Ltv چیست ؟

کسب ‌وکار های آنلاین امروزه جایگاه ویژه ‌ای در بازار باز کردند و بخش زیادی از کالا ها و خدمات توسط کسب‌ و کار های آنلاین در بین مردم توزیع می‌شود. به ‌همین ‌علت است که امروزه مدیریت این کسب ‌و کار ها دارای جایگاه ویژه ‌ای شده‌ است. در تمامی کسب‌ و کار ها اولین اصلی که باعث موفقیت کسب ‌و کار می‌شود، جذب مشتری و سعی در نگهداری آن است. در کسب ‌و کار های آنلاین راه‌ های بسیار زیادی برای آگاهی از وضعیت فروش و وضعیت اعتماد مشتریان به مجموعه وجود دارد. بهره‌مندی از این روش‌ ها باعث می ‌شود که یک مجموعه آنلاین بتواند بهتر عمل کنه و در نهایت رشد و پیشرفت بهتری داشته باشد.

یکی از فاکتور هایی که می‌ تواند آمار های قابل ‌اتکایی را به صاحبان کسب ‌و کار های آنلاین بدهد ltv است. ltv به معنای ارزش طول عمر مشتری است. این فاکتور معیار خوبی برای دوام مشتریان یک مجموعه است. در ادامه این مقاله قصد داریم به پرسش Ltv چیست پاسخ دهیم و به بررسی ویژگی‌های مختلف این فاکتور بپردازیم. اگر  شما هم جزو صاحبان کسب وکار های آنلاین هستید پاسخ سوال Ltv چیست میتواند برای شما بسیار مفید باشد.

Ltv

Ltv به چه معنا است؟

در بررسی سوال Ltv چیست لازم است که در ابتدا مشخص کنیم که Ltv در لغت به چه معنا است. Ltv مخفف جمله Customer Lifetime value است. تععاریف مختلفی برای معنای Ltv وجود دارد. اما دقیق ترین تعریف برای این مفهموم پولی است که مشتری در بلند مدت در مجموعه شما خرج می کند. به طور مثال مشتری بعد از این ‌که به مجموعه شما جذب شود، به مدت پنج سال جزو مشتریان ثابت و بازدید کنندگان مجموعه شما است. این مشتری به ‌صورت میانگین در طول این پنج سال، هر سال حدود دو میلیون تومان از شما خرید می‌کند، که در نهایت این پنج سال این مشتری ده میلیون تومان از مجموع شما خرید کرده ‌است.

 در این ‌جا می‌توان گفت که نرخ Ltv این مشتری برای مجموعه شما ده میلیون تومان است. هر چه قدر که این شاخص برای مشتریان قدیمی شما بیشتر باشد به این معناست که شما توانسته‌اید روند موفقی در جذب و نگهداری مشتریان داشته باشید. در ادامه این مقاله به بررسی ابعاد بیشتری از سوال Ltv چیست خواهیم پرداخت.

در محاسبه Ltv چه متغیر هایی مهم هستند؟

در ادامه بررسی سوال Ltv چیست لازم است که به معرفی متغیر هایی که در اندازه گیزی Ltv مهم هستند بپردازیم تا بهتر بتوانیم سوال Ltv چیست را پاسخ دهیم. برای محاسبه Ltv لازم است که حتما از چند فاکتور مختلف استفاده شود. در ادامه می‌خواهیم به بررسی و معرفی این فاکتور ها بپردازیم. اولین فاکتور در محاسبه Ltv  عمر وب ‌سایت شما است. هر چقدر که عمر وب ‌سایت شما بیشتر باشد فاکتور Ltv  برای وب ‌سایت شما دقیق ‌تر است و اطلاعات کارآمد تری را در اختیار شما قرار می ‌دهد. دومین فاکتور مهم در محاسبه Ltv میانگین درآمد وب‌ سایت به‌ ازای هر کاربر است.

این فاکتور هم می‌تواند اطلاعات بسیار مهمی درباره میزان بازدهی وب ‌سایت شما در اختیارتان قرار دهد. سومین عاملی که در محاسبه Ltv  باید به آن توجه داشت سهم پرداخت‌ های کاربران است. در این قسمت کاربران به تفکیک میزان پرداختی ‌های شان جدا می‌شود. در این قسمت می‌ توانید کاربر های فعال تر وب ‌سایت خود را شناسایی کنید و عوامل موثر در جذب اعتماد این کاربر  ها را شناسایی کنید. با استفاده از شاخص Ltv و این فاکتور ها شما می‌توانید اطلاعات مفیدی درباره میزان بازدهی و میزان درآمد وب ‌سایت خود داشته باشید.

Ltv

استفاده از Ltv

در این قسمت از مقاله و بررسی بیشتر سوال  Ltv چیست، لازم است به بررسی این مسئله بپردازیم که Ltv دارای چه کاربرد هایی است. شاخص Ltv یکی از شاخص ‌های مؤثر در بررسی فعالیت وب ‌سایت است. از این شاخص می‌توان در قسمت‌ های مختلف وب ‌سایت استفاده کرد و عملکرد وب ‌سایت را در این قسمت ‌ها سنجید. اولین قسمتی که می‌توان از شاخص Ltv برای بررسی و تغییر روش در آن استفاده کرد کانال فروش وب ‌سایت است. شما می‌توانید با بررسی Ltv های مربوط به قسمت ‌های مختلف فروش وب ‌سایت از عملکرد این قسمت ‌ها باخبر شوید و درنهایت بهترین روش برای فروش را برگزینید و بر روی آن روش سرمایه‌گذاری کنید. همچنین شما می‌توانید میزان فروش وب سایت تان در بازه ‌های زمانی مختلف را بررسی کنید و در صورت کم ‌و زیاد شدن میزان فروش به‌دنبال علل آن بگردید.

دومین قسمتی که می‌توان از شاخص Ltv برای بررسی آن استفاده کرد، قسمت انتخاب و فروش محصولات است. شما می‌توانید با استفاده از شاخص کیفی محصولات مختلف میزان فروش و میزان محبوبیت این محصولات را بسنجید و درنهایت محصولات پر فروش‌تر بیشتری را به مجموعه خود اضافه کنید. آخرین موردی که می‌توان با استفاده از شاخص Ltv برای آن تصمیم گرفت انتخاب رفتار فروش است. شما می‌توانید تئوری ‌های فروش مختلف را با استفاده از شاخص Ltv بسنجید و درنهایت بهترین تئوری برای فروش محصولات خود را انتخاب کنید.

سخن پایانی

کسب و کار های آنلاین به بخش مهمی از روش های ارائه خدمات و کالاها تبدیل شده اند. در این مقاله به معرفی شاخص Ltv پرداختیم و سعی کردیم به سوال Ltv چیست پاسخ دهیم. در پاسخ به سوال Ltv چیست به ابعاد مختلفی از این سوال همچون فاکتور های تاثیر گذار بر Ltv و کاربرد های Ltv پرداختیم. استفاده از این اطلاعات میتواند برای صاحبان کسب و کار های انلاین بسیار موثر باشد.