در حال حاضر رایج ترین نوع تبلیغات آنلاین را می توان به تبلیغات در اینستاگرام یا تبلیغات اینستاگرامی اختصاص داد. یکی از پرکارکردترین تبلیغات آنلاین از نوع تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیز تبلیغات اینستاگرام است. برندها به فعالیت در اینستاگرام اهمیت زیادی قائل هستند؛ زیرا براساس آمار میلیون ها ایرانی دست کم یک حساب کاربری فعال دارند و اکثر افراد، برندهای مورد علاقه شان را از راه این شبکه پیگیری می کنند. با توجه به راندمان بالای تبلیغات اینستاگرام، بسیاری از شرکت ها در کنار کسب و کارهای گوناگون هستند و به آن ها کمک خواهند کرد تا تبلیغاتی با راندمان بالا و هدفمند را در این عرصه توانمند تجربه کنند. تبلیغات اینستاگرام در شرکت ها به شکل زیر انجام می شود:
- تبلیغات دیداری در اینستاگرام
- تبلیـغات ساعتی در اینسـتاگرام
- تبلیلات استوری در اینستاگرام
- تبلیـغات ایمپرشن در اینسـتاگرام
- تبلیغات ریچ در اینستاگرام
هزینه تبلیغات در اینستاگرام بلاگرها
مخارج تبلیغات اینستاگرام رفته رفته افزایش پیدا میکند. هنگامی که شرکت سازنده این پلتفرم را عرضه می کرد، گمان نمی رفت که این برنامه تا این میزان موثر واقع شود. اینفلوئنسرها، بلاگرها و به عبارت دیگر شاخ مجازی توانسته اند درآمدهای بسیار زیادی از فعالیتشان در این برنامه کسب کنند. در حقیقت جوانان به حدی از این افراد و شیوه زندگی آن ها الهام گرفته اند که راضی هستند هر کالایی که آنها پیشنهاد می دهند را خریداری کنند. این مسئله، تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ را بیش از گذشته رواج داده است. پس تبلیغ با اینفلوئنسر اینستاگرام در پیشرفت مشاغل موثر است.
تبلیغات پوشاک در اینستاگرام
در حال حاضر اینستاگرام به یک ابزار بسیار توانمند برای فروش تبدیل شده است. بیشتر فروشگاه های ایتنترنتی در اینستاگرام نیز با کمک آن به کسب درآمد مشغول هستند. تبلیـغات اینسـتاگرام در حوزه لباس به شکل بسیار وسیع و متنوع است. هر کس می تواند با جستجو کردن در اینستاگرام به صدها پیج فروش لباس مردانه، زنانه و یا بچه گانه دست پیدا کند و به شکل اینترنتی از آن ها خریداری کنید.
تبلیغات گسترده در اینستاگرام
اینستاگرام به وسیله آژانس جهانی اکانت منیجر چند زبانه که به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی مسلط می باشد، گواهی شده است. هم چنین به وسیله فیس بوک یک پلتفرم خصوصی هوشمند برای مانیتورینگ لحظه ای و گزارش دهی خودکار ارائه شده است. پروموشن اینستاگرام، گونه ای از تبلیغات اینستاگرام است که به وسیله فیس بوک ( شرکت اصلی اینستاگرام) صورت می پذیرد، با کمک آن شما می توانید کمپین تبلیغاتی خود را برای جامعه هدف مد نظر و با انتخاب تارگت دقیق تنظیم و مدیریت نمایید. به عبارت دیگر آن گروه از کاربران اینستاگرام که تاکنون شما را ندیده اند، تبلیغ تان را در صفحه Home یا در بین سایر استوری ها دیگر مشاهده می کنند.
