آیا باید در بهینه سازی موتور جستجو (SEO) سرمایه گذاری کنیم ؟ آیا سئو واقعا عامل مهمی در رشد کسب و کار است ؟ صاحبان مشاغلی که قصد دارند شرکت خود را از طریق انواع کانال های بازاریابی دیجیتال رشد دهند ، ممکن است به دنبال مزایای جستجوی اینترنتی ارگانیک باشند. با استفاده از بهینه سازی موتور های جستجو ، می توانید انتظار افزایش بازدید گوگل را داشته و وب سایت خود را بهینه کنید. مزیت قابل توجه بهینه سازی موتور های جستجو را برای مشاغلی که قصد افزایش دید و ارائه ارزش برای مخاطبان هدف خود را دارند ، مورد توجه قرار دهید. افزایش بازدید گوگل ارگانیک که منجر به افزایش ترافیک وب سایت می شود ، یک مزیت بزرگ سئو است. بهینه سازی موتور های جستجو بسیار هدفمند و مشتری محور است.
افزایش ورودی گوگل
یک استراتژی موثر ، به ارائه صفحات وب شما به مخاطبان مرتبط از طریق جستجوهای مربوطه کمک می کند. از آنجایی که کاربر در حال حاضر به دنبال چیزی است که شما باید ارائه دهید ؛ افزایش بازدید ارگانیک ، بدون تلاش برای جذب یا متقاعد کردن بازدیدکننده ، ترافیک با کیفیت بالا را به وب سایت شما هدایت کرده و موجب افزایش ورودی گوگل می شود. هنگام ارزیابی کانال های بازاریابی دیجیتال ، بازگشت سرمایه (ROI) اگر مهم ترین اولویت نباشد ، اغلب یکی از آنهاست. در حالی که نتایج SEO زمان بر است ، یک استراتژی با کیفیت بالا در نهایت ROI قابل توجهی را ارائه می دهد. از سوی دیگر ، اولین فهرست گوگل ، 33 درصد از کل ترافیک جستجو را دریافت می کند. دیده شدن موتور های جستجو و افزایش ورودی گوگل ، به طور مستقیم با افزایش ترافیک وب و افزایش درآمد مرتبط است و بازگشت سرمایه را به یکی از مهم ترین مزایای SEO برای بسیاری از شرکت ها تبدیل می کند.
افزایش بازدید سایت
رتبه بندی در صفحه اول گوگل ، باعث افزایش بازدید سایت و افزایش اعتبار در بین مشتریان بالقوه می شود. گوگل ، وب سایت ها را بر اساس ده ها سیگنال درون صفحه و خارج از صفحه ، مانند محتوای ایجاد شده ؟ سرعت وب سایت و قابلیت استفاده از موبایل رتبه بندی می کند. در حالی که اکثر مصرفکنندگان احتمالاً این سیگنال ها را در نظر نمی گیرند ، کاربران انتظار دارند که گوگل ، ابتدا محتوای مرتبط و ارزشمند را ارائه دهد. بیشتر افراد به طور ضمنی به الگوریتم اعتماد دارند و 75 درصد از کاربران به صفحه دوم نمی روند. اعتماد و افزایش بازدید سایت بر اساس رنکینگ موتور های جستجو و کیفیت یک وب سایت ایجاد می شود. با این حال ، اگر در صفحات اول قرار ندارید ، احتمالاً در رقابت با کمپانی های مشابه پیروز نخواهید شد. امروزه بهینه سازی موتور های جستجو برای نشان دادم هویت یک برند پر رونق حیاتی است.
