راهنمای کامل رفع مشکلات سئو – چرا کلیک‌های کمتری از گوگل می‌گیریم

راهنمای کامل تازه کارها برای رفع مشکل دیده نشدن سایت در موتورهای جست و جو

656

صبر کن،چه اتفاقی برای سایت لعنتی من افتاد؟چرا در صفحه اول گوگل نیست؟


در ابتدای مطلب باید کمی درباره مفهوم SEO Visibility توضیح دهیم.

SEO VISIBILTY یا قابلیت دیده شدن و کلیک در نتایج گوگل، یک مقیاس اندازه گیری است که درصد همه کلیک های طبیعی ممکن یک وبسایت بر اساس کلیدواژه داده شده را به شما می دهد.به عبارت دیگر SEO VISIBILITY بر مبنای شمار ترافیک سایت ارزیابی نمی شود بلکه به معنی موقعیت شما در لیست نتایج جستجوی مرتبط با رقبایتان است. می دانم که ممکن است این جمله پیچیده به نظر بیاید اما بیایید با یک مثال این موضوع را حل کنیم.
SEO VISIBILITY 100 درصد یک مورد نادر  است که اساسا انگارهیچ وقت اتفاق نیفتاده است.می تواند به این معنی باشد که وبسایتتان تمام نقاط طبیعی ممکن برای کلیدواژه های داده شده یا تمام مشخصات قابل کلیک SERP داده شده را در اختیار خودش دارد.

  • بخوانید: شما ۱۰۰ درصد کلیک های در دسترس را به خودتان اختصاص می دهید.

گاهی اوقات تشخیص از بین رفتن SEO visbility خیلی ساده است.اما همیشه نه.اگر شما کاملا بد شانس نباشید،امکان دارد اوضاع بهتر شود. بنابراین اگر نگران هستید که وب سایتتان از نظر سئو،visibility loss دارد،این متن بدردتان می خورد.

در واقع حدود ۳۵ درصد SEO VISIBILITY زمانی اتفاق می افتد که شما رتبه ۱ را برای کلیدواژه ای در اختیار دارید.در اینجا ۳۵ درصد نشان دهنده میزان کلیک هایی است که شما به طور معمول انتظار دارید، البته زمانی که رتبه ۱ را برای یک عبارت داشته باشید.با این روش اگر شما رتبه ۱۰ را داشته باشید SEO VISIBILTY تان ۲ درصد است.در انتها رتبه بندی خارج از صفحه اول ، به شما ۰ درصد قابلیت کلیک می دهد.بعد از تمام این حرف ها باید بگوییم که صفحه دوم گوگل بهترین نقطه برای پنهان شدن است.افزون بر این اگر شما بیش از یک نقطه کلیلک خور را در اختیار بگیرید VALUE ها افزایش پیدا خواهند کرد.برای مثال اگر رتبه اول و دوم را باهم به خودتان اختصاص دهید این یعنی ۵۵ درصد امکان کلیک شدن .

چرا دیده شدن در نتایج مهم است؟

همانطور که گفتیم چرا شما باید به این که درصد کلیک های organic تان چند است اهمیت دهید؟