اینستاگرام پرطرفدار ترین شبکه اجتماعی در اکثر کشورهاست، ما مخاطبان تان را مطابق با خیابان، کدپستی و لوکیشن، سن و جنسیت، رغبت و رفتار و زبان در اینستاگرام هدف گزینی خواهیم نمود، همین طور پایگاه داده ای از کاربران ایرانی در اختیار داریم که امکان دارد به محصولات و خدمات تان متمایل باشند. در تبلیغات سرمایه گذاری اینستاگرام می توانید لینک مد نظرتان را در تبلیغ بگذارید. پس میتوانید مخاطبان اغوا نمایید تا سایت و صفحه لندینگ تان را مشاهده کنند، کالایی خریداری نمایند، اپلیکیشن تان را دانلود کنند، فرم لید را کامل کرده تا با شما ارتباط بگیرند.
همکاری در تبلیغ اینستاگرام
تبلیغات در اینستاگرام مرز بین ثروت و نابود شدن بودجه تبلیغاتی شما است. زیرا شما با یک تبلیغ اصولی در اینستاگرام و جذب مخاطب هدف تان میتوانید فروش خود را تا 500 درصد بالا ببرید اما چنان چه تبلیغ اینستاگرامی شما اصولی و صحیح نباشد، شما هزینه تبلیغ خودتان در کنار چند صد درصد سودی که بنا بود عایدتان شود نابود خواهد شد.
برای تبلیـغات در اینسـتاگرام چندین روش وجود دارد. بعد از اینکه پیج مطلوب برای تبلیغات را فهمید، بااهمیت ترین مسئولیتی که بر عهده دارید تشخیص شیوه تبلیغ است که جزئی از موارد این چنینی است: تبلیغ بنری، تبلیغ ویدیویی و تبلیغ در استوری باید اطلاع داشته باشید تبلیغ در استوری و در چارچوب ویدیویی که به وسیله مالک پیج صورت پذیرد نتایج بسیار حیرت انگیزی خواهد داشت.
انواع تبلیغات در اینستاگرام
- اینفلوئنسر مارکتینگ
در عصر کنونی اینفلوئنسر بیشترین تاثیر تبلیغات در اینستاگرام را بردوش دارد. اینفلوئنسرها اشخاصی معروف و پرطرفدار در اینستاگرام هستند که با کمک اثر و نفوذی که بر روی دنبال کننده ها دارند می توانند به صورتی کاملا تاثیرگذار محصول و خدمات شما را تبلیغ نمایند.
- تبلیغات در صفحات پرمخاطب
از دیگر گونه های تبلیغات در اینستاگرام که اثر زیادی بر روی حجم فروش محصول و خدمات شما دارد، تبلیغات در صفحات پرمخاطب است. برای تبلیغات اصولی شما نخست بایستی شیوه کسب و کارتان را مد نظر قرار دهید و مطابق با آن صفحه ای مرتبط با کسب و کارتان را انتخاب کنید.
- به کارگیری ربات ها
از دیگر شیوه های تبلیغات در اینستاگرام، به کارگیری ربات ها است. ربات ها می توانند با کمک شیوه های متفاوتی مانند امکان لایک و کامنت در صفحه دنبال شوندگان به تبلیغ پیج تان پرداخته و در کم ترین زمان به تبلیغ پیج شما مشغول شوند.
- تبلیغات سرمایه گذاری اینستاگرام
تبلیغات سرمایه گذاری اینستاگرام با برقراری تحریم ها مخارج زیادی دارد و به منظور انجام این گونه تبلیغات بایستی به آژانس های تبلیغاتی رجوع شود. این شیوه تبلیغات زیبنده کسب و کارهای بزرگ و برندینگ است.
جمع بندی
تبلیغات اینستاگرام با افزایش فروش محصولات همراه است. به همین دلیل برای صاحبان کسب و کار بسیار اهمیت دارد که از این پلتفرم به خوبی استفاده کنند. دغدغه فروش محصولات همواره جزو مسائل اساسی برای صاحبان کسب و کار بود که با تبلیـغات اینسـتاگرام برطرف شد.