بازاریابی واتساپی

صحبت از شبکه های اجتماعی، ذهن را به سمت سوشال مدیا هایی می کشاند که روزانه آن ها را استفاده می کنیم، اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک و غیره جزئی از این سوشال مدیاها هستند. ولی برنامه های پیام رسان در حقیقت شبکه های اجتماعی هستند که مورد توجه کاربران واقع شده است و در سطح بین المللی این برنامه ها برای بازاریابی کاربرد بسیار زیادی دارند. در حال حاضر بازاریابی واتساپ‌ برای صاحبان کسب و کارها محبوبیت زیادی دارد. در سرتاسر جهان این پیام رسان واتساپ است که پراستفاده ترست برای بازاریابی واتساپی. به همین دلیل می توان گفت رهبر پیام رسان ها در دنیا می باشد. کاربران این پیام رسان در سال ۲۰۱۹ به دو میلیارد نفر رسید و خود را به عنوان محبوب ترین پیام رسان به ثبت رسانید. این شیوه نفوذ در بازار قابل چشم پوشی نیست، به راستی طرز استفاده از این پیام رسان محبوب به چه صورت است؟ ارائه دهندگان واتس آپ آن را به صورت کامل رایگان در اختیار کاربران گذاشته اند.

بازاریابی واتساپی

با استفاده از این پلتفرم می توانید با کاربران دیگر گفتگو تصویری، متنی و صوتی داشته باشید بی آنکه هزینه ای متوجه شما باشد. همچنین این پیام رسان این قابلیت را در اختیار کاربران میگذارد تا به وسیله آن فایل ها، تصاویر و ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارند. زمانی که این برنامه در سال ۲۰۰۹ عرضه شد تنها یک پلتفرم مهم SMS بود که می توانستیم با کمک آن به دوستان خود پیامک، عکس یا فیلم بفرستیم و با کمکWi-Fi تماس های صوتی بین المللی برقرار نمایید. با استفاده از این برنامه دیگر نیازی به دلهره بابت پرداخت قبض های پرخرج تلفنی برای برقراری ارتباط با افراد در تمام دنیا، نیست. این پلتفرم در تمام گوشی ها قابلیت نصب و اجرا را دارد، این نوع پشتیبانی موجب گردیده تا این امر به خصوص در بخش هایی که مخارج Sms بالایی دارند مانند ایران، برزیل، مکزیک و مالزی پرطرفدار باشد.

هزینه بازاریابی واتساپی

به منظور فرستادن پیام تبلیغاتی انبوه جهت بازاریابی واتساپی بایستی مراحل زیر صورت پذیرد. 

  • خرید اینترنتی و یا ثبت سفارش به شکل تلفنی
  • فرستادن متن و عکس تبلیغاتی تان برای شرکت های ارائه دهنده خدمات
  • تعیین کردن دریافت کننده های پیام (به شکل جداگانه)
  • فرستادن پیام تبلیغاتی به وسیله شرکت های تبلیغاتی
  • ارسال گزارش برای مشتری

بازاریابی واتساپی خصوصیاتی به همراه دارد که در ادامه به آنها پرداخته ایم: 

  • مبلغ بسیار مناسب جهت فرستادن
  • قابلیت فرستادن عکس، متن، لینک سایت، پیج اینستاگرام و کانال تلگرام و غیره
  • قابلیت فرستادن متناسب با استان، شهر، پیش شماره، کدپستی و اصناف
  • قابلیت دریافت گزارشات ارسال
  • قابلیت فرستادن بدون محدودیت در شمار
  • ارسال پرسرعت
  • بدون وجود دغدغه خرید نرم افزار، خط مجازی، بلاک شدن و غیره
  • پشتیبانی اینترنتی و ۲۴ ساعته
  • ثبت سفارش به شکل آنلاین و تلفنی

بازاریابی واتساپی قوی

واتساپ تجاری چیست

در ادامه مبحث بازاریابی واتساپی باید بگوییم که واتس اپ تجاری یک اپلیکیشن منحصر به فرد و منفک از پیام رسان عادی واتس اپ به شمار می آید. این اپلیکیشن و بازاریابی واتساپی، به بازرگانان و صاحبان کسب و کارها این قابلیت را فراهم می کند تا با کمک پلتفرم مذکور با مشتریان خود مرتبط باشند تا بدین ترتیب امکانات بیشتری را در اختیار آنها قرار دهند تا رضایتمندی آن ها را به دنبال داشته باشد. 