۱- اندازه SEO VISIBILITY باعث می شود تا شما مشکلات سئو خودتان را به سرعت تشخیص دهید و مشخصه خوبی برای کمک به شما است تا به آپدیت الگوریتم یا مجازات شدن پی ببرید.
۲- این مورد به شما دیدی فراتر از کارائی کلی سئو سایتتان می دهد. این موضوع به شما می گوید که ترافیک ساییتان واقعا چقدر است.برای مثال اگر شما فقط به عدد خام ترافیک سایتتان نگاه کنید دید خوبی از اینکه هنوز چقدر می توانید در آنجا ترافیک جذب کنید نخواهید داشت.
۳- شما می توانید نتایجتان برای کلیدواژه های مشخصی را بدون اینکه وارد اعداد مطلق ترافیک شوید،مقایسه کنید.به همین دلیل به سرعت متوجه هر فضایی برای تغییر می شوید.به عنوان مثال اگر ۲۰۰ بازدید برای کلید واژه ۱ و ۱۰۰ بازدید برای کلیدواژه ۲ داشته باشید،ممکن است زود معلوم نشود که کدام یک از این کلیدواژه ها توجه بیشتری می طلبد.اگر چه داشتن رتبه ۱ و۲ برای کلیدواژه اول باهم به منزله ۵۵ درصد CTR است درحالی که کلیدواژه دوم تنها ۱۲ درصد است،به این معنی که کلیدواژه اول تقریبا هر چقدر می توانسته به جایگاهش دست پیدا کرده،در حالی که کلید واژه دوم هنوز جای کارکردن داشته و می تواند ارتقا پیدا کند.با گفته های بالا احتمالن یک بخش از این موضوع گیج کننده است و آن در زیر آمده:

آیا SEO VISIBILITY همان SEO TRRAFIC است؟

در یک کلمه نه.
در اینجا تفاوت اصلی بین SEO VISIBILITY و SEO TRRAFIC آمده است.

بگذارید این موضوع را روشن کنم:

SEO VISIBILITY ،مقدار مرتبطی است که درصد را نشان می دهد.
به شما می گوید که چند درصد از کلیلک های موجود را شما دارید دریافت می کنید.
ترافیک ارگانیک یک مقدار مطلق است و نشان دهنده تعداد دقیق بازدید کننده ها(کلیک ها) است.یک مفهوم جالب این قضیه این است که ترافیک ارگانیک شما ممکن است نوسان داشته باشد اما SEO VISIBILIY تان ثابت است. برای مثال یک هفته شما از یک کلیدواژه ۲۰۰۰ بازدید دریافت می کنید و در هفته دیگر از همان کلیدواژه ۲۲۰۰ کلیک دریافت می کنید در حالی که در هر دو هفته برای این کلیدواژه رتبه ۱ هستید.به این ترتیب بدست آوردن یا از دست دادن ترافیک ارگانیک همیشه موجب از دست رفتن یا بدست آوردن CTR بیشتر نمی شود،اگر چه از دست دادن یا بدست آوردن درصد دیده شدن بیشتر یا کمتر همیشه برروی ترافیک ارگانیک تان تاثیر دارد.این شاید سریع ترین روش برای شناسائی مشکلات سئو تان،شامل مجازات های گوگل،به روزرسانی های الگوریتم ها و حتی مشکلات فنی باشد.

شناسائی از دست دادن SEO VISIBILITY :چطور از دست دادن SEO VISIBILITY تان را چک کنید؟

نشانگر ۱ :

کمتر در قیف تان ریخته می شود!

اگر شما خیلی تکنیکی وب سایتتان را راه اندازی نمی کنید و مراجعات کمتری به شما می شود آسان ترین راه برای شما این است که CTR جاری ساییتان را تشخیص دهید و ارزیابی کنید. تعداد مراجعاتی که به شما می شود ارتباط قوی ای با مقدار ترافیکی که می گیرید. اگر چه جای نگرانی وجود دارد،کم شدن خود بخودی مراجعات حتما به این معنی نیست که SEO VISIBILITY تان دچار مشکل شده باشد.قدم بعدی این است که چک کنید اکنون چقدر ترافیک طبیعی دارید و معمولا چقدر ترافیک ورودی از گوگل داشته اید که این امر ما را به شماره ۲ می رساند.

