجود دارد که شما در آن وب سایت خود را قرار می‌دهید. حتی اگر مخاطبان شما از بسته ستایی سئوی محلی عبور کنند، باز هم این امکان وجود دارد که شما را در نتایج جستجوی ارگانیک بیابند. به سئو تکنیکال خود دقت داشته باشید.

اگر می خواهید با استراتژی سئوی محلی خود موفقیت را مشاهده کنید، باید یک وب سایت بهینه سازی شده داشته باشید. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید وب سایت خود را بهبود بخشید تا کاربر پسندتر شود:

  • طراحی به روز داشته باشید: اگر وب سایت شما قدیمی یا قدیمی به نظر برسد، مخاطبان شما علاقه خود را از دست خواهند داد. شما می‌خواهید با سرمایه گذاری در طراحی وب سایت خود ظاهری تازه و جدید به سایت خود بدهید.
  • از سرعت سایت خود اطمینان حاصل کنید: کاربران از صبر کردن برای بارگیری صفحات متنفرند. با استفاده از Google PageSpeed ​​Insights، می توانید ببینید که سایت شما در کجا نیاز به بهبود دارد. اگر نمی‌دانید چگونه این بهینه سازی ها را انجام دهید، می‌توانید در خدمات بهینه سازی سرعت صفحه سرمایه گذاری کنید.
  • ناوبری را ساده کنید: اگر کاربران نتوانند اطلاعاتی را در سایت شما پیدا کنند، به سرعت دلسرد می‌شوند. داشتن ناوبری ساده و کاربردی به آنها کمک می کند تا اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. از دسته بندی های جذاب و زیرمجموعه های سازمان یافته استفاده کنید.
حتی در فصل های خلوت کاری با لوکال سئو شلوغ باشید

حتی در فصل های خلوت کاری با لوکال سئو شلوغ باشید

حالا که اهمیت و ارزش سئو محلی را متوجه شدید، بیشتر از مهم بودن آن خبر دارید. با اعتماد به یک تیم سئو محلی کسب و کار خود را، حتی در فصل های خلوت، شلوغ کنید. تمام افراد نزدیک مشاغل خود را به فروشگاه و سایت خود هدایت کرده و فروش را حتی در فصل های غیر ممکن، بالا ببرید. ایران سایت همواره در خدمات سئو خود، Local SEO را برای شما در نظر خواهد گرفت. با خدمات سئو ایران سایت همراه باشید.