کاربران به آسانی خواهند توانست این پلتفرم را مثل سایر اپلیکیشن ها از فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی دانلود و نصب نمایند. بازاریابی واتساپی در iPhone و اندروید امکان نصب دارد و برای صاحبان کسب و کارهای محدود و کوچک تولید شده است.

نکته قابل توجه اینجاست که کاربران معمولی احتیاجی به نصب اپلیکیشن نسخه تجاری واتس اپ ندارند بلکه با همان پیام رسان واتس اپ که تا به حال به کار می بردند، می توانند با صاحبان مشاغل گوناگون مرتبط باشند.

گروه بازاریابی واتساپی

اگر قصد دارید اسمی برای کسب و کارتان انتخاب کنید باید این نام برای «حساب تجاری رسمی» مورد پذیرش باشد، این نام نباید موارد زیر را در بر داشته باشد: 

  • تمامی حروف آن بزرگ باشد به جز مخفف‌ها و سرواژه‌ها. فقط حرف اول تمام کلمات می‌توانند بزرگ باشند، حروف ربط نباید با حروف بزرگ نوشته شود. به عنوان مثال:

نامگذاری درست: Sweet Treats یا Tammy’s Burritos and Tacos

نامگذاری غلط: SWEET TREATS* یا Tammy’s Burritos And Tacos

  • فاصله اضافی میان کلمات. اسم کسب‌وکار بایستی فاصله‌گذاری مساوی به کار ببرد. 
  • علامت ‌گذاری غیر ضروری
  • استفاده از شکلک
  • نشانه هایی(مانند: ®)
  • حرف های غیر الفبایی-عددی (حرف هایی که نه عدد هستند و نه حروف الفبایی)
  • هیچ کدام از حرف های ویژه روبه رو: ~!@#$%^&*()_+:;”‘{}[]\|<>,/?
  • اسم کامل یک فرد
  • اسامی عمومی (مانند: مد)
  • نام اماکن جغرافیایی عمومی (مانند: نیویورک)
  • کمتر از سه حرف
  • در آخر، اسم مشاغل نمی تواند تلفیقی از واژه «واتساپ» باشد.

بازاریابی حرفه ای واتساپی

تبلیغات گسترده در واتساپ

اکثر موسسات و اشخاص سال های زیادی در تلاش اند تا بتوانند بازاریابی واتساپی را به صورت گسترده انجام دهند ولی با توجه به محدودیت های حال حاضر هیچ موقع این سه عمل رسما محقق نشد و فقط حدسیاتی که فقط جنبه تبلیغاتی داشتند، در وب سایت ها دیده شد. در حال حاضر شرکت های تبلیغاتی موفق به پیاده سازی این طرح بزرگ شدند. اشخاص، شرکت ها، موسسات، تمامی کارخانجات و حتی مشاغل کوچکی که می خواهند با این نرم افزار تبلیغ کنند باید با کمک این شیوه تبلیغاتی پیام های تبلیغاتی خود را برای کاربران در WhatsApp بفرستند.

جمع بندی

از جمله سوشیال مدیاهایی که برای تبلیغات محصولات مناسب است، واتساپ می باشد. با کمک این نرم افزار می توان بازاریابی واتساپی را انجام داد. این نحوه بازاریابی که اخیرا پرکاربرد شده است موجب پیشرفت بسیاری از کسب وکارها شده و افراد بسیاری تمایل دارند این نوع شیوه بازاریابی را بدانند.