نشانگر ۲ :

از دست دادن ترافیک طبیعی :

بهترین ابزار برای تشخیص از دست دادن بالقوه ترافیک گوگلی، ابزار انالیتیکس است.همانگونه که خودتان هم انتظار داشتید.اساسا اگر سایتتان کمتر در لیست نتایج دیده شود،این موضوع بر وضعیت کلی ترافیک طبیعی سایتتان تاثیر خواهد داشت.بررسی کلی آن اعداد به شما دیدی کلی از موقعیت و جدیت آن می دهد.با رفتن به پروفایل GA خودتان شروع کنید و چک کنید که آیا ترافیکتان در مقایسه با میانگین هفته ها یا ماه های قبلی کمتر شده است یا خیر؟

حالا که می دانید چیزی در سایتتان مشکل دارد و بر ترافیک کلی سایتتان تاثیر می گذارد،باید این موضوع را در بازه های زمانی خیلی کوچک بررسی کرده و با بازه زمانی دیگری مقایسه کنید.(که در آن بازه اعداد ترافیکتان نرمال بوده اند)
GA باعث می شود که اینکار را بدرستی و در بازه ها و تاریخ های درست انجام دهید.

جاهایی از سایت را که در آن مشکل وجود دارد را شناسائی کنید.

این کار را می توانید در بخش BEHAIVIOR و قسمت SITE CONTENT از GA انجام دهید.

وقتی که به آن بخش رفتید می توانید قسمت هایی از سایتتان را که بیشترین آسیب را دیده اند شناسائی کنید.به خاطر داشته باشید که فقط در ORGANIC TRRAFIC جست و جو کنید،نه در اعداد کلی.شما می توانید برای حل مشکل دو کار انجام دهید:

۱- از محبوب ترین محتوایتان شروع کنید و کم کم به پایین لیست بیایید.(هر مقدار که می خواهید به پایین لیست بروید )و تک تک صفحات را که بیشترین ترافیک راداشته اند با trend های چند هفته قبلشان که همه چیز اوکی بود مقایسه کنید.(اگر چه اگر به چند سال قبل هم بروید خوب است تا ببینید که این مشکل فصلی نبوده باشد.
۲- شما می توانید از روش یا روش مرتب سازی GA به نام ABSOLUTE CHANGE استفاده کنید.این کار باعث می شود که لیسستان بر اساس صفحاتی که بیشتر آسیب دیده اند یا تحت تاثیر قرار گرفته اند مرتب شود.
اگرچه این متد یا روش یک عیب هم دارد:
صفحاتی که بیشترین تاثیر را گرفته اند معمولا با ارزش ترین(VALUABLE) صفحات نیستند.ما می توانیم این مشکل را با فیلتر کردن لیست برای نشان دادن صفحاتی که فقط تعداد x از بازدید کننده ها را داشته باشند رفع کنیم.این کار را با کلیلک بر روی advance که در کنار قسمت search قرار گرفته است انجام می دهیم.عددی معقول را انتخاب می کنیم و بر روی apply کلیک می کنیم.چیزی که می بینید با ارزش ترین صفحاتتان است که بیشترین hit راداشته اند.
شناسایی رتبه بندی مشکلات موبایل:
کار دیگری که قصد داریم با GA انجام دهیم این است که سایت برروی موبایل چه عملکردی دارد؟بسته به اینکه چقدر ساییتان به طور کلی برای موبایل هم طراحی شده باشد،ممکن است بعصی از کسری های SEO VISIBILITY هایتان (یا حتی همه اش) از موبایل آمده باشد.می توان این موضوع را با رفتن به قسمت MOBILE از قسمت AUDIENCE برای GA متوجه شد.در این مرحله از آنجا که شما پیش از این تمام تنظیمات مرتبط با تاریخ را انجام داده اید،هنوز جدولی را می بینید که دو بازه زمانی را باهم مقایسه می کند.دقیقا در زیر آن شما دسته بندی ای از دسکتاپتان درمقابل ترافیک موبایل مانند زیر می بینید:

نشانه شماره ۳:

از دست رفتن رتبه بندی:

