دسته بندی
تاریخ انتشار
6 شهریور 1403
مدت زمان مطالعه
4 دقیقه

5 عنصر یک طراحی سایت زیبا و کامل را باهم مرور خواهیم کرد. در هر حرفه ای، به خصوص در صنایع خلاق و دیجیتال مارکتینگ، هر چه بیشتر انجام دهید، بیشتر می‌دانید. در طول سال‌هایی که در صنعت طراحی سایت فعالیت کرده‌ایم، کمی در مورد آنچه برای ایجاد یک وب‌سایت برتر نیاز است، یاد گرفتیم. بهترین طراحی وب نه تنها چشم را جلب می‌کند، بلکه سایت را بالاتر از رقبای خود قرار می دهد. این تجربه به ما چند عنصر کلیدی در مورد نوع طراحی وب سایت عالی آموخته است که به آن خواهیم پرداخت.

5 عنصر اصلی طراحی سایت

1. جذابیت زیبایی شناختی

اولین بازدید هر فرد از سایت شما دقیقا مثل اولین دیدار او با خود شماست. شما فقط یک بار فرصت دارید که یک تاثیر اولیه عالی داشته باشید. مطمئناً، ممکن است دوباره به طور تصادفی از وب سایت شما دیدن کنند، اما آیا بهتر نیست در اولین فرصتی که به دست می‌آورید، آن‌ها را به قلاب بی‌اندازید؟ ازین که بهترین محصول را دارید مطلع هستید، اما باید کاری کنید که آن‌ها به اندازه کافی ازین مسئله مطمئن شوند! کاربران با دیدن طراحی وب سایت شما فوراً در مورد اعتبار شرکت، نام تجاری یا محصولات شما تصمیم می‌گیرند.

جذابیت زیبایی شناختی

2. طرح کاربر پسند و User friendly

اگر سایت شما به راحتی قابل پیمایش نباشد و محتوای ارزشمند شما به راحتی پیدا نشود، کاربران شما به جای دیگری خواهند رفت. در حالی که تطبیق آنها با تصاویری عالی مهم است. طراحی وب شما باید بر این تمرکز داشته باشد که کاربران از صفحات فرعی پیچیده و محتوایی که پیدا نمی‌شود ناامید نشوند.

هرچی کاربرانی که وارد صفحات شما می‌شوند بیشتر در آن باقی بمانند و دسترسی سریع تری به قسمت های مختلف مورد نیاز خود داشته باشند، نتیجه و رتبه بالاتری را از آن خود خواهید کرد.

3. محتوای عالی و جذب کننده

سرمایه گذاری در یک سایت زیبا و بی توجهی به محتوا مانند خرید یک ماشین بدون موتور است. یک وب سایت برتر دارای محتوای واضح، قانع کننده و مختصر با کال تو اکشن های مشخص است. حتی این هم کافی نیست؛ محتوای خوبی که با اصول بهینه سازی موتور جستجو نوشته نشده است ممکن است جذاب باشد، اما گاها رتبه خوبی نخواهد داشت. به این معنی که سایت زیبا و خوش فکر شما تقریباً نامرئی است.

پس مهم است که هم وب سایتی با محتوای متفاوت داشته باشید و هم تمام المان های سئو، بهینه سازی و جایگاه تگ ها در آن رعایت شده باشد. اینگونه شما بهترین نتیجه را از گل یک محتوا خواهید گرفت.

محتوای عالی و جذب کننده

4. کال تو اکشن‌های Call To Action قانع کننده

باید به طور تخصصی تعیین کنید که که چه فراخوان هایی برای اقدام (CTA) در سایت شما اجرا شود. این می‌تواند ارسال فرم سرنخ، برقراری تماس تلفنی یا خرید محصول باشد. سپس این هدف را برای کل فرآیند از طراحی و کدنویسی گرفته تا نوشتن محتوا در ذهن نگه می داریم. هدف ایجاد سایتی است که بازدیدکنندگان را به طور موثر به مشتری تبدیل می‌کند.

ایا شما در صفحه ای که باید برای پیدا کردن هدفی که بخاطر آن وارد آن لندینگ شدید، باید دنبال لینک ها و کال‌تو‌اکشن ها بگردید باقی می‌مانید؟ هیچ کس دوست ندارد برای یک لینک دانلود یک اسکرول بلند مدت داشته باشد. پس حتما به این قسمت، در یک عنصر مهم طراحی سایت خود دقت داشته باشید و از کنار آن بی اهمیت نگذرید.

5 عنصر طراحی سایت

5. افزایش ترافیک وب

ممکن است زمان بر باشد، اما با طراحی وب سایت خوب، بهینه سازی موتور جستجو، کمی کار و صبر، ترافیک سایت شما افزایش خواهد یافت. ما می خواهیم شاهد ارتقاء وب سایت شما به سطح بعدی باشیم. برای انجام این کار به ترافیک با کیفیت بالایی نیاز داریم.

این مراحل برای عملکرد وب سایت شما حیاتی هستند. با نادیده گرفتن آنها، تصمیم شما این بوده که بهترین شانس موفقیت را از شرکت خود بگیرید. یک وب سایت بی ایراد و کاربر پسند، باید محصولات مناسبی داشته باشد. متقابل محصولات شما بدون یک وب سایت خوب نامرئی می‌مانند. شما محصول را دارید، اکنون به آن فرصت موفقیت بدهید.

المنت های طراحی سایت

این هم 5 المنت خفن و مهم برای یک طراحی سایت عالی و بی ایراد، خدمت شما کسانی که دوست داشتید مارا در ماقالاتمون دنبال کنید. این کار رو ادامه دهید، مطمئن باشید پشیمون نخواهید شد. ما برای وقت شما ارزش قائل می‌شویم و حتی زمان مورد نیاز برای خواندن یک مقاله را به شما خواهیم گفت.