راهنمای کامل بهینه سازی آدرس‌ URL

داشتن URL های بهینه سازی شده و SEO-Friendly به موتورهای جستجو و کاربران در درک بهتر محتوای سایت و گشت و گذار در سایت کمک بسیاری می‌کند. همینطور پتانسیل سایت شما را در مقایسه به رقبایتان افزایش خواهد داد. برای درک بهتر چگونگی ایجاد آدرس‌های بهینه‌ سازی شده، در ادامه مطلب با ما باشید.

 

وقتی صحبت از سئو و بهینه سازی می شود، همه چیز گیج کننده به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید بدانید گوگل و کاربران از چه ساختار ادرسی بیشتر لذت میبرند، راهنمای زیر به شما کمک خواهد کرد.

۱- آدرس های کوتاه

بهینه سازی آدرس ها SEO

با توجه به راهنمای وب سایت Backlinko ، آدرس های کوتاه شانس بیشتری برای رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل خواهند داشت.

۲-کلمات کلیدی در آدرس

بهینه سازی ادرس ها

قرار دادن کلمات کلیدی در آدرس ها، باعث می‌شود رتبه شما در گوگل بهتر شود، اما در این کار زیاده روی نکنید. همیشه یک و یا نهایتا دو کلمه کلیدی اصلی خود را در آدرس قرار دهید.

۳- ایجاد آدرس های خوانا

آدرس ناخوانا

آدرس خوانا برای کاربر مساوی با تجربه کاربری بهتر که در نهایت به رتبه بالاتر در نتایج منجر می‌گردد.

۴- استفاده از Canonical

canonical-url-seo

آدرس Canonical و یا استاندارد چیست؟ Canonicalization به فرایند انتخاب بهترین آدرس از بین چندین آدرس تولید شده و معرفی آن به موتور جستجو به عنوان آدرس درست صفحه مورد نظر است. ممکن است وب سایت داینامیک شما، چندین ادرس از یک صفحه تولید کند و با استفاده از Canonical شما از جریمه شدن توسط موتور جستجو به دلیل Duplicate Content پیشگیری خواهید کرد.

۵- HTTP vs. HTTPS

https seo

گوگل تائید کرده که https یکی از فاکتورهای مثبت رتبه بندی در نتایج است. پس اگر برایتان مقدور است همین امروز یک سینگال مثبت دیگر برای سایتتان ایجاد کنید.

۶- ساب دایرکتوری یا ساب دامین

ساب دایرکتوی سئو

همیشه در این مورد اختلاف نظرهای شدیدی وجود داشته است. اما حقیقت این است، آتوریتی ساب دامین جداگانه محاسبه می‌شود. به این معنی که اگر از ساب دامین استفاده کنید نمی‌توانید از اعتبار دامنه اصلی استفاده کنید. پس پیشنهاد من استفاده از ساب دایرکتوری است.

۸- ساب دایرکتوری

بهینه سازی آدرس ها

ساب دایرکتوری های بیشتر مساویِ با سخت تر شدن ایندکس توسط گوگل، سعی کنید با یک یا نهایتاً دو ساب دایرکتوری به صفحه مورد نظر برسید.

از اسامی قابل فهم و ترجیحاً کلمات کلیدی اصلی در نام گذاری پوشه ها استفاده کنید.

۹- کاراکترهای مجاز در آدرس

 

ClassificationIncluded charactersEncoding required?
Safe charactersAlphanumerics [۰-۹a-zA-Z], special characters $-_.+!*'(),, and reserved characters used for their reserved purposes (e.g., question mark used to denote a query string)NO
ASCII Control charactersIncludes the ISO-8859-1 (ISO-Latin) character ranges 00-1F hex (0-31 decimal) and 7F (127 decimal.)YES
Non-ASCII charactersIncludes the entire “top half” of the ISO-Latin set 80-FF hex (128-255 decimal.)YES
Reserved characters; / ? : @ = & (does not include blank space)YES*
Unsafe charactersIncludes the blank/empty space and " < > # % { } | \ ^ ~ [ ] `YES

 

 

۱۰- نقش پلتفرم سایت در فرآیند ایندکسینگ

 

اینکه سایت شما بصورت single page application باشد یا در سورس صفحه بتوانید html خروجی را ببینید، تفاوت بسیاری در نحوه برخورد گوگل با سایت شما و در نهایت ایندکس صحیح صفحات دارد.