حالا که متوجه شدید مقداری از ترافیکتان از دست رفته است،باید شروع به بررسی رتبه بندی موتور جست و جویتان بکنید.برای اینکار از ۲ ابزار استفاده می کنیم،یکی GOOGLE SEARCH CONSOLE (GSC،که سابقا GOOGLE WEBMASTER TOOLS نام داشت) و دیگری Ahrefs.
باGSE شروع می کنیم.این ابزار کاربردهای بسیاری برای صاحبان سایت دارد،بخصوص اگر قصد داشته باشید از LOSS های SEO VISIBILITY هایتان در بخش های خاصی از سایت خبر داشته باشید.عموما اگر شما هنوز سایتتان را با GSC یکدست نکردید،باید اینکار را هر چه سریعتر انجام دهید.
از GSC برای شناسائی رتبه های از دست رفته استفاده کنید.اول از همه GSC شما را از هر عملی که بر ضد سایتتان باشد باخبر می کند.این قسمت را می توانید از بخش SERACH TRRAFICاز بخش MANUAL ACTIONSمشاهده کنید.اگر همه چیز مرتب باشد،این را خواهید دید:


اگر نه:

 

 


مورد بعدی ای که GSC برای شما انجام می دهد این است که گاهی اوقات برایتان داده های تاثیر گذار بحث برانگیزی را فراهم می کند.(برداشت تحلیلی نشان می دهد:) چه تعداد لینک از ساییتان را کابر از نتایج جست و جوی گوگل می تواند ببیند،حتی اگر که لینک برای مشاهده SCROLL نشده بود.خلاصه این بدان معنیست که هر مشکل جدی ای با SEO VISIBILTY تان در گراف برداشت ها و تاثیرهایتان منعکس خواهد شد.این موضوع را می توانید در قسمت SEARCH ANALYTIC از قسمت SEARCH TRRAFIC ببینید.

استفاده از Ahrefs برای شناسائی رتبه های از دست رفته:

 

اگر شما بدنبال رتبه برای یک کلیدواژه باشید،ابزارهای گوگل شما را مقداری درگیر حدس زدن می کند. گوگل در برابر هر نوع ردیابی رتبه ای که بر پایه کلیدواژه باشد،منعطف است.Ahrefs به روش خودش ، در مورد تغییر رتبه ها سخت گیر تر است.در ابتدا شما می توانید کلمات کلیدی مشخصی را با افزودن آنها به rank tracker -، track کنید و سپس با گذشت زمان عملکردشان را ارزیابی کنید.
برای تک تک کلیدواژه ها،جدول کاملی را از لحظه ای که این کلیدواژه را به rank tracker اضافه کردید،میبینید.جدا از آن شما می توانید تغییرات اخیر رتبه بندی وبسایتتان را به شکل کامل از قسمت ORGANIC KEYWORDS ،قسمت MOVEMENTS از SIDEBAR اصلی تحت نظر بگیرید.

اگر بدشانس باشید-بخوانید:اگر HIT شدید-می توانید چیزی شبیه این را ببینید:

 

این تایید نهاییتان است،شما همین الان SEO VISIBILITY تان را از دست دادید.حال برای رفع آن چه کار می توانید بکنید؟

فهمیدن عللSEO VISIBILITY LOSS و رفع آن:

در این نقطه،شما می دانید که در حال تجربه از دست دادن رتبه تان هستید…اما چه دلیلی می تواند داشته باشد و مهمتر اینکه چگونه اوضاع را به روال سابق(نرمال) بازگردانیم؟

موارد می تواند زیاد باشد اما معمول ترین آن شگفت آور است:

علت اول : اشکال در عملکرد فنی:

