سئو محلی

بعد از طراحی سایت برای یک کسب و کارآن لاین نیاز است تا اصول سئو سایت به درستی انجام شود تا این کسب و کار و سایت ماندگار باقی بماند. در غیر این صورت دیده نشدن سایت باعث می شود که کسب و کار بازدیدی نداشته و فروشی صورت نگیرد. سئو محلی یکی از مهم ترین ارکان سئو به حساب می شود که به شناسایی کسب و کارها در یک منطقه جغرافیایی کمک می کند. برای اینکه به شکل حرفه ای در local seo موفق باشید باید اصول حرفه ای آن را فرا بگیرید. در ادامه ی این مقاله به معرفی این اصول خواهیم پرداخت.

سئو محلی

سئو محلی Local seo چیست؟

بهینه سازی سایت ها برایکسب رتبه های بالا در موتورهای جستجو بسیار اهمیت دارد. سئو محلی نیز یکی از ارکان اصلی رتبه بندی سایت ها به شمار می رود. موتورهای جستجو با استفاده از IP  و اطلاعاتی که از طریق گوگل بیزینس و گوگل مپ به دست می آورند، مکان شرکت و کسب و کارها را مشخص کرده و اطلاعات لازم را در  دسترس کاربران قرار می دهند. به همین دلیل لوکال سئو برای افزاش بازدید و فروش در یک منطقه جغرافیی کاربرد دارد.

آموزش لوکال سئو یا سئو محلی

برای اینکه بتواینم به درستی سئو محلی رت انجام دهیم نیاز به یادگیری یک سری اصول حرفه است که به آن اشاره می کنیم.

۱_ تحقیق کلمه کلیدی در سئو محلی

در اولین قدم برای سئو نیاز است تا تحقیق کلمه کلیدی به درستی برای آن منطقه و محل صورت بگیرد. زیرا با استفاده از کلمات کلید مرتبط با محل سب و کار می توانید بازدید بیشتری داشته و فروش خود را افزایش دهید۰

۲_ موبایل فرندلی بودن سایت

برای جذب مخاطبان بیشتر  باید توجه کنید که سایت شما با نسخه موبایل به خوبی تطبیق داده شود. بهتر است از قابلیت AMP در این راستا استفاده کنید تا از طرف موتورهای جستجو نیز تایید گردید.

سئو محلی

۳_ لینک سازی 

لینک سازی در سئو، به ویژه سئو محلی نقش بسیار مهمی ایفا می کند، بنابراین بهتر است روی سئو خارجی خود به خوبی کار کنید. دریافت لینک از سایت های دیگر و به ویژه کسب و کارهای محلی در معرفی شما موثر است. شبکه های اجتماعی نیز در این امر تاثیرگذار هستند.

۴_ درج NAP در سایت

حال که کلیات سئو را به درستی انجام دادید در اولین قدم برای بهبود سئوی محلی سایت خود می بایست از NAP که مخفف ۳ کلمه ((  NAME، ADDRESS، PHONE NUMBER)) می باشد به درستی استفاده کنید. اطلاعات شامل نام، آدرس و شماره تلفن را به درستی در سایت قرار دهید.

۵_ قرار دادن نقشه گوگل در سایت

ابتدا آدرس خود را در گوگل مپ ثبت کنید و سپس آن را در سایت خود قرار دهید تا ربات های گوگل به درستی آدرس شما را تشخیص داد و در رتبه بندی محلی لحاظ کنند. این نقشه می تواند در بخش هایی مانند تماس با ما، درباره ما یا در فوتر سایر قرار گیرد. همپنین لندینگ پیجی که برای سئو محلی ساخت اید جای مناسبی برای قرارگیری آن است.

۶_ دریافت لینک های محلی

گام دیگر برای لوکال سئو دریافت لینک از سایت ها و کسب و کارهای محلی دیگر در منطقه خودتان است. شاید این کار کمی دشوار باشد و سایر شرکت ها به شما لین دزنند اما می توانید از هوش خود استفاده کنید و محتواهایی را تولید کنید که منجر به دریافت لینک از سایت های معتبر محلی، دایرکتوری های محلی کسب و کار یا سایت های دولتی استانی شود.

۷_ تولید محتوای محلی

در تولید محتوای خود دقت کنید که در متن محتوا از اطلاعات مربوط به محل خود استفاده کنید و در کلمات کلید نام شهر و شهرستان خود را به کار ببرید تا در زمان جستجو کاربران به ان دسترسی پیدا کنند.

۸- عنوان و متا در سئو محلی

تمام مقالات و محتوا شما برای اینکه بتواند در نتایج جستجوی محلی قرار بگیرند باید دارای عناوین و توضیحات بهینه شده برای جغرافیای شما و سئو محلی باشند. یا به عبارتی باید  نام مکان مورد نظر خود را در عنوان و توضیحات به کار ببرید.

۹_ سئو محلی تصاویر

استفاده از تصاویر برای لوکال سئو  بسیار مهم است. می توانید در هنگام استفاده از عکس ها در بخش های

نام فایل،عنوان ،آلت یا متن جایگزین و اطلاعات تصاویر نام شهر را ذکر کنید.

۱۰_ اسکیما

استفاده از کد های نشانه گذاری یا اسکیما در مورد سئو محلی بسیار تاثیرگذار است زیرا به ربات های گوگل دردرک بهتر محتوای سایت شما کمک می کند. می توانید در بخش های زیر از ان استفاده نمایید؛

  • کد پستی
  • منطقه
  • شهر
  • شماره تلفن
  • و آدرس

۱۱_  نظرات مخاطبان

نظرات کاربران یکی از فاکتورهایی است که با بررسی آن رتبه سایت شما تعیین می گردد. همانطور که کامنت ها در شبکه های اجتماعی موثر است، نظرات کاربران در سایت و نقشه گوگل نیز تاثیر زیادی بر لوکال سئو سایت شما دارد. توجه کنید که حتما پاسخ نظرات منفی کاربران را بدهید. بدون پاسخ گذاشتن این نظرات برای شما نمره منفی به همراه خواهد داشت. 

لوکال پک

گاهی با جستجو کلمات محلی قبل از نمایش سایت ها گوگل چند آدرس و شماره تماس مربوط به کسب و کارها را نشان می دهد که به آن لوکال پک گفته می شود. اگر سایتی در سئو محلی به خوبی عمل کند شانس حضور در این قسمت را خواهد داشت.

کلام آخر

سئو محلی یکی از عواملی است که با بهینه سازی آن امکان قرار گیری در رتبه های بالاتر موتور جستجو و در نتیجه افزایش نرخ کلیک و فروش بالاتر محصولات و خدمات فراهم می شود. در این مقاله بهترین توضیحات در مورد چگونگی فرآیند حرفه ای لوکال سئو ارائه داده ایم.