رونق کسب و کار های اینترنتی و افزایش فروش آنلاین باعث شده است که بسیاری از مشاغل به سمت آنلاین شدن بروند. امروزه کم تر کسب و کاری وجود دارد که در دنیای مجازی دارای صفحه ای نباشد. بسیاری از کسب و کار ها دارای دو بخش فیزیکی و مجازی هستند. بخش زیادی از فروش محصولات مختلف به صورت مجازی است. همچنین بسیاری از کسب و کار ها کاملا به صورت مجازی کار میکنند و فروش حضوری ندارند. با توجه به پتانسیل های بازار فروش مجازی محصولات، بسیاری از کسب و کار ها به فکر گسترش کار خود افتاده اند.
کسب و کار های مجازی و بازاریابی دارای بخش های مختلفی است، که با گسترش این بخش های میتوان بازدهی فروشگاه را بسیار بهبود بخشید. یکی از بخش های مهم در فروشگاه های مجازی، فروش آنلاین محصولات است. برای افزایش فروش آنلاین میتوان ترفند های مختلفی را به کار برد. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی راهکار ها و شیوه های افزایش فروش آنلاین بپردازیم. اگر شما دارای کسب و کاری مجازی هستید آشنایی با این نکات میتواند برای شمار بسیار مفید باشد. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا اطلاعات زیادی در باره افزایش فروش آنلاین کسب کنید.
تاثیر مشتری مداری در افزایش فروش آنلاین
اولین و مهم ترین اصل در گسترش کسب و کار های مجازی و غیر مجازی، مشتری مداری است. به جرئت میتوان گفت که مشتری مداری موثر ترین راه موفقیت یک کسب و کار است. همچنین مشتری مداری یکی از راه های تبلیغاتی موثر نیز است. زمانی که شما مشتریانی را در زمینه خرید از مجموعه تان راضی کنید، این مشتریان خود باعث جذب مشتریانی دیگری به مجموعه شما خواهند شد. همچنین تاثیر دیگر مشتری مداری بر مجموعه شما، این است که باعث میشود که مشتریان شما به مشتریانی ثابت و وفادار تبدیل شوند. مشتریان وفادار یکی از بزرگ ترین سرمایه های هر مجموعه هستند. برای بالا بردن کیفیت مشتری مداری که منجر به افزایش فروش آنلاین می شود، لازم است که به رعایت چند نکته بپردازید. رعایت این نکات به ظاهر ساده باعث تاثیرات بسیار موثری بر مجموعه شما می شود.
اولین اصل مشتری رعایت صداقت است. یعنی شما باید با مشتری خود کاملا رو راست باشید. این اصل در خرید های آنلاین بسیار بیشتر از خرید های حضوری مهم است. بیشتر شکایت مشتریان از خرید های آنلاین مربوط به عدم رعایت صداقت از سمت فروشنده گان است. در زمینه ارائه محصول شما باید محصولی کاملا مطابق با عکس را به مشتریان خود عرضه کنید وگرنه مشتریان شما بیش از یک بار به شما اعتماد نمی کنند. همچنین شما باید در زمینه ارسال های پستی خود نیز صداقت را رعایت کنید و کاملا با مشتری صادق باشید. تعویق در فرستادن مرسوله های پستی باعث عدم اعتماد مشتریان به مجموعه شما می شود. مسئله بعدی که در زمینه مشتری مداری، بسیار مهم است، رعایت ادب و احترام به مشتری است. استفاده از لحن مناسب و مودبانه در جواب دادن به مشتریان امری بسیار مهم است.
هیچ کس دوست ندارد از مجموعه ای خرید کند که ادب و احترام را رعایت نمی کند. برخورد نامناسب با مشتریان باعث میشود که مشتریان شما تنها برای یکبار به مجموعه شما مراجعه کنند. حتی اگر کیفیت محصولات شما بسیار بالا نیز باشد، نمیتواند جبران برخورد نا مناسب با مشتریان را کند. رعایت این چند اصل ساده مشتری مداری باعث افزایش فروش آنلاین مجموعه شما خواهد شد.
خدمات پس از فروش مناسب
یکی دیگر از مواردی که بر افزایش فروش آنلاین تاثیر بسیار دارد، خدمات پس از فروش مناسب است. داشتن این خدمات به مشتری حس اعتماد را القا میکند و مشتری با خیال راحت خرید از مجموعه شما را انجام می دهد. این خدمات دارای چند بخش مختلف هستند که با رعایت اصول آن میتوانید تا حد زیادی، افزایش فروش آنلاین را تجربه کنید. این خدمات علاوه بر افزایش فروش آنلاین باعث وفاداری مشتریان به مجموعه شما می شود. مشتریان وفادار، خریداران تضمین شده مجموعه شما هستند.
به همین دلیل است که این دسته از مشتریان برای هر مجموعه ای بسیار با ارزش هستند. برای داشتن خدمات پس از فروش مناسب، لازم است که شما تضمین کیفیت محصول به مشتری دهید. میتوانید خدمات مرجوعی کالا را برای مشتریان خود در نظر بگیرید. این خدمات شامل خدماتی می شود که در صورت عدم رضایت مشتری بتواند کالای خریداری شده را برای شما پس بفرستد. همچنین پاسخگویی مناسب بعد از خرید محصولات نیز میتواند جزو خدمات پس از فروش مناسب باشد. ممکن است بعد از خرید کالا، مشتری در زمینه استفاده از کالا دچار مشکل شود که پاسخگویی مناسب میتواند مشکلات مشتری را حل کند.
تاثیر جشنواره ها و تخفیفات مختلف در افزایش فروش آنلاین
یکی دیگر از راهکار های افزایش فروش که میتواند باعث برای محموعه خود استفاده کنید، برگزاری جشنواره ها و تخفیفات مختلف است. شما میتوانید با برگزاری جشنوار ها و مسابقه های مختلف مشتریان زیادی را به سمت کسب و کار خود جذب کنید. معمولا این تخفیفات باعث می شود که مشتریان نسبت به محصولات شما کنجکاو شوند. اگر شما بتوانید مسابقه ها و و جشنواره های خود را به صورت خلاقانه برگذار کنید، میتوانید مشتریان بیشتری جذب کنید.
امروزه کسب و کارهای آنلاین به بخش مهمی از دنیای کسب و کار تبدیل شده اند. مدیریت درست بخش مجازی یک کسب و کار میتواند تا حد زیادی یک کسب و کار را تضمین کند. در این مقاله به بررسی راهکار های افزایش فروش آنلاین پرداختیم. با استفاده از این راهکار ها شما می توانیدتا حد زیادی کسب و کار خود را بهبود ببخشید