اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ : بازاریابی و مارکتینگ یکی از مسائل مهم در دنیای فروش است. شما زمانی می توانید یک محصول را به خوبی به فروش برسانید که از بازاریابی مناسب محصول بهره ببرید. آشنایی با بازاریابی یک پوئن مثبت برای افرادی که در حوزه ارائه محصولات و خدمات کار میکنند محسوب میشود. امروزه با پیشرفت تمامی علوم، علم اقتصاد نیز دارای پیشرفت های بسیاری بوده است. یکی از زیر شاخههای علم اقتصاد بازاریابی است. علم بازاریابی نیز دارای تغییرات بسیار گسترده ای بوده است و شیوه های نوین بازاریابی به بازار عرضه شدهاند. امروزه علم بازاریابی دارای شاخه های بسیار گستردهای است که هر کدام از این سبک های بازاریابی مناسب بازاریابی یک محصول خاص هستند.
هم چنین این علم دارای اصطلاحات بسیاری است که آشنایی با این اصطلاحات میتواند برای انجام بازاریابی بهتر بسیار کمککننده باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ بپردازیم. اگر شما جزو کسانی هستید که بهتازگی کسب و کاری را شروع کردهاید و قصد انجام بازاریابی برای کسب و کار خود را دارید، اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ میتوانند برای شما بسیار مؤثر باشند. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا مطالب زیادی درباره اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ برای شما شرح دهیم.
قیف بازاریابی در اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ
یکی از اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ که جزو رایج ترین و مهم ترین اصطلاحات در این حوزه است، قیف بازاریابی است. قیف بازاریابی به این معنا است که شما در مراحل مختلف فروش چه جزئیاتی را طی میکنید. قیف بازاریابی به این معنا است که شما در ابتدا مخاطبین زیادی را جذب کسب و کار خود خواهید کرد. اصطلاحاً در این مرحله جذب مخاطب شما در مرحله بالایی قیف قرار دارد. بعد از طی هر مرحله بنا به علت های مختلفی تعدادی از مشتریان شما دچار ریزش میشوند و به مرحله بعدی قیف میروند. در نهایت خریداران خدمات و یا محصول شما از قیف بازاریابی بیرون میآیند. معمولاً در بررسی قیف بازاریابی هر مرحله از این قیف مورد بررسی قرار میگیرد. در هر مرحله از قیف بازاریابی اگر شما نکاتی را رعایت کنید میتوانید از ریزش مشتریان خود جلوگیری کنید و فروش موفقتری را تجربه کنید. آشنایی با آشنایی با اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ میتواند باعث شود که شما مطالب مربوط به بازاریابی را بسیار بهتر درک کنید.
بازاریابی چریکی در اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ
یکی دیگر از اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ که بهتر است در این مقاله به آن اشاره کنیم، بازاریابی چریکی است. بازاریابی چریکی یکی از انواع روش های بازاریابی است. این بازاریابی به این صورت است که از انواع روش های خلاقانه و غیر معمول برای بازاریابی محصول استفاده می شود. معمولاً در این مدل از بازاریابی مشتریان کاملاً سوپرایز می شوند و تا مدت ها محصول شما در خاطر شان باقی خواهد ماند. امروزه بسیاری از شرکت های کوچک و بزرگ از روش های مختلف بازاریابی چریکی استفاده میکنند. بازاریابی چریکی دارای روشهای مختلفی است که می توان برای تبلیغ محصولات مختلف از این روش ها بهره گرفت.
همچنین این روش از بازاریابی به علت مزایای بسیاری که دارد جزو محبوب ترین روش های بازاریابی نیز است. به صورت کلی تبلیغات برای مشتریان امری جذاب نیست و معمولاً مشتریان سعی می کنند که از تبلیغات دوری کنند. بهطور مثال کاربران همیشه سعی دارند از روش هایی استفاده کنند که تبلیغات مربوط به اپلیکیشنها را نبینند. اما در بازاریابی چریکی به علت خلاقانه بودن شیوه تبلیغات مشتریان برای دیدن تبلیغات شما ابراز تمایل می کنند.
همکاری در فروش
یکی دیگر از اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ، همکاری در فروش است. همکاری از فروش فقط مخصوص فضای مجازی و کسب و کار های آنلاین نیست و در کسب و کار های سنتی نیز میتوان از این روش استفاده کرد. همکاری در فروش به این صورت است که شما خود صاحب محصول و یا خدماتی نیستید اما در فضایی محصولات و یا خدمات شرکت و مجموعه دیگری را تبلیغ میکنید. درصورتیکه شما بتوانید این محصولات را به فروش برسانید، درصدی از سود این محصولات برای شما می شود. همکاری در فروش یکی از روش های مناسب فروش محصولات است که بسیاری از شرکتهای بزرگ و کوچک از این روش برای فروش محصولات خود استفاده میکنند. همچنین این روش فروش برای فروشندگان نیز روشی بسیار مناسب است و فروشندگان نیز می توانند از این روش سود بسیاری را برای خود کسب کنند. این روش معمولاً در فروشندگان ایجاد انگیزه میکند و باعث میشود که فروشندگان فروش بهتری را ثبت کنند.
بازاریابی محتوایی
از دیگر اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ که جا دارد در این مقاله به معرفی آن بپردازیم، بازاریابی محتوایی است نکته بازاریابی محتوایی به این معناست که شما از انواع محتوا های مختلف اعم از محتوای متنی، محتوای شنیداری و محتوای ویدئویی برای بازاریابی محصولات خود استفاده کنید. بازاریابی محتوایی یکی از روش های جذاب و کاربردی بازاریابی است که امروزه دارای مخاطبین بسیاری است. بازاریابی محتوایی چون که تمامی ویژگی های محصول را برای مشتریان توضیح میدهد، باعث جلب اعتماد بیشتر مشتریان می شود. اگر شما نیز قصد دارید برای محصولات تان بازاریابی انجام دهید، بهتر است که از انواع روش های بازاریابی محتوایی بهره ببرید. این شیوه بازاریابی یکی از شیوه های بسیار مناسب بازاریابی برای تبلیغ محصولات در فضای مجازی است.
سخن پایانی
بازاریابی یکی از مراحل مهم فروش محصولات است. با پیشرفت علم اقتصاد، علم بازاریابی نیز دارای پیشرفت های فراوانی شده است. امروزه روش های متفاوتی برای بازاریابی محصولات به وجود امده اند. در این مقاله به بررسی اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ پرداختیم. شما با اگاهی از این اصطلاحات می توانید از انواع روش های بازاریابی برای محصولات خود استفاده کنید.