دسته بندی
تاریخ انتشار
17 مهر 1403
مدت زمان مطالعه
10 دقیقه

چرا باید به دیجیتال مارکتینگ در دوران رکود اهمیت دهیم؟ اقتصاد جهانی در حال افول است و از آنجایی که کلمه “رکود” بر زبان بسیاری از مردم نقش بسته است، کسب و کارها شروع به احساس فشار کرده اند. دیجیتال مارکتنیگ یک راه حل مناسب مالی برای شرکت هایی ارائه می‌دهد که به دنبال رقابت در دوران رکود هستند و به شما توانایی ارتباط با مشتریان به صورت آنلاین و پایین نگه داشتن هزینه ها را خواهند داد.

در این پست، به بررسی موضوع این که چرا باید در بازاریابی رکودی سرمایه گذاری کنید و برخی از نکات بازاریابی دیجیتال که به شما کمک می‌کند از بودجه کم، حداکثر استفاده را ببرید می‌پردازیم.

بازاریابی در شرایط رکود

بازاریابی در شرایط رکود: آیا واقعاً ارزشش را دارد؟

رکود 2023 احتمالاً باعث کاهش فروش خواهد شد، اما فریب نخورید و فکر نکنید که بازاریابی باید عقب‌نشینی کند. حقیقت این است که داشتن یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ موثر در زمان رکود اقتصادی، مهمتر از همیشه است.

در اینجا دلایل قانع‌کننده‌ای وجود دارد که کسب‌وکارها باید در دوران رکود به سرمایه‌گذاری در بازاریابی دیجیتال ادامه دهند:

سرمایه گذاری برای آینده

1. این سرمایه گذاری برای آینده شماست

طبق آمار از همه‌گیری اخیر کووید-19، روند رکود اقتصادی 2023، تا رکود بزرگ سال 1933، نشان می‌دهد که هزینه‌های بازاریابی در طول رکود «به شدت کاهش می‌یابد».

با این حال، کسانی که در برابر وسوسه کاهش هزینه ها مقاومت می کنند، پس از یک بحران، افزایش قابل توجهی در سهم بازار مشاهده می‌کنند.

به طور مشابه، رفتار شما در زمان‌های نامشخص بر درک مصرف‌کننده فراتر از آن بحران تأثیر می‌گذارد. 65 درصد از مشتریان به فعالیت های یک برند در طول همه گیری COVID-19 اهمیت می دادند. کسانی که در طول بحران از برند خوبی برخوردار هستند، احتمالاً پس از آن فروش بیشتری خواهند داشت.

این سرمایه گذاری برای آینده شماست

هزینه کمتر کانال های بازاریابی دیجیتال را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

با بودجه‌های فشرده‌تر در دوران رکود، سرمایه‌گذاری در بازاریابی دیجیتال به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد، بدون اینکه به بانک‌ها دست بزنند به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند.

از بازاریابی رسانه های اجتماعی گرفته تا طراحی وب سایت، یک راه حل دیجیتال مارکتینگ برای همه وجود دارد.

پیام های خود را بر اساس احساسات مشتری دوباره تنظیم کنید

2. پیام های خود را بر اساس احساسات مشتری دوباره تنظیم کنید

سبک بازاریابی شما ممکن است قبل از رکود به خوبی کار کند، اما آگاهی از احساسات مشتری در طول یک بحران ضروری است.

مطمئنا، یکی از ابزارهای عالی برای بازاریابی، طنز است. با این حال، در طول یک رکود، مهم است که به مخاطبان خود و زمینه رویدادهای جاری توجه داشته باشید. 38 درصد از مصرف کنندگان در طول همه گیری فکر می‌کردند استفاده از شوخ طبعی در بازاریابی نامناسب است.

احساسات مشتری

پیام‌های شما باید “نقاط دردناک آن‌ها را برطرف کند، پشتیبانی ارائه دهد و ارزش قاعل شود.” این سه مهم می‌تواند به ایجاد اعتماد و تقویت رابطه مشتری و کسب‌و‌کار کمک کند.

سرمایه گذاری کمتر در بازاریابی توانایی شما برای انجام تحقیقات بازار و رقبا را فلج می‌کند. به نوبه خود، کمتر در مورد چگونگی تغییر احساسات مشتری مطلع خواهید شد.

