رهایی از الگوریتم جدید گوگل

با اعلام اخیر گوگل درباره بروز رسانی هفته گذشته هسته اصلی ، بسیاری از متخصصان سئو در مورد دقیقا چه چیزی تغییر کرده اند سردرگم هستند.

اگر اطلاعیه گوگل را از دست دادید، خبر رسمی گوگل درباره بروز رسانی این است:

این هفته ما به روز رسانی الگوریتم Broad Core را منتشر کردیم، همانطور که چندین بار در سال انجام می دهیم. راهنمایی ما در مورد این به روز رسانی ها همانند ماه مارس باقی می ماند، همانطور که در اینجا پوشش داده ایم: https://t.co/uPlEdSLHoX

اکانت رسمی توئیتری گوگل :  Google SearchLiaison (searchliaison)  اوت ۲۰۱۸

البته، بسیاری از متخصصان SEO با این توضیح خوشحال نبودند.

خیلی چیزها در یک سایت در حال انجام است، تعیین بسیار سخت است. غیرممکن نیست، اما زمان زیادی صرف می شود.

– کریستین شچینگر (chachin) اوت ۱، ۲۰۱۸

این الگوریتم دقیقا چه چیزی را بهتر کرده است؟

بسیاری از الگوریتم هایی که ما مرتب در مورد آنها می شنویم ( پنگوئن ، پاندا ، کبوتر ، فرد و غیره) برای حل مشکلات خاص یا مسائل مربوط به الگوریتم های گوگل اجرا می شوند .

در مورد پنگوئن، درباره حذف لینکهای اسپم بود؛ در مورد کبوتر سئوی محلی هدف اصلی بود.

همه آنها هدف خاصی داشتند.

در این موارد، گوگل (گاهی اوقات با اکراه) به ما اطلاع داد که آنها با بروزرسانی الگوریتم تلاش می کنند  و ما به سختی توانستیم به رتبه های خود بازگردیم و اصلاح کنیم.

اما به روز رسانی هسته اصلی کمی متفاوت است.

می دانید که بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ فاکتور رتبه بندی و سیگنال وجود دارد که تعیین می کنند کدام سایت در چه رتبه ای قرار بگیرد

اما به روز رسانی هسته اصلی به معنی این است که گوگل اهمیت، وزن و یا ارزش این سیگنال ها را تغییر داده است.

از این رو، کسی نمیتواند به درستی به ما بگوید که چه چیزی تغییر کرده است.

ساده ترین راه برای جسم اهمین موضوع این است که تصور کنید بین حداقل ۲۰۰ فاکتور تعیین کننده سئو، گوگل ۴۰ فاکتور را تغییر دهد.

در اینجا یک نمونه کاملا ساده را به شما می گوئیم.مطمئنا موضوع  پیچیده تر از چیزی است که میبینید و  متاسفانه گوگل به ما نمی گوید:

“در این بروزرسانی هسته، ارزش کلمات کلیدی در تگ های H1 را ۲٪ افزایش دادیم، ارزش HTTPS را ۱۸٪ افزایش دادیم، ارزش کلیدی را در برچسب عنوان ۹٪ کاهش دادیم، مقدار D را در محاسبه PageRank از. ۸۵ تا .۷۰ عوض کردیم و شروع به استفاده از روش بازیابی TF-iDUF  به جای روش معمول TF-PDF کردیم.”

 

اساسا این بدان معناست که ممکن است Google تغییراتی در میزان اهمیت اصطلاحات در صفحه داشته باشد یا وزن پیوندها در PageRank یا هر دو و یا مجموعهای از عوامل دیگر که آنها نمیتوانند بدون دادن الگوریتم از آنها صحبت کنند.

به زبان فارسی سخت! : گوگل وزن و اهمیت بسیاری از عوامل رتبه بندی را تغییر داد.

این یک توضیح ساده است. در پیچیده ترین شکل، گوگل یک آموزش جدید را با استفاده از مدل رتبه بندی ماشین های خود به راه انداخته است و الگوریتم کیفیت این مجموعه جدید نتایج را به عنوان مرتبط تر از مجموعه الگوریتم های قبلی قبول کرده است و مهندسان گوگل درباره وزن فاکتورها  و چگونگی تغییر آنها دخالتی نداشته اند. در واقع یادگیری خودکار به کمک الگوریتم جدید آمده است

احتمالا بعضی از ترکیبات تصادفی از وزن، نتایج مرتبطتری را برای ارزیابان کیفیت ارائه می کنند، بنابراین آنها بیشتر آن را آزمایش کردند، نتایج آزمایش آن را تأیید کرد، و آنها آن را زنده کردند.

چگونه می توانم رتبه خود را از یک هسته به روز رسانی بازیابی کنم؟

بر خلاف به روز رسانی الگوریتم های دیگر که چیزهای خاصی را هدف قرار داده است، به روز رسانی اصلی می تواند ارزش همه چیز را کاهش دهد.

 

گوگل به شما نمی گوید که چگونه “بهبود پیدا کند” زیرا احتمالا برای هر وب سایت و هر کوئری پاسخ متفاوتی وجود دارد.

آیا هر یک از آنها، اما شما کلید واژه خود را در تگ H1 دارید؟ اگر چنین است، می تواند یک عامل کمک کننده باشد.

به احتمال زیاد این بروزرسانی الگوریتم شما را برای چیزی «مجازات نمی کند» . به احتمال زیاد فقط به رقبای شما برای پارامتر دیگری جایزه می دهد.

 

پیدا کردن آن “پارامتر دیگری” که به رقبای شما کمک می کند آسان نیست – اما این چیزی است که متخصصان SEO در کسب و کار را نگه می دارد.

بهترین توصیه برای رهایی از افت بروز رسانی های اصلی

تمرکز خود را بر روی:

هدف کاربر
محتوای کافی
یک معماری سایت بدون اشکال
رعایت دستورالعمل گوگل

در نهایت، بهبود سایت خود را پس از رسیدن به رتبه ۱ متوقف نکنید، زیرا سایتی در رتبه ۲ نشسته قصد ندارد متوقف شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.