رپورتاژ چیست

سئو سایت از جمله مواردی است که تمامی کسب و کارهای اینترنتی باید به آن توجه داشته باشند. سئو به دیده شدن سایت توسط مشتریان بالقوه کمک می کند و نقش موثری در افزایش سود و درآمد کسب و کار دارد. یکی از مواردی که در سئو سایت اهمیت بسیار زیاد دارد لینک سازی مناسب است. یعنی یک سایت باید قادر باشد تا بین صفحات داخلی سایت و صفحات داخلی و خارجی سایت ارتباط مناسب برقرار کند. اگر با این حوزه آشنایی داشته باشید حتما می دانید که رپرتاژ آگهی از جمله مواردی است که می تواند بک لینک های بسیار قوی برای سایت ایجاد کند. اگر هنوز نمی دانید رپورتاژ چیست در ادامه این گزارش همراه با ما باشید.

محتوای رپورتاژ

در پاسخ به سوال رپورتاژ چیست باید بگوییم رپورتاژ نوعی محتواست که ذهن مخاطب را برای دریافت کالا و خدماتی آماده می کند. در پایان وقتی ذهن مخاطب آمادگی داشت؛ کسب و کار مرتبط معرفی می گردد. در متن رپرتاژ حد فاصل متون تبلیغاتی و ژورنالیستی رعایت می گردد و همین امر سبب شده است این محتوا به محتوایی پر طرفدار تبدیل شود. رپرتاژ آگهی در سال ۱۹۴۵ به دنیا معرفی گردید و با توجه به این موضوع که اثربخشی آن از دیگر متون تبلیغاتی بسیار بالاتر بود، به سرعت مورد توجه قرار گرفت. امروزه، رپرتاژ آگهی به بحث بسیار مهمی تبدیل شده است که تمامی سئوکاران برای گرفتن بک لینک قوی از آن استفاده می کنند.

رپورتاز

رپورتاژ خبری

اکنون توانسته اید پاسخ مناسبی به سوال رپورتاژ چیست دست پیدا کنید! اکنون وقت آن رسیده است که رپرتاژ آگهی را از جوانب دیگر نیز در نظر بگیریم. یکی از مزایای ویژه رپورتاژ خبری افزایش ترافیک سایت است. افزایش ترافیک سایت سبب می شود که موتور جستجوی گوگل سایت شما را به عنوان سایتی معتبر در نظر بگیرد و همین امر سبب افزایش رتبه سایت می گردد. همانطور که می دانید تمامی سایت داران به دنبال افزایش رتبه سایت هستند. زیرا تحقیقات نشان می دهند کاربران معمولا به لینک هایی اعتماد می کنند که در رتبه های نخستین موتور جستجو نمایش داده می شوند. در نتیجه، رپرتاژ آگهی سایت شما را در میان رقبایتان بالا می کشد و این موضوع بسیار مهم است. اگر از شما پرسیده شد رپرتاژ چیست، سریع ترین و ساده ترین پاسخ می تواند این باشد: محتوایی برای دیده شدن و موفقیت سایت!

نمونه رپورتاژ آگهی

در ادامه بحث رپورتاژ چیست باید به این موضوع اشاره کنیم که شما با یک سرچ ساده در موتور جستجو گوگل می توانید انواع نمونه های رپرتاژ را ملاحظه کنید. اگر می خواهید اقدام به نوشتن رپورتاژ بکنید، باید موارد زیر را مد نظر قرار دهید:
• رپرتاژ آگهی باید عنوان بسیار جذابی داشته باشد تا کاربر با دیدن آن بر روی آن کلیک کند.
• رپرتاژ آگهی باید به روش غیر مستقیم نوشته شود. این امر تاثیر رپورتاژ را دو چندان می کند.
• رپرتاژ آگهی باید بیشتر از ۶۰۰ کلمه باشد. هر چقدر متن طولانی تر باشد، اثر گذاری آن بیشتر است. مقدار استاندارد برای نوشتن رپورتاژ آگهی بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ کلمه است.
• کلمات کلیدی که قرار است در رپرتاژ آگهی لینک داده شوند بهتر است در سطر نخستین رپرتاژ قرار گیرند. این موضوع به افزایش ترافیک سایت کمک می کند و نقش مهمی در قوی شدن سایت دارد.
در نتیجه، اکنون در پاسخ به سوال رپورتاژ چیست به اهمیت این نوع نوشتار پی برده اید. اگر سایت های قوی را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید متوجه می شوید که همه آنها استفاده از رپرتاژ آگهی را مد نظر قرار دارند و همین امر سبب شده است سایت آنها در صدر قرار گیرد. بنابراین، اگر کسی از شما پرسید رپورتاژ چیست می توانید بگویید: محتوایی برای درخشیده شدن سایت!

رپرتاژ آگهی

آیا تمامی کسب و کارها به رپرتاژ آگهی نیاز دارند؟

در بحث رپورتاژ چیست همیشه این سوال پرسیده می شود که آیا تمامی سایت ها به رپرتاژ آگهی نیاز دارند! پاسخ به این سوال مثبت است. تمامی کسب و کارهایی که می خواهند بازار را در دست بگیرند به رپرتاژ نیازمند هستند. در واقع؛ تحقیقات و مشاهدات نشان می دهند که رپرتاژ یکی از ابزارهای قدرتمند برای برندسازی به شمار می رود. آیا شما می خواهید برندسازی کنید؟! پس بدون شک به رپرتاژ آگهی نیاز دارید!

قیمت رپرتاژ آگهی چقدر است؟

یکی دیگر از سوالات پرتکرار در حوزه رپورتاژ چیست ( و شاید بتوان گفت پرتکرارترین این حوزه) در مورد قیمت رپورتاژهاست. در پاسخ به این سوال باید بگوییم قیمت هر رپورتاژ به استراتژی های کاری سایتی بستگی دارد که می خواهید که می خواهید رپورتاژ خود را در آن قرار دهید. هر چقدر که بازدید سایت بیشتر باشد، هزینه رپورتاژ بیشتر می شود. بنابراین، شما باید قبل از درخواست رپورتاژ هزینه مناسب برای اینکار را در نظر بگیرید. توصیه می شود قبل از هرکاری ابتدا با سئو کار سایت خود مشورت نمایید. زیرا رپورتاژ باید در سایتی به نمایش در بیاید که به محتوای سایت شما نزدیک است.

جمع بندی

تا بدینجا تلاش کردیم تا پاسخ روشن و واضحی به سوال رپورتاژ چیست بدهیم. همانطور که در طول این متن متوجه شدید، رپورتاژ محتوایی است که ذهن مخاطب را برای دریافت کالا و خدمات آماده می سازد. در نتیجه زمانی که ذهن آماده باشد و کسب و کاری معرفی گردد، امکان خرید از آن کسب و کار بالا می رود. رپورتاژ آگهی یک بک لینک قوی برای سایت هاست که استفاده از آن در دهه ۹۰ میلادی رایج گشت. امروزه، رپورتاژ به یکی از ابزارهای مهم سئو کاران تبدیل شده است.