روش های افزایش بازدید سایت در موتورهای جستجو
تلاش ها برای بهینه سازی موتور های جستجو ، پس از ساعات کاری متوقف نمی شوند. محتوا پس از اتمام بودجه ، مانند تبلیغات پولی ، ناپدید نمی شود. رتبه بندی هایی که از طریق سئو به دست می آیند ، وب سایت شما را به طور ۲۴ ساعته ارتقا می دهند و از حداقل ۶۰ هزار جستجوی گوگل که در هر ثانیه انجام می شود ، استفاده مطلق را می برند. سئو ، یکی از روش های افزایش بازدید سایت در موتورهای جستجو است ، زیرا به شرکت شما اجازه می دهد تا در حالی که کاربران شما را جستجو می کنند ، به شرکت شما دسترسی پیدا کرده و نیاز های خود را برطرف کنند. سئو فقط برای سازمان هایی با یک مخاطب هدف نیست. بهینه سازی موتورهای جستجو ، برای شرکت هایی که مخاطبان مختلف را هدف قرار می دهند ، به همان اندازه موثر است. به عنوان مثال ، یک شرکت نصب استخر ممکن است به صاحبان خانه و مشتریان تجاری (به عنوان دو مخاطب مجزا) ، خدمات ارائه دهد.
چرا افزایش ورودی سایت اهمیت دارد ؟
سئو به سازمان ها اجازه می دهد تا از طریق تحقیق کلمات کلیدی مبتنی بر هدف ، به هر مخاطبی دسترسی پیدا کنند. برای دستیابی به هر دو مخاطب ، می توان صفحات خدمات جداگانه ای ایجاد کرد که هر دو عبارت کلیدی را مورد هدف قرار دهد. آیا به این فکر کرده اید که چرا چرا افزایش ورودی سایت اهمیت دارد ؟ بهینه سازی سایت ها ، تجربه کاربر را بهینه می کند و اوقات مناسبی را برایش به وجود می آورد. تجربه کاربری یک جزء حیاتی سئو و یک فاکتور مهم رتبه بندی گوگل است. ژورنال موتور جستجو توضیح می دهد ؛ “گوگل یاد گرفته است که چگونه یک تجربه کاربری مطلوب یا نامطلوب را تفسیر کند و یک تجربه کاربری مثبت به عنصری اساسی برای موفقیت یک وب سایت تبدیل شده است”. یک کاربر گوگل انتظار دارد که در چند لحظه به پرسش او پاسخ داده شود. اگر این موارد حیاتی را رعایت کنید ، مطمئناً تجربه کاربر خود را ارتقا داده و ورودی سایت شما بیشتر خواهد شد. ورودی بیشتر به سایت ، مساوی است با افزایش مشتری و کسب سود بیشتر.
چه عواملی در افزایش بازدید گوگل موثر هستند ؟
بازدیدکنندهای که روی یک وبسایت کلیک می کند و با تجربه کاربری ضعیفی مواجه می شود (مانند ناسازگاری تلفن همراه یا رگباری از پنجره های تبلیغاتی) ، احتمالاً در عرض چند ثانیه آن را ترک می کند. نرخ پرش بالا به گوگل می گوید که صفحه وب برای کاربر ارزشمند نیست و اغلب منجر به رتبه های پایین تر می شود. اما چه عواملی در افزایش بازدید گوگل موثر هستند ؟ رتبه بندی وب سایت در بالای نتایج جستجوی پولی و در میان رتبه بندی های ارگانیک صفحه اول ، فرصتهای بیشتری را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد تا از وب سایت شما بازدید کنند و اعتبار برند را تقویت کنند. یکی از مهمترین عواملی که موجب افزایش بازدید گوگل می شود ؛ رعایت نکات مربوط به بهینه سازی موتور های جستجو می باشد. ما در یک عصر غیرقابل انکار دیجیتال زندگی می کنیم. سازمان هایی که قصد ایجاد یک برند تاثیرگذار را دارند ، باید در وب سایت جهانی قابل مشاهده باشند.
راههای بسیاری برای بهتر دیده شدن مطالب در وب سایتتان وجود دارد. نوشتن یک محتوای غنی، با رعایت موارد سئو نظیر تگ های Heading یا استفاده از عبارات long tail در نوشته هایمان، اما فقط یک راه برای تولید یک محتوای واقعا جذاب وجود دارد و آن استفاده از تصاویر مرتبط و با کیفیت است.
