کلمات کلیدی

تمامی سایت ها پس از آنکه راه اندازی می شوند به محتوای مناسب نیاز دارند. محتواها به دسته های متفاوتی از جمله محتوای متنی، محتوای تصویری و محتوای ویدئویی تقسیم بندی می شوند. همانطور که ممکن است از قبل اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید، یکی از محتواهای ضروری برای سایت ها محتوای متنی است. به همین دلیل انتخاب کلمات کلیدی مناسب و رعایت چگالی آنها اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین، پس از آنکه محتوا تولید شد، باید متا تگ های مناسب برای آن انتخاب شود، تا موتورهای جستجو بتوانند آن متن را شناسایی کنند. اگر محتوای متنی به درستی انتخاب شود، نقش بسیار مهمی در ارتقا رتبه سایت دارد. به همین دلیل تمامی صاحبان سایت باید این موضوع را مد نظر خود قرار دهند. در ادامه تلاش می کنیم تا اطلاعات کافی را در مورد انتخاب کلمات کلیدی درا ختیار شما قرار دهیم.

کلمات کلیدی

جستجوی کلمات کلیدی در گوگل

شاید بتوان گفت موتور جستجوی گوگل بهترین راهنمای شما برای انتخاب کلمات کلیدی به شما می رود. اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که برای پیدا کردن کلمه کلیدی چه استراتژی هایی را باید به کار ببرید. برای اینکار می توانید مسیر زیر را طی کنید:
• ابتدا موضوعی را که می خواهید در مورد آن بنوسید انتخاب کنید.
• سپس کلمات کلیدی که آن موضوع با استفاده از آنها جستجو می شود بنویسید.
• از ابزار گوگل ترندز استفاده کنید تا کلمه کلید پر کاربرد را انتخاب کنید.
• کلمه کلیدی که بیشترین کاربرد را دارد به عنوان کلمه کلیدی اصلی در نظر بگیرید و از کلمات کلیدی دیگر در متن استفاده نمایید.
همچنین، وقتی کلمه کلیدی را انتخاب کردید، این کلمه را در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید و پیشنهادات گوگل را در طول متن به کار ببرید. این امر نقش بسیار مهمی در شناسایی محتوای متنی توسط موتور جستجوی گوگل دارد. همانطور که متوجه شده اید، انتخاب کلمه کلیدی و تولید محتوای متنی یک کار تخصصی و زمان بر است و شما باید وقت کافی بگذارید تا بتوانید محتوای متنی با کیفیتی را جستجو کنید.

در یک محتوا از چند کلمه کلیدی می توانیم استفاده کنیم؟

یکی از سوالات پرتکرار در مورد کلمات کلیدی این است که یک محتوای متنی چند کلمه کلیدی می تواند داشته باشد! در پاسخ به این سوال باید بگوییم که یک محتوای متنی تنها یک کلمه کلیدی می تواند داشته باشد. اما شما می توانید کلمات کلیدی دیگر را در طول متن به کار ببرید. به این موضوع توجه داشته باشید که کلمات کلیدی دیگر که در طول متن به کار برده می شوند نباید چگالی شان بیشتر از کلمه کلیدی اصلی باشد. در غیر اینصورت هرگز به اهدافی که می خواهید نمی رسید. اگر در ابتدای کار تولید محتوای متنی هستید، بهتر است کار خود را زیر نظر یک متخصص آغاز کنید تا بتوانید به بحث کلمات کلیدی ( که بحث مهم و تخصصی است) تسلط پیدا کنید.

چگالی کلمات کلیدی

وقتی می خواهید برای تولید محتوای متنی اقدام کنید، باید به موارد متعددی توجه داشته باشید. یکی از مواردی که رعایت کردن آن نقش بسیار مهمی در موفقیت و دیده شدن محتوا دارد چگالی کلمات کلیدی است! اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگالی کلمات کلیدی به چه معناست! وقتی کلمه کلید برای یک متن انتخاب می شود، آن کلمه باید به تناسب در کل متن پخش شود. موتور جستجوی گوگل اعلام کرده است که نسبت استفاده از کلمه کلیدی در یک متن ۱ تا ۳ درصد است. در واقع، این تناسب با استفاده از فرمول زیر حساب می شود:
تعداد کل کلمات یک متن / تعداد کلمه کلیدی :چگالی کلمه کلیدی

چگالی کلمات کلیدی

نکات مهم در استفاده از کلمات کلیدی در محتوای متنی

نکات دیگری که در استفاده از کلمات کلیدی در یک متن باید مد نظر داشته باشید به شرح زیرند:
• بهترین و ایده آل ترین حالت برای استفاده از کلمه کلیدی در یک متن ۱ درصد است.
• ۱۰ درصد از کلمه کلیدی باید در پاراگراف های نخستین متن به کار برده شود.
• نباید بیش از اندازه از کلمه کلیدی در متاتگ ها استفاده شود.
بهتر است بدانید رعایت این نکات در تولید محتوای متنی از جمله مواردی است که سبب می شود محتوا توسط کاربران دیده شود و این امر می تواند رتبه سایت شما را افزایش دهید. در نتیجه، اگر می خواهید وارد این حوزه شوید، باید به تمامی این نکات توجه ویژه ای داشته باشید.

آیا تولید محتوای متنی اهمیت زیادی دارد؟

بهتر است بدانید که انتخاب کلمه کلیدی مناسب و تولید محتوای متنی از نیازهای اصلی و ضروری سایت است. اگر سایت شما به خوبی طراحی شده باشد، اما محتوای متنی ( با کلمه کلیدی مناسب) نداشته باشد، هرگز به جایگاه مناسبی نمی رسد و موتور های جستجو این سایت را شناسایی نمی کنند. به همین دلیل کارشناسان سئو تولید محتوای متنی را از جمله مواردی می دانند که باید در روند سئو سایت مد نظر قرار گرفته شود.

جمع بندی

تا بدینجا تلاش کردیم تا اطلاعات مناسبی را در مورد انتخاب کلمات کلیدی برای محتوای متنی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید شما می توانید با استفاده از پیشنهادهای گوگل و ابزار گوگل ترندز کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنید. چگالی کلمه کلیدی در طول یک متن باید در بازره ۱ تا ۳ درصد باشد و ۱۰ درصد از کلمه کلیدی باید در ابتدای متن به کار برده شوند. محتوای متنی از جمله نیازهای اصلی سایت است که اگر نادیده گرفته شود، باعث می شود سایت به جایگاه قابل قبولی نرسد.