وفاداری مشتری

دنیای تکنولوژی و اینترنت تمام ابعاد زندگی انسان را مورد تغییر قرار داده ‌است. یکی از مسائلی که اینترنت بسیار تحت تاثیر قرار داده ‌است دنیای کسب ‌وکار و خرید و فروش است. امروز شما کمتر کسب‌ و کاری را پیدا می‌کنید که بخشی از آن به‌ صورت دیجیتال نباشد و صفحه‌ ای در دنیای مجازی نداشته باشد. دیجیتال مارکتینگ باعث می ‌شود که مشتریان یک کسب‌ و کار بسیار بیشتر از قبل شوند و کسب‌ و کار بسیار بهینه ‌تر شود. در کسب‌ و کار های محلی مشتریان یک محصول تنها محدود به همان محل و همان منطقه هستند. اما با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، گستره مشتریان یک کسب ‌و کار بسیار بیشتر می ‌شود. دیجیتال مارکتینگ دارای اصولی است که با رعایت آن‌ ها می‌توان مشتریان بسیاری را جذب کسب ‌و کار خود کرد و حتما باید به این مسئله توجه داشت که رعایت نکردن این اصول می‌ تواند باعث از دست رفتن مشتریان کسب‌ و کارتان شود. یکی از اصول بسیار مهم در زمینه کسب ‌و کار های آنلاین جذب وفاداری مشتری است. در این مقاله سعی داریم به بررسی کسب ‌و کار های آنلاین و جذب مشتریان وفادار بپردازیم. اگر شما جزو کسانی هستیم که دارای یک کسب ‌و کار آنلاین هستید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا مطالب جالبی درباره این ‌موضوع فرا گیرید.

وفاداری مشتری

تاثیرات خرید آسان بر وفاداری مشتری

یکی از مسائلی که باعث جذب مشتریان بیشتر به کسب ‌و کار شما می ‌شود و باعث می ‌شود که مشتریان قدیمی شما حفظ شوند و در نهایت وفاداری مشتری برای شما بیشتر باشد، آسان بودن خرید از کسب ‌و کار آنلاین شما است. راحتی خرید به این معناست که مشتری بتواند در وب ‌سایت و یا پیج شما به ‌راحتی محصولات را ببیند و از قیمت آن‌ ها خبردار شود در مرحله بعدی لازم است که مشتری بتواند به ‌راحتی ثبت سفارش کند و از درگاه‌ های معتبر پرداخت را انجام دهد. 

در طراحی وب ‌سایت فروش خود سعی کنید از قالب‌ های ساده و زیبا که ارتباط با مشتری را راحت‌ تر می‌کند استفاده کنید. همچنین سعی کنید برای رفاه حال مشتری از انواع روش‌ های پرداخت بهره بگیرید. رعایت این نکات باعث می ‌شود که وفاداری مشتری به کسب ‌و کار شما بیشتر شود و بر خلاف این ‌موضوع رعایت نکردن این مسائل باعث می‌شود که شما مشتریان قدیمی خود را نیز از دست دهید.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش در وفاداری مشتری

یکی دیگر از مسائل مهم در بررسی مسئله وفاداری مشتری به یک کسب‌ و کار مسئله پشتیبانی محصول است. هر کسب ‌و کار اگر در قسمت ‌های مختلف خود بسیار موفق عمل کند اما در زمینه پشتیبانی محصول و خدمات پس ‌از فروش ضعیف ظاهر شود، وفاداری مشتری خود را از دست می‌دهد و محکوم‌ به شکست می شود. خدمات پس‌ از فروش با کیفیت باعث می ‌شود که مشتریان نسبت‌ به مجموعه شما احساس اعتماد پیدا کنند و همین حس اعتماد باعث می‌ شود که وفاداری مشتری نسبت ‌به مجموعه شما بیشتر شود. 

شما می‌ توانید برای داشتن خدمات پس ‌از فروش مناسب گزینه تعویض کالا تا ده روز را به خدمات خود اضافه کنید. این گزینه به مشتریان حس اعتماد نسبت به خرید را القا می‌کند. همچنین در زمینه خدمات پس ‌از فروش مجموعه شما باید دارای یک پشتیبان باشد که بتواند به سوالات مشتریان راجع ‌به کالای خریداری ‌شده پاسخ دهد و مشتریان را راهنمایی کند.

وفاداری مشتری

در دسترس بودن 

یکