استراتژی اینستاگرام

اینستاگرام یکی از شبکه ‌های اجتماعی محبوب در میان مردم است که چند سالی است به بازار معرفی‌شده است. اینستاگرام از زمانی‌که به بازار معرفی‌شده است به دلیل امکانات زیادی که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد در بین کاربران بسیار محبوب شده است. اینستاگرام یک سرویس اشتراک‌گذاری عکس است که شما می ‌توانید با داشتن یک حساب، انواع و اقسام عکس‌ ها و ویدیو ها را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. اینستاگرام به‌علت فرم خاصی که دارد و هم چنین محبوبیتی که بین کاربران دارد دیگر تنها به ‌عنوان یک سرویس اشتراک عکس استفاده نمی‌شود. امروزه  از اینستاگرام برای ارائه خدمات و محصولات مختلف استفاده می‌شود. امروز کمتر کسب ‌و کاری را پیدا می ‌کنید که دارای یک صفحه اینستاگرام نباشد. داشتن یک صفحه ‌ی اینستاگرام باعث بیشتر دیده شدن کسب‌ و کار ها و افزایش بازدهی آن‌ ها می‌شود. اگر شما می‌خواهید برای کسب ‌و کار خود صفحه ‌ای در اینستاگرام راه‌ اندازی کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که برای موفقیت حتماً باید استراتژی اینستاگرام داشته باشید. استراتژی اینستاگرام به این معناست که شما نقشه راهی برای گسترش پیج خود داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به بررسی استراتژی اینستاگرام و راه ‌های مختلف برای آن بپردازیم پس با ما همراه باشید تا مطالب مهم و کاربردی درباره این مسئله فرا گیرید.

استراتژی اینستاگرام

مزایای داشتن استراتژی اینستاگرام

داشتن استراتژی اینستاگرام مزایای زیادی را برای کاربران به ارمغان می ‌آورد. اگر شما به گسترش و پیشرفت کسب ‌و کار خود فکر می ‌کنید، حتماً باید یک استراتژی مناسب داشته باشید. اولین مزیت داشتن استراتژی اینستاگرام این است که باعث می ‌شود برند شما به کاربران اینستاگرام معرفی شود. بسیاری از کاربران اینستاگرام اذعان دارند که با بسیاری از برند ها و محصولات در اینستاگرام آشنا شده‌ اند و اینستاگرام باعث شده‌ است که کاربران از مزیت‌ های این محصولات باخبر شوند. اینستاگرام برای معرفی محصولات محیطی بسیار مناسب و ارزان‌ قیمت است که همه کسب ‌و کار ها می‌ توانند از آن بهره ببرند.

دومین مزیت استراتژی اینستاگرام این است که تعامل کاربران با برند شما را افزایش می‌دهد. اینستاگرام محیطی است که کاربران می‌ توانند به ‌راحتی با شما ارتباط برقرار کند و نظراتشان را با شما در اشتراک بگزارند. همچنین امکان لایک در اینستاگرام به صاحبان کسب ‌و کار این امکان را می دهد که متوجه شوند محصولاتشان تا چه حد در بین مشتریان محبوب است. سومین مزیت استراتژی اینستاگرام افزایشی فروش برند شما است. اینستاگرام فضای بسیار بزرگی برای دیده شدن دارد. اگر شما بتوانید به ‌درستی استراتژی فروش محصولاتتان را پیش ببرید می‌ توانید از این فضای بزرگ نهایت استفاده را ببرید و بتوانید فروشی بسیار بالا را برای خود داشته باشید.

تدوین استراتژی اینستاگرام

برای داشتن یک استراتژی مناسب در اینستاگرام شما لازم دارید که حتما چندین مرحله مختلف را بگذرانید تا درنهایت بتوانید صاحب یک استراتژی مناسب برای اینستاگرام خود باشید. گذرانیدن این مراحل این امکان را به شما می‌دهد که نسبت به استراتژی‌های اینستاگرام خود دیدی شفاف‌تر داشته باشید و درنهایت بتوانید بهتر و مناسب‌تر پیج تان را مدیریت کنید. تدوین استراتژی دارای چند مرحله مختلف است که در ادامه مقاله به بررسی این مراحل خواهیم پرداخت. با مطالعه این مراحل شما نیز می‌توانید برای اینستاگرام خود این مراحل را طی کنید.

استراتژی اینستاگرام

هدف گذاری

اولین گام در تدوین استراتژی اینستاگرام، هدف‌گذاری مناسب است. شما در این مرحله باید اهداف خود را به‌ خوبی بشناسید. سپس باید راه ‌های مناسب رسیدن به این اهداف را برای خود مشخص کنید. سپس تمامی این راه‌ ها را در چند مرحله مختلف برای خود تقسیم کنید. شما می‌توانید این مراحل مختلف را در فواصل زمانی متفاوت طی کنید. شما برای این‌که بتوانید هدف‌گذاری مناسب و کاربردی داشته باشید، در ابتدا لازم دارید که اهداف خود را کاملاً شفاف بدانید. معمولاً در مدیریت صفحات اینستاگرام چند هدف مشخص وجود دارد. اولین هدف از تاسیس یک پیج اینستاگرام دیده شدن بیشتر برند و آشنایی کاربران با محصولات شما است. داشتن هدف مناسب باعث می‌شود که شما از فعالیت‌ های بیهوده که تنها باعث از دست رفتن وقت و انرژی شما می‌شود دور بمانید.

شناخت درست مخاطبان

یکی دیگر از گام‌ های مهم تدوین استراتژی اینستاگرام، شناخت مخاطبان است. شناخت مخاطبان به این معنا است که شما بدانید که می ‌خواهید برای چه گروه از مخاطبان محتوا تولید کنید و بیشتر مخاطبان برند و محصولات شما مربوط به چه گروه سنی و فرهنگی هستند. اگر شما نتوانید به ‌درستی مخاطبین خود را شناسایی کنید، تمامی زحماتی که برای تولید محتوا و مدیریت پیج اینستاگرام می ‌کشید از بین می‌ رود. شناخت مخاطبین باعث می ‌شود که شما بتوانید با زحمت کمتر نتیجه بهتری را بگیرید. برای پیدا کردن مخاطبین مناسب پیج  تان می ‌توانید از راهکار های مختلفی بهره بگیرید. به طول مثال زدن هشتگ مناسب بر زیر پست‌ هایتان باعث می ‌شود که مخاطبینی که به ‌دنبال مطالبی مرتبط با مطالب پیج شما هستند، به‌ راحتی بتوانند پیج شما را پیدا کنند.

استراتژی اینستاگرام

سخن پایانی

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتمائی است که چند سالی است که به بازار معرفی شده است. این شبکه اجتمائی به علت امکانات زیادی که در اختیار کاربران خود قرار می دهد، بسیار در بین کاربران محبوب است. اینستاگرام به علت تعداد زیاد کاربرانی که دارد، امروزه به فضایی بسیار مناسب برای عرضه محصولات و خدمات تبدیل شده است. امروزه کمتر کسب و کاری را پیدا می کنید، که دارای یک پیج اینستاگرام نباشد. برای بهره مندی از مزایای اینستاگرام لازم است که صاحبان کسب و کار یک استراتژی اینستاگرام مناسب داشته باشند.