این در واقع موضوع بزرگی است.بنابراین من آن را به تعدادی زیر دلیل تقسیم می کنم.
بروزرسانی ها خرابی به بار می آورند.
تعداد زیادی موضوع عجیب و غریب دقیقا بعد از اینکه نرم افزارتان را بروز رسانی کردید می تواند اتفاق بیفتد،(مانند وردپرس) یا برای تعدادی افزونه که روی ساییتان در حال اجرا هستند.برای مثال ممکن است بفهمید که بعضی از تنظیمات دستی یا ریدایرکت های دستی تان از دست رفته باشند.دلیلش ساده است و اینکه بروزرسانی ای که بد طراحی شده باشد نمی تواند نسخه های پشتیبان را نگه داری کند.ممکن است بعضی از صفحاتتان براحتی و همه با هم از کار بیفتند،بعد از اینکه به روزرسانی جدید موجب ناسازگاری افزونه های مختلف که به طور موازی در حال اجرا هستند شده باشد.به عبارت دیگر دلایل بی شمارند،بنابراین کاری که باید انجام دهید این است که به آن جداول GA بازگردید و آن لیست را به اولین روزی که ترافیکتان از دست رفت محدود کنید و چک کنید که آیا در آن روز یا چند روز قبل از آن هیچ تغییری به سایتتان داده اید یا خیر؟از آنجا مهندسی معکوس کنید.

سایت Mobile Friendly نیست.

من قبلا به این موضوع اشاره کرده بودم ،اما این موضوع شایسته بررسی عمیق تر است.همانطور که همه ما می دانیم موبایل این روز ها روی بورس است. در واقع افراد بیشتری از موبایل ها به نسبت دسکتاپ در سال ۲۰۱۷ استفاده می کنند. بنابراین اگر سایتتان برای بازدیدهای موبایل بهینه نیست، شما دارید راه غلطی را به سوی شکستی بزرگ می روید.شما می توانید از GSC برای اینکه بفمید سایتتان چقدر MOBILE FRIENDLY است استفاده کنید.بنابراین به اینجا بروید و URL های ساییتان را کهHIT شده است قرار دهید.اگر چند تا مشکل جدی پیدا شد،در بهترین حالت باید زمینه تان را عوض کنید و زمینه مدرن تر و بهینه شده تری را طراحی کنید.

آفلاین بودن سرور:

می دانم که ممکن است احمقانه باشد،این احتمالا اولین موضوعی است که چک کرده اید.اگرچه امکان دارد google bot زمانی که سرورتان down است سعی کند به وب ساییتان crawl کرده باشد.
عموما اینکه ساییتان را به ابزاری مانند uptime robot مجهز کنید خوب است.این روبات زمانی که سرورتان down شود شما را مطلع می کند.بعد از مدتی می توانید به جدول کلی uptime سرورتان نگاهی بیندازید.اگر مدت زمانی زیادی سرورتان down بوده باشد،ممکن است گوگل شروع به مجازاتتان کند.

استفاده نادرست از تگ canonical :

تگ canonicalهنوز اغلب اوقات توسط وب مسترها اشتباه گرفته شده یا نابجا از آن استفاده می شود.این تگ در هسته خودش به گوگل می گوید که کدام ورژن از صفحه داده شده ایندکس شده و در SERP ها نمایش داده شود.

گوگل همه چیز را در این قسمت مفصلا توضیح داده است.با همه این حرف ها اشتباهات بسیار رایجی هنگام استفاده از این تگ در میان مردم مشاهده می شود.مشکلاتی مثل اشاره کردن به صفحه اول صفحه هایی که صفحه گذاری شده اند و یا ترکیب کردن صفحات مرتبط / قطعی با یکدیگر.گوگل منبع جداگانه کاملی روی این اشتباهات دارد.این مطلب ارزش خواندن دارد.(در هر حال همین موارد برای تگ hreflang هم مطرح می شود.اینجا را بخوانید.

دوباره می گویم،این مشکلات می تواند در هر زمان و هر موقع که هر چیزی را در ساختار یا نرم افزار وب سایتتان تغییر می دهید اتفاق افتد.