از رقابت پیشی بگیرید

3. از رقابت پیشی بگیرید

بازاریابی دیجیتال بهترین راه برای جابجایی کاربران به سمت پایین قیف فروش است. سرمایه‌گذاری در بازاریابی رکودی، درهایی را برای پیشی گرفتن از رقبا و حتی آزمایش اثبات طرح‌های بازاریابی مفهومی باز می‌کند. به راحتی می‌توانید با ماندن در بازار حتی در شرایط رکود از رقبای خود پیشی بگیرید. چون آن ها در انتظار بازاری بهتر می‌مانند و از فرصت های رشت استفاده نخواهند کرد.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ در زمان رکود

استراتژی دیجیتال مارکتینگ در دوران رکود

پس بله! بازاریابی در دوران رکود یک امر ضروری است. اما آیا تفاوت ظریفی در بازاریابی رکودی وجود دارد که آن را از زمان های عادی و عالی متمایز کند؟

پاسخ مثبت است. تاکتیک های بازاریابی آنلاین شما باید به صورت استراتژیک برنامه ریزی و اجرا شوند تا از رکود، حداکثر استفاده را ببرید.

در اینجا چند نکته بازاریابی دیجیتال وجود دارد که می توانید از آنها برای کمک به موفقیت کسب و کار خود در زمان های سخت رکود استفاده کنید:

ایجاد برنامه بودجه مارکتینگ

استراتژی 1: ایجاد برنامه بودجه مارکتینگ

ترس شماره یک اکثر کسب و کارها در مورد بازاریابی رکودی، خرج بیش از حد و عدم بازدهی است. به همین دلیل است که برنامه بودجه بازاریابی برای هر کسب و کاری ضروری است که شامل موارد زیر می‌شود:

• تعیین بودجه.

• تعیین اینکه روی کدام کانال ها تمرکز کنید.

• ایجاد صندوق اضطراری در صورت بدتر شدن رکود.

مهم است که به یاد داشته باشید که یک برنامه بودجه بازاریابی به طور دقیق تنظیم نشده است. باید به طور منظم با توجه به شرایط متغیر بازار ارزیابی و تنظیم شود.

برند خود را بشناسید و به آن بچسبید

استراتژی 2: برند خود را بشناسید و به آن بچسبید

بازاریابی رکودی باید به هسته اصلی تجارت شما وفادار بماند. اعتمادی که مشتریان به برند شما دارند باعث بازگشت آنها به برند شما می‌شود. محتوای جذاب بنویسید، گرافیک های جذاب طراحی کنید و ویدیوهایی ایجاد کنید که روح کسب و کار شما را به تصویر بکشد.

یک طرح دیجیتال مارکتینگ قوی و مبتنی بر برند نیز به مشتریان احساس ثبات می دهد. این وقتی مهم می‌شود که مصرف کنندگان در زمان های نامشخص، به دنبال اطمینان و ثبات هستند.

“یک برند باید حضور آنلاین قوی خود را حفظ کند و به ایجاد وفاداری به برند ادامه دهد. در واقع، حتی وقتی رکود می‌شود، انجام این کار ضرورت بیشتری دارد.”

از ابزارهای اتوماسیون برای بهبود کارایی استفاده کنید

استراتژی 3: از ابزارهای اتوماسیون برای بهبود کارایی استفاده کنید

اگر از ابزارهای اتوماسیون استفاده نمی‌کنید اکنون زمان شروع است. این ابزارها به شما این امکان را می‌دهند برای صرفه جویی در زمان و انرژی، فرآیندهایی مانند پست کردن در رسانه های اجتماعی و کمپین های بازاریابی ایمیلی را ساده کنید.

در زمان رکود از مهمترین مباحثی که هزینه های شما را کاهش می‌دهد، ابزارهای اتوماسیون و خودکار بودن هر چیز امکان پذیریست. برخی از جنبه های بازاریابی که باید به صورت خودکار انجام دهید شامل موارد زیر است:

  • بازاریابی ایمیلی
  • پست ها و تبلیغات رسانه های اجتماعی
  • ایجاد محتوا و مدیریت

به یاد داشته باشید: خودکار کردن فرآیندهای خود به این معنی نیست که مجبور به اخراج کردن کارکنان خود هستید. شما همچنان به مهارت های ظریف و لمس انسانی آنها نیاز دارید، تا از کمپین دیجیتال مارکتینگ خود بیشترین بهره را ببرید.

