تستیمونیال یا شهادت مشتریان به شما در راه به وجود آوردن اعتماد در سایر مشتریان و شکل پذیری اعتبار کمک زیادی خواهد کرد. شکی در این وجود ندارد که در حال حاضر قسمتی از سایت خودتان را برای شهادت مشتریان درنظر گرفته اید. شهادت مشتریان به عنوان یکی از ابزارهای بسیار مهم شرکت ها جهت به نمایش گذاشتن بهای کالاها و خدمات خود به مشتریان بالقوه به شمار می آید. در حقیقت یک تشریح مختصر از نحوه عکملکرد یک کالا یا خدمات برای خریدار می باشد. کلیه کسب و کارها برای اینکه دیگران و کسب و کارهای دیگر را از برند خود آگاه و توجه آنها را جلب نماید هزینه های بالایی را صرف خواهند کرد. بعد از سعی و تلاش های فراوان کسب و کارهای دیگر برای خرید کالا یا خدمت شما اقدام می کنند. در ادامه مطلب قصد داریم مطالب بیشتری را در مورد تستیمونیال ارئه دهیم.
آشنایی با مفهوم تستیمونیال
تستیمونیال گفته های اولین خریدار می باشد که در آن، در مورد چگونگی کمک کردن یک کالا یا خدمات به او توضیح خواهد داد. بیشتر شهادت مشتریان را کسب و کارها با توجه به یک سری سوالات خاص پرسیده شده از خریداران راضی می نویسند. کسب و کارها به وسیله قیاس های قبل و پس از مورد استفاده قرار دادن کالا اثرات آن را به نمایش می گذارند. یا محاسباتی توسط آن ارائه می گردد که دربردارنده وضعیت بهبودی یک مسئله ویژه می باشد. لازم به ذکر است که شهادت مشتریان همانند نقد و انتقاد نیست، چرا که مشتری معمولا پیشنهادات را به شکل کاملا مستقیم می نویسد. شهادت مشتریان به منظور فراهم کردن اعتماد و بالا رفتن میزان آن و اعتبار میان فروشندگان و خریداران فواید زیادی را به همراه دارد. به ویژه، در صورتی که آنها جهت برطرف کردن دوددلی مورد استفاده قرار گیرد.
دلیل اهمیت بالا شهادت مشتریان
تستیمونیال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. به دلیل اینکه برای شما شرایطی را فراهم می کند تا اعتبارتان در حضور خریداران آتی شما تا حد قابل توجهی افزایش یابد. علاوه براین به شما امکان استفاده از گفت و گوهای خریدارانتان را خواهد داد. به طوری که از طریق آن می توانید نحوه کمکی که کالا یا خدمت شما به برطرف کردن مشکل آنها می کند را به نمایش بگذارید. عکس العملی که خریداران آتی به شهادت مشتریان نشان می دهد خیلی بیشتر از تفسیرهایی می باشد که یک شرکت در مورد کالای خود ارائه می دهد. به خصوص، در صورتی که تصویری از قبل و پس از مصرف، فیلم یا محاسبه ای مربوط به آن برای نشان دادن پیامدهای به کار بردن کالا به صورت روشن و واضح در دسترس باشد. تستیمونیال به خریداران آتی یاری می رساند تا مشاهده کنند که کسب و کارتان با استفاده از این روش بازاریابی که شبیه پیشنهاد شخصی به شخص دیگر می باشد قرار است چه چیزی را عرضه نماید.
بهترین روش ها برای تستیمونیال یا نوشتن شهادت مشتریان
در این بخش مقاله قصد داریم در مورد چگونگی نوشتن تستیمونیال صحبت کنیم. در ادامه مراحلی را ذکر می کنیم که شما باید برای نوشتن شهادت مشتریان خود آنها را قدام به قدم طی کنید.
1: اولین کاری که باید انجام دهید تعیین کردن داستان مورد نظرتان می باشد. شهادت مشتریان شما باید به گونه ای باشد که یک داستان را در مورد کالا و کسب و کارتان بگوید. درنظر گرفتن این نکته ضروری است که قصد دارید خریداران شما چه احساسی نسبت به کالایتان داشته باشند. غلبه ریداران شما بر کدام چالش ها بوده است و پس از مصرف کالا یا خدمت شما توانسته اند به چه بهایی دست پیدا کنند. هنگام پی بردن به اینکه در حال گفتن چه ماجرایی می باشید قادر به گرفتن تصمیم در مورد مناسب ترین شهادت مشتریان برای کسب و کار خود خواهید بود.
2: در قدم بعدی تستیمونیال باید طرح ریزی سوالات خود را به صورت هدفمند انجام دهید. سوال هایتان را طوری طرح نمایید که به ماجرای کسب و کار و کالایتان مربوط باشد. توجه داشته باشید که دقیق و واضح بودن سوالاهایتان بسیار مهم است. در صورت طرح کردن سوالات مبهم نمی توانید هیچ گونه اطلاعاتی از خریداران خود دریافت نمایید.
3: شهادت مشتریان باید به صورت محاوره ای و کوتاه و حداکثر در 2 الی 3 پاراگراف بیان گردد. متن را از زبان خود خریداران بنویسید تا از رسمی به نظر رسیدن آن جلوگیری شود.
4: برای اینکه شهادت مشتریان را واقعی و معتبر جلوه دهید حتما نام خریدار را به کار ببرید. استفاده از نام خریدار منجر می گردد تا خریداران آتی نام آن مشتری را در ماجرای توصیه نامه متصور شوند.
در این مطلب سعی کردیم شما را با مفهوم تستیمونیال و اهمیت و همچنین مراحل نوشتن آن آشنا کنیم. با خواندن این مطلب متوجه می شوید که شهادت مشتریان مهمترین وسیله است که شرکت ها با استفاده از آن می توانند بهای کالاها و خدمات خود را به نمایش بگذارند. شهادت مشتریان در حقیقت، در مود نحوه عملکرد یک کالا یا خدمات برای خریدار توضیح کوتاهی را ارائه خواهد داد. از آنجایی که شهادت مشتریان میزان اعتبار شما را در حضور خریداران آتی تا حد قابل توجهی بالا می برد، به همین جهت دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. از طرفی دیگر، به شما این امکان را می دهد تا سخنان خریداران خود را مورد استفاده قرار دهید و کمکی که کالای یا خدمت شما به آنها نموده را در معرض نمایش قرار دهید. به خاطر داشته باشید که نحوه نوشتن تستیمونیال در میزان اطلاعاتی که از مشتریان به دست می آورید بسیار موثر است.