طراحی دوباره غیر بهنیه سایت:

گاهی اوقات مشکلات فنی می تواند در فرآیند طراحی دوباره یا نگهداری وب سایتتان پدیدار شود.اساسا هر زمان که چیزی را درباره ساختار وب سایتتان تغییر می دهید،خیلی مسائل می تواند اتفاق بیفتد. مثل :
– پاک شدن صفحه ها
– تغییر ساختار URL
– لینک های داخلی تغییر می کنند.(بدون این که ریدایرکت ها به شکل صحیح در جایشان تنظیم شده باشند.)
– صفحات از CRWAL شدن بلاک شوند.
– THEME جدید ممکن است تنظیمات سئو خودش را بخواهد و آنچه را افزونه سئو تان انجام می داد، دابل می کند.
– ساختار HTML محتوای صفحاتتان تغییر می کند و به همین ترتیب…

خلاصه در طول طراحی دوباره، امکان دارد بسیاری از موارد نادرست شوند.

در اینجا چک لیستی می آوریم که شما امکان دارد برای اطمینان از صحت کارتان به ترتیب انجام دهید.

– فایل ROBOTS.TXT خودتان را چک کنید تا مطمئن شوید که هیچکدام از URL ها و بات هایتان را تصادفا بلاک نکرده اید.
– فایل htaacess را هم برای مشکلات مشابه چک کنید.
– چک کنید که از تگ های canonical و hreflang چطور استفاده می کنید.
– به GSC برگردید و ببینید که تعداد صفحات ۴۰۴ سایتتان افزایش پیدا نکرده باشد.همچنین چک کنید که تعداد کلی صفحات ایندکس شده تان افتی نداشته باشد.
– اگر از ریدایرکت های hard استفاده می کنید،مطمئن شوید که ۳۰۱ کد گذاری شده اند-چرا که توسط موتورهای جست و جو، دائمی، دیده می شوند.-
– مطمئن شوید که صفحات رقابتی نداشته باشید که تلاش کنند برروی یک کلیدواژه رتبه بدست آورند.ترجیحا آن صفحات را بهم متصل کنید و یک صفحه قویتر بسازید.
– چک کنید تا ساختار URL تان بعد از طراحی دوباره،کلا تغییر نکرده باشد.
– چک کنید تا لینک های داخلی تان به صفحات درست اشاره کنند و NOFOLLOWED نشده باشند.

علت شماره ۲ : رقابت،قدرت بازیتان را افزایش می دهد.

گاهی اوقات لازم نیست که حتما اتفاق بدی برای وب سایتتان بیفتد تا seo visibility اش را از دست بدهد.فراموش نکنیم که همه ما دراکوسیستم بزرگی از وب سایت ها قرار گرفته ایم و هر وب مستری می خواهد سئو اش را بهبود بخشد.بنابراین علت از دست دادن جایگاهتان می تواند این باشد که رقبا خودشان را بالا می کشند و در رقابت جای شما را می گیرند.

 

وب سایت رقبایتان را بررسی کنید

از ابزاری مانند similar web استفاده کنید تا وب سایتتان را در قیاس با رقبا چک کند.به قسمت ابزار اصلی بروید و نگاهی به ۳ تا ۵ رقبای اصلیتان بیندازید.شما می توانید محدوده تاریخ روز را تنظیم کنید تا فقط بازه زمانی اخیر را از طریق GA در همان لحظه ای که شروع به از دست دادن ترافیک کردید نشان دهد.

