اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها را می توانیم به معنی تاثیرگذار نیز در نظر بگیریم که در دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به سلبریتی هایی گفته می شود که امروزه بسیاری از ما شاید به آنها شاخ مجازی بگوییم و به گونه ای خوب یا بد بعد می توانند در شبکه اجتماعی تاثیرگذار باشند و امروزه اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش‌های بازاریابی مدرنی است که بسیاری از افراد برای معرفی محصولات و خدمات خود از این روش تاثیر گذار استفاده می کنند، البته تبلیغات سنتی مانند تلویزیون هم بازدهی خاص خود را داشته است، اما در این میان شاید صحبت هزینه باعث شود که از روش‌های مدرن بازاریابی استقبال بیشتری به عمل آید.

هر نوع شبکه اجتماعی مانند یوتیوب و اینستاگرام توانسته از افراد مشهور متعددی را به راحتی پرورش می دهد. اما در این بین، شما باید بدانید که برای پیش بردن کسب و کار خود از کدام یک از این افراد می توانید بازدهی و نتیجه قابل قبول تری را انتظار داشته باشید تا به واسطه آن کاربران بیشتری را برای جذب محصولات خود در نظر بگیرید.

اینفلوئنسرها

چگونه به اینفلوئنسر تبدیل شویم؟

شما برای اینکه بتوانید به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید باید بدانید که در شبکه‌های اجتماعی خاصی مانند اینستاگرام همیشه فالوور حرف اول را می‌زند که شما برای افزایش فالوور باید از شگردها و موارد قابل قبولی استفاده کنید؛ چرا که راهکارهای متفاوتی باعث می شود تا تعداد فالوور افزایش پیدا کند و این شگردها را می توانید برای ارائه خدمات خود  به شکل ویژه ای با تاثیرگذاری هرچه بیشتر انتظار داشته باشید، ترفند های متفاوتی برای افزایش تعداد فالوور وجود دارد که شما از هر کدام از شگردها به نحو احسن به صورت اصولی برای داشتن فالوور واقعی اقدام می کنید؛ چرا که فالوور تاثیر بسیار زیادی بر روی دیده شدن دارد، همچنین بدین ترتیب می توان به فرصت های جدید دست یافت که اینچنین می توانید تبادلات خود را نیز در صفحه افزایش دهید و به واسطه  آن نرخ تعاملات صفحه خود را بالا ببرید.

دسته بندی اینفلوئنسرها

معمولا اینفلوئنسرها به این دلیل می توانند بسیار تاثیر گذار باشند که کاربران در مدت زمان طولانی با سلیقه، سبک زندگی و… این افراد به واسطه‌ انواع عکس و فیلم و با انواع متون حتی آشنا شده‌اند و این آشنایی می‌تواند یکی از راه‌های اعتماد باشد، که برای کسب و کار افراد تاثیر بسیار قابل توجهی را به وجود می آورد.اما شما باید دسته بندی خاصی را برای اینفلوئنسرها امروزه در نظر بگیرید.این دسته بندی می تواند رسانه ای، ورزشی، سبک زندگی، کمدین و… باشد. این افراد  که با سبک زندگی خود به عنوان افراد تاثیر گذار شناخته می شوند هر کدام از آن ها می توانند در این حوزه با بازاریابی شما کمک کنند. این افراد عمدتا با اشتراک گذاری اتفاقات روزمره بابت جلب اعتماد مشتریان وکاربران خود شده اند.

اینفلوئنسرها

دسته‌بندی خاصی را برای این افراد در زمینه ورزشی نیز باید در نظر گرفت که می تواند بسیاری از افراد را برای استفاده از انواع خدمات ورزشی تشویق کند، از جمله نمونه‌های متعدد در زمینه ورزش شاید بتوان به نیلوفر شیخی، موناکو کوکاوند، علی عجلالی و بسیاری از افراد یگر اشاره نمود.چنانچه شما در بین اینفلوئنسرها به دنبال افراد کمدین هستید، بهتر است بدانید و این نکته را در نظر بگیرید که معمولا این افراد آنچنان که باید و شاید نمی‌توانند تبلیغات و تاثیرگذاری خوبی داشته باشد که در حالت عادی می توان به افراد مانند علی صبوری، هومن ایرانمنش، کامیار حسینی و افراد دیگر در این زمینه اشاره کرد. اما اینفلوئنسرها  که در حوزه رسانه فعالیت می کنند، اصولا به واسطه پرداختن به مسائل اجتماعی و اقتصادی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و این افراد نیز تا حدودی تاثیرگذاری بیشتری دارند تادر حوزه تبلیغات از آن ها استفاده شود.

اینفلوئنسرها چه ویژگی هایی دارند؟

اینفلوئنسرها یعنی افرادی که در شبکه‌های اجتماعی فالوور و اعتبار بالایی دارند که این افراد می‌توانند افراد مشهور، وبلاگ نویس متخصصین صنعت و… باشند که با همکاری این افراد با شرکت ها می توان به راحتی تبلیغ محصولات و برند ها را به بهترین شکل ممکن انجام داد.بدین ترتیب آگاهی مردم نسبت به برند و خرید و فروش بیشتر محصولات افزایش پیدا می کند؛ چرا که تاثیرگذاری به واسطه اشتراک محتوا در قالب پست و استوری باعث می‌شود تا بازاریابی آنلاین با این افراد ثمره قابل قبول تری داشته باشد. البته این گروه افراد بابت تبلیغات خود هزینه را دریافت می کنند که این هزینه ها بسیار متفاوت است.

اینفلوئنسرها

شما باید توجه داشته باشید که این افراد باید ویژگی های خاصی داشته باشند تا شما بتوانید به بازدهی کار آنها مطمئن باشید؛ چراکه این اینفلوئنسرها اگر با نوع برند و فعالیت شما آشنا نباشند نمی توانند تبلیغات درستی داشته باشند.باید سعی کنند از محتوای درجه یک برای اشتراک گذاری استفاده کنند و همچنین فعالیت آن ها در اکانت بسیار بالا باشد؛ چرا که فعالیت زیاد باعث بالا رفتن اعتماد فالوورها می شود و فاصله ی بسیاری از اینفلوئنسرها باید در حوزه حمایت اجتماعی باشد که البته اسپانسر پست وبلاگ نیز با پست منتشر شده برای تبلیغ محصول و کسب و کار پدید می آید.

سخن پایانی

ما در این مقاله هر چه که در مورد اینفلوئنسرها لازم بود را بیان کردیم، که شما قادر باشید از این افراد به نحو احسن و برای کسب و کار خود استفاده کنید.  بازدهی استفاده از این افراد در حوزه بازار یابی به شکل بسیار ویژه و مطمئن مورد توجه قرار می گیرد؛ چرا که امروزه دنیا، دنیای تکنولوژی است و صددرصد شما می توانید بدون هیچ گونه مشکل خاصی به کمک این افراد حرف‌های زیادی برای گفتن در حوزه بازاریابی آنلاین داشته باشید.