از ابزارهای اتوماسیون برای بهبود کارایی استفاده کنید

به عنوان مثال، تبلیغات در دوران رکود یک فرآیند پیچیده است. شما باید بین حساسیت نسبت به رویدادهای جاری و ترویج ارزش های برند خود تعادل برقرار کنید. این امر مستلزم درک بازار و پایگاه مصرف کننده شما است که فقط یک انسان می تواند فراهم کند. داده ها وجود دارد، اما برای تفسیر آن و ایجاد یک برنامه بازاریابی دیجیتال موثر به متخصصان نیاز دارید.

از موارد دیگری که حتما باید به آن دقت کنید سئو سایت شماست. حتما آن را جدی بگیرید!

مشتریان خود را تقسیم بندی کنید

استراتژی 4: مشتریان خود را تقسیم بندی کنید

مخاطبان شما یک دسته یکپارچه با نیازها و خواسته های یکسان نیستند. مشتریان هر کدام مجموعه ای از ارزش ها و ترجیحات منحصر به فرد خود را دارند.

Harvard Business Review چهار بخش مشتری را که باید هنگام بازاریابی در دوران رکود در نظر داشته باشید، شناسایی کرد:

  • Slam On The Breaks: مشتریانی که احتمالاً از هزینه خود عقب نشینی می‌کنند.
  • Pained but patient: مشتریانی که مایل به کاهش هزینه هستند اما می خواهند مطمئن باشند که بهترین معامله را دریافت می‌کنند.
  • Comfortably well-off: مشتریانی که کمترین تاثیر را از رکود تجربه می‌کنند.
  • Live-for-today: مشتریانی که با وجود رکود همچنان مایل به خرج هستند.
چهار بخش مشتری و تقسیم بندی آن ها

تبلیغات در دوران رکود باید متناسب با بخش مشتریان هدف شما باشد.

برای مثال، یک شرکت هواپیمایی مقرون به صرفه ممکن است بیشتر روی مشتریان Pained But Patient تمرکز کند. از سوی دیگر، یک فروشگاه آنلاین کالاهای لوکس ممکن است مشتریانی را هدف قرار دهد که رفاه خوبی دارند.

بازاریابی رکودی

بازاریابی رکودی و خدمات دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما

بیشتر از نکات بازاریابی دیجیتال، خدمات دیجیتال مارکتینگ نیز وجود دارد که مشاغل می‌توانند برای کمک به آنها مراجعه کنند. حتی در بحبوحه رکود اقتصادی 2023، برنامه بازاریابی دیجیتال شما باید شامل یک استراتژی باشد که چگونه از کمپین های خود بیشترین بهره را ببرید. در اینجا استراتژی های آزموده شده برای آماده سازی و دورکردن شما از رکود اقتصادی آورده شده است:

  • پرداخت به ازای کلیک (PPC) و بازاریابی موتورهای جستجو
  • بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
  • رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
استراتژی های دیجیتال مارکتینگ مقاوم در برابر رکود

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ مقاوم در برابر رکود با IRANSITE

با وجود نا مطمئن بودن زمان هایی برای ادامه کسب و کار، بازاریابی در شرایط رکود راهی مطمئن برای ادامه فعالیت است. ایجاد برنامه های بازاریابی دیجیتال موثر در دوران رکود بیش از دانستن تاکتیک های بازاریابی آنلاین در دسترس است. همچنین نیاز به تجربه و تخصص در تجزیه و تحلیل داده ها و تصمیم گیری بر اساس آن بینش دارد.

شراکت با یک شرکت قابل اعتماد در زمان رکود

شراکت با یک شرکت قابل اعتماد مانند Iransite بهترین هر دو جهان را فراهم می کند: دسترسی به جدیدترین ابزارها، تکنیک و دانش عمیق صنعت.

می خواهید شروع کنید؟ امروز با ما تماس بگیرید، و بیایید در مورد اینکه چگونه می توانیم به محافظت از کسب و کار شما در برابر مشکلات رکود کمک کنیم، بحث کنیم!