به محتوای اخیرشان نگاه کنید

اگر رقبایتان به هدفی رسیدند شما باید به محتوایی که اخیرا منتشر کردند نگاهی بیندازید یا محتوائی را که بهبود بخشیده یا تغییر داده اند،تحت نظر بگیرید.WAYBACK MACHINEابزاری است که برای جست و جو در محتواهایی که در گذشته در وب سایت قرار داده شده اند استفاده می شود.ببینید که محتواهای رقباهایتان قبل از اینکه به seo visibility بیشتری برسند چگونه بوده است.اغلب اوقات متوجه می شوید که رقبایتان برای بهبود بخشیدن به محتوای گذشته شان سخت کار کرده اند.داشتن این اطلاعات برای فهمیدن اینکه شما برای بهبود محتوای سایتتان باید چه کار کنید آغاز خوبی است.
چک کنید که آیا آنها لینک های جدیدی ساخته اند؟
از آنجایی که لینک ساختن بخش بزرگی از تلاش های همه در جهت سئو است، ممکن است رقبایتان چند لینک تازه داشته باشند که درموردش مباهات کنند.شما می توانید از طریق Ahrefs این لینک ها را بررسی کنید.شما می توانید وبسایت رقبایتان را به داشبورد Ahref اضافه کنید و سپس سایتشان را مانند سایت خودتان تحت نظر بگیرید.همه کاری که باید انجام دهید رفتن به قسمت backlinks و قسمت new از نوارکناری است.
از این قسمت می توانید بازه زمانی ای را که مورد نظرتان است، بررسی کنید و حتی می توانید لیست را با پارامترهایی که می خواهید مانند Domain Rating(DR) یا URL Rating مرتب کنید تا قویترین لینک ها را اول ببینید.اگر چیزی که واقعا ارزش زیادی داشته باشد پیدا کردید،به احتمال زیاد رقبایتان جایتان را می گیرند.بررسی کنید که چگونه می توانید از یک سایت ،لینک بسازید و مقداری از seo visibility تان را پس بگیرید.

 

HTTPS Vs HTTP

اخیرا گوگل تایید کرده است که اینترنت غیررمزگذاری شده را قبول ندارد و بزودی همه وب سایت هایی را که HTTPS نیستند به شکل ناامن FLAG می کند.اما حتی پیش تر از آن هم گوگل صریحا روشن کرده بود که HTTPS سیگنالی برای رتبه بندی است.تاریخ ابلاغیه رسمی به سال ۲۰۱۴ بازمی گردد. این چه معنی ای می دهد؟تقریبا ساده است.ممکن است رقبایتان پیش از این SSL ها را قبول کرده باشند و شما نه.

علت سوم : مشکلات هاستینگ

می دانم که ((سرزنش کردن هاستتان)) کمی کلیشه ای است.
اما در واقع مشکلی حقیقی است و بیشتر از آنچه که باید، اتفاق می افتد.سایتی که مسئولش من هستم یک روز صبح من خیلی راحت این را دیدم:


اوکی…این نمی تونه خوب باشه….آرامش خودم را حفظ کردم.سعی کردم خونسردی خودم را حفظ کنم.عیب نداره…حالا هر چی که شده….شاید موقتی باشه….توهمات من ادامه پیدا کرد.سعی کردم که صبحم را ادامه بدهم،انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده باشد. داشتم کشف می کردم که این موضوع اصلا موقتی نیست،اگر چه بعد از ۱۰ روز که هیچ توجهی از گوگل ندیدم-.اتفاقا جدی هم بود.حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد ورودی از گوگل رفته بود.

چه کسی را باید سرزنش کرد؟

همانطور که مشخص شد، هاست وب سایت مان.در مورد هاست من تکنسین حرفه ای نیستم،بنابراین تنها حرفی که می توانم به شما بزنم این است که شرکت هاست دستورالعمل جدید X-Robot-Tag (“تنظیم شده به بدون ایندکس”)به برخی از صفحات وب سایتمان اعمال کرد.این تگ در source صفحاتمان قابل رویت نبود وفقط زمانی می شد آن را دید که درخواست مستقیم HTTP می دادیم.(اگر به کل داستان علاقه داشتید و اینکه چرا باید زمان انتخاب هاستتان دقت کنید و اینکه چه کنیم که از این دست مشکلات جلوگیری کنیم،این لینک را بخوانید)

درسی که در اینجا میگیریم چیست ؟

هر زمان که حتی مقداری از مشکلات جدی SEO را تجربه می کنید،با هاستتان تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا همه چیز در سمت آنها اوکی است یا نه.شاید آنها می خواهند سرور ها را جابجا کنند.شاید آنها هک شده اند یا شاید چیز دیگری است که شما باید راجع به آن بدانید.

علت چهارم : بروزرسانی الگوریتم

خلاصه بگویم،گوگل متخصص بروزرسانی الگوریتم است-و به دلائل خوب-به علت همین بروزرسانی ها آنها بهترین موتور جست و جو هستند.با این حال،سخت است و این می تواند استرس زا باشد.
بنابراین سوال اینجاست که شما از کجا بفهمید که گیر بروزرسانی الگوریتم افتاده اید؟
PENGUIN TOOL کار بزرگی را بنظر برروی آن انجام داده است.این به شما ارتباط بین ترافیک موتور جست و جو و بروزرسانی های شناخته شده گوگل را نشان می دهد.تمام کاری که باید انجام دهید این است که به قسمت استفاده از این ابزار بروید و در اکانت GA خودتان log in کنید و پروفایل GA مورد علاقه تان را انتخاب کنید.نمایشی از دیدی روی هم رفته از ترافیک طبیعی تان را در مقابل بروزرسانی های الگوریتم گوگل به شما نشان خواهد داد.قسمت خوبش این است که بر روی هر صفحه ای داخل GA کار خواهد کرد،بنابراین شما می توانید به مجموع اعداد ،قطعات جداگانه محتوا،دستگاه ها و … نگاه کنید.بنابراین اگر هر ارتباطی را دیدید،به بروزرسانی گوگل داده شده دقیق تر نگاه کنید و مشکل را کشف کنید و ببینید برای حل آن چه می توانید بکنید.
برخی از بروزرسانی های اخیر که ممکن است بخواهید در موردش بدانید:
مورد مطالعه :
– چگونه PENGUIN 4 برروی تست بهینه سازی ANCHOR تاثیر گذاشت.
– برگ تقلب بروزرسانی های الگوریتم گوگل

 

نتیجه گیری :

می دانم که این مقاله و راهنمایی ها، خیلی زیاد و سنگین است و ما بخش های زیادی را در اینجا پوشش داده ایم.اگر چه من می خواستم که تا آنجایی که می توانستم این متن را مانند یک منبع کامل کنم.
صادقانه بگویم،زمانی که SEO VISIBILITY تان کم می شود،زمانی که ساییتان سقوط می کند،زمانی که دیگر ترافیک بیشتری دریافت نمی کنید، واقعا موقعیت استرس زا و خیلی جدی ای است و شما هر کاری می کنید تا بفهمید که قضیه چه بوده است،بنابراین من امیدوارم که منبعی مثل این،اگرچه از نظر حجم زیاد است،به شما کمک کند که به پاسخ هایی که نیاز دارید برسید.همان طور که پیش می رویم من جدا توصیه می کنم که ببینید که Ahrefs چه کارهایی می تواند در مراحل seo visibility تان و نگهداری انگشتتان برروی ضربان(پالس) وقتی که موضوع تلاش های سئو تان پیش می آید،انجام دهد.سریع عمل کردن زمانی که اتفاقات بدی برای وب سایتتان در جریان است کلید می باشد.با بخش Ahrefs notification & alerts شما همان لحظه از اتفاقاتی که می افتد با خبر خواهید شد.این بحث تقریبا راهنمایی ها روی اینکه چه باید کرد اگر هر گونه مشکل seo visibility یا ranking داشتید را، جمع بندی می کند.
تا اینجا شما باید موارد زیر را بلد باشید :
-چه بخش هایی از سایتتان بیشترین تاثیر را پذیرفته اند.
-علل محتمل چه هستند؟
– رقبایتان کاری انجام داده اند یا کاری نکرده اند؟
-چطور موقعیت را تثبیت می کنید؟
حالا برداشتتان اینجا چه بوده؟آیا موردی هست از تجربه خودتان در مورد seo visibility loss که مایل باشید به اشتراک بگذارید؟

احتمالا به مطالب زیر هم علاقه داشته باشید مطالب بیشتری از من

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.