و بهترین اتفاق در مورد تصاویر این است که با کمی دقت در بهینه سازی، تعداد زیادی از کاربران را از طریق موتورهای جستجو روانه وب سایت شما میکنند. اما برای اینکار نیاز به رعایت اصولی دارید که در ادامه به آنها میپردازم:
راز اول : انتخاب تصاویر
مسئلهی بسیار مهم و در عین حال ساده، این است که باید تصاویر مرتبط با روح محتوا انتخاب کنیم. اینکار به بهبود تجربه کاربری در وب سایت شما کمک شایانی خواهد نمود. فرض کنید مطلبی درباره اسکوترهای برقی میخوانید و در آن از عکس یک گربه استفاده شده است! چه فکری درباره نویسنده مطلب خواهید کرد؟
به غیر از انتخاب تصاویر مرتبط، باید از عکسهای با کیفیت، دارای نسبت درست طول و عرض، به همراه رزولوشین و حجم مناسب استفاده شود. برای انتخاب تصاویر میتوان از راههای زیر استفاده کرد:
1- Google Image Search – Usage right
وقتی در گوگل به جستجوی تصاویر میپردازید میتوانید از خاصیت فیلتر نتایج با امکان جستجوی تصاویری بدون حق کپی رایت استفاده کنید.
انتخاب تصاویر برای سئو سایت
انتخاب تصاویر بدون حق کپی رایت از آن جهت با اهمیت است که گوگل سعی در عدم رتبه دهی سایت های بی توحه به قانون کپی رایت دارد.
2-Unsplash
یک وب سایت شامل تصاویری بدون جق کپی رایت و یا به قول معروف رایگان است.
3- Picktochart
یکی از معروف ترین ابزارهای ترسیم نمودار بر اساس داده Picktochart است. یک ابزار رایگان، کاربردی و ساده که به شما برای رسم نمودار کمک خواهد کرد.
راز دوم : بهینه سازی تصاویر برای موتورجستجو
بعد از یافتن تصویر مورد نظر، حالا نوبت به بهینه سازی آن میرسد.
1- سایز تصایر
دلایل زیادی برا ریسایز کردن تصاویر وجود دارد. مطمئناً تصویری با ابعاد 3000*2000 پیکسل، برای مقاله یا محصول شما مناسب نخواهد بود. پس بسته به قالب و شرایط وب سایتتان، تصاویر را به اندازه مشخص تغییر دهید و به یاد داشته باشید در اینکار کیفیت را قربانی نکنید.
2- نام و عنوان فایل
قبل از اپلود عکسها به سرورتان، مطمئن شوید که از عبارات مناسب با محتوای تصویر در نامگذاری استفاده کردهاید.
این مورد شاید کمک مستقمی به سئوی تصاویرتان نکند، اما حداقل میتواند برای پیدا کردن آنها در میان تصاویر دیگر به شما کمک کند.
3- تگ Alt
مهمترین کاری که میتوان در بهینه سازی عکسها انجام داد، استفاده از تگ Alt است. گوگل و سایر موتورهای جستجو، تصاویر را نمیبینند، اما میتوانند بخوانند بنابراین با نوشتن محتوای متاسب در تگ Alt به موتور جستجو در درک تصویر کمک میکنید.
تگ Alt باید شفاف، توصیفی، محتصر و با استفاده از کلمات کلیدی پر شود.
در نوشتن تگ Alt بهتر است تصور کنید میخواهید از پشت تلفن بصورت مختصر، یک تصویر را برای شخض دیگری توصیف کنید.
4- توضیحات و کپشن
از توضیحات خصوصا در وردپرس میتوان برای نوشتن توصیف کاملتری از تصویر مانند جزئیات اضافی، تاریخ و مکان تهیه عکس استفاده کرد. این توضیحات علی الخصوص برای کاربر بسیار مفید است و به افزایش کیفیت محتوای شما نیز کمک خواهد کرد.