بازاریابی عصبی (neuromarketing) که توانسته جزء بازاریابی های مدرن و البته اساسی به حساب آید را شما می توانید با ترکیب بازاریابی و عصب شناسی مورد استفاده قرار دهید. به این دلیل که عملکرد مغز باعث می شود تا شما بتوانید عملیات بازاریابی خود را با یک روش گسترده پوشش دهی کنید و عمدتا این روش فوق العاده در سال ۲۰۰۲ مطرح شد که البته آن موقع اسقبال چندان خوبی از آن به عمل نیامد.
اما امروزه این نوع بازاریابی را به عنوان یکی از شگردهای اصلی میشناسند که اگر شما به درستی آن را انجام دهید صددرصد بازدهی قابل قبول را می توانید انتظار داشته باشید. هدفی که شما در این بازاریابی به آن دست پیدا میکنید، منتقل کردن پیام های بازار یابی خود به مشتریان است.
تا بتوانید آنها را ترغیب کنید که از محصولات شما استفاده کنند و به همین دلیل است که تبلیغات شما به شکل چشمگیری کاهش پیدا میکند و میتوانید با یک بودجه بسیار کمتر به بهترین روش بازاریابی تکیه کنید؛ چرا که بازاریابی و عصب شناسی در کنار یکدیگر می تواند بر روی عملکرد سیستم عصبی و مغزی مشتری تأثیر بگذارد و شما تنها با چند اصلاح کوچک بتوانید استقبال چشمگیری را برای محصولات خود فراهم آورید.
چگونه در بازاریابی عصبی از تبلیغات کمتری استفاده کنیم؟
با توجه به پیشرفت تکنولوژی حتی روش های بازاریابی نیز روز به روز دشوارتر میشود و تبلیغات نیز به صورت تخصصی باعث میشود تا بسیاری از افراد با نداشتن هزینه و یا حتی شگرد اطلاعات کافی نتوانند در بازار تبلیغات حرفی برای گفتن داشته باشند که البته امروزه شما با وجود انواع رقیبان متوجه می شوید که شاید مشتری نتواند محصول شما را با ویژگی و جزئیاتی که دارد انتخاب کند. به همین دلیل بازاریابی عصبی شاید استراتژی خود را در اینجا برای شما کاربردی نشان دهد تا به واسطه تغییر شگرد بتوانید به سودآوری هرچه بیشتر کسب و کار خود بیندیشید. البته شما باید بدانید که تبلیغات کمتر باعث می شود تا شما بودجه کمتری را در کسب و کار خود از دست بدهید.
در هر صورت شما باید روشهایی را در نظر داشته باشد که به واسطه آن بتوانید به راحتی نظر مشتریان را جلب کنید که صددرصد بازاریابی عصبی می تواند به بهترین شکل ممکن محصولات شما را به نمایش بگذارد و با یک قیمت مناسب صف خریداران را به وجود بیاورد که در این میان، شما باید از انواع پیام های تبلیغاتی فراوان و البته بیهوده جلوگیری کنید و تا حد امکان سعی کنید با تنوع بودجه خود کمترین تبلیغات را با بازدهی بیشتر به بار آورید.
از یک فروشنده کاربلد استفاده کنید
در بازاریابی عصبی به رفتار فروشنده بیشتر از هر چیزی توجه می شود؛ چرا که اگر فروشنده توجهی به کسب و کار خود نداشته باشد و به قول معروف احترامی برای مشتری قائل نشود این عملکرد یک توهین بزرگ محسوب میشود و به همین دلیل شما تنها نباید به قیمت و کیفیت محصول توجه کنید، بلکه رفتار شما به عنوان تولیدکننده و حتی عرضه کننده می تواند مسئله را بسیار پیچیده تر کند، که اینگونه عملکرد مغز مشتریان در اینجا نمی تواند تصمیم گیری درستی داشته باشد.
به هر حال کاملا طبیعی است که از خرید محصول شما منصرف میشوند و اما زمانی که شما از بازاریابی عصبی استفاده کنید، به خوبی می دانید که عرضه کننده و فروشنده تا چه حد میتواند برای فروش محصولات شما نقش کلیدی و مهمی را ایفا کند. در بازاریابی عصبی اینگونه تصور کنید که تا چه حد اعتبار یک برند میتواند برای خرید گزینه مهمی باشد که در این میان بسیاری از مشتریان هر چقدر شما در مورد اعتبار و مشخصات فنی و بسیاری از ویژگیها و اعضای یک برند ناآشنا تعریف کنید نمیتوانند اینگونه تصور کنند که این برند نسبت به برندی می شناسند قابلیت های بهتری دارد و به همین دلیل است که نمی توانند خود را متقاعد کنند و با عدم تصمیم گیری درست رو به رو می شوند و برای خرید وارد عمل نمی شوند و در اینجا عملکرد مغز مشتریان باعث میشود تا نگاه، دیدگاه و نظر دیگران را نیز در خرید خود مهم و منطقی بانند که صددرصد در بازاریابی عصبی همیشه اعتبار مهم ترین نکته ای است که باید به آن توجه شود و سابقه کار و اعتبار یک محصول باعث می شود تا از لحاظ عصبی سیستم و عملکرد مغز افراد بتواند به بهترین شکل ممکن خدمات خود را به نمایش بگذارد.
در بازاریابی عصبی شما می توانید کسب و کار خود را به شکل ویژه ای رو به جلو حرکت دهید؛ چراکه اگر اطلاعات خود را درباره نوع بازاریابی افزایش دهید به خوبی میدانید که با استفاده از روش ها و استراتژی های بسیار ساده و البته کم هزینه به راحتی می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید؛ چرا که بسیاری از شرکتهای بزرگ از بازاریابی عصبی به بهترین شکل ممکن استفاده میکنند و در این بین، متوجه می شوید که سلیقه و توجه مشتری تا چه حد میتواند در روند بازاریابی شما موثر واقع شود.
معمولا حتی با مقایسه الگوها بخش اصلی مغز انسان اینگونه عمل می کند تا بتواند تجزیه و تحلیل یک محصول را برآورد کند و شما با تصمیمات خرید واقعی روبرو می شوید که در neuromarketing می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد؛ چرا که شما با استفاده از این بازاریابی می توانید بهترین طراحی را در کنار بسته بندی محصول خود لحاظ کرده و محصولات خود را به منطقی ترین شکل ممکن به فروش برسانید و حتی در روند قیمت گذاری از شگردهای قابل قبولی استفاده کنید.