بعد از این عملیات که کلمه کلیدی انتخاب شد ، گوگل ادوردز پیشنهاد قیمت را اعلام و در قسمت پرداخت هزینه می توانید مشخص کنید که سایت شما در در قسمت پیشنهادات و در بالای سایت قرار بگیرد ، می توانید مشخص کنید که سایت شما در وب سایت های دیگر تبلیغ شود . بنابراین گوگل در قبال هر کلیکی توسط کاربر روی سایت شما انجام می شود را می شمارد و هزینه آن را از موجودی پرداختی کم می کند.
در ضمن به هر اندازه که تبلیغات در گوگل شما از امتیازات بالاتری برخوردار باشد . گوگل هزینه کمتری را برای بهینه سازی سایت شما پیشنهاد می کند. و حداقل هزینه های دریافتی گوگل نیز تا کمتر از 2 دلار نیز پیشنهاد می شود .
که هدف شرکت گوگل از این کار جذب مشتریان برای درآمد زایی بیشتر می باشد . که در این بابت اگر تبلیغ بازخورد خوبی نداشته حتی اینکه هزینه های بالای جهت تبلغات پرداخت کرده باشد در این صورت جلوی تبلیغات سایت را می گیرد یا متقابلا اگر هزینه و بودجه کمی را پرداخت کرده باشید ولی اگر بازخوردی خوبی داشته باشد باز هم در نتایج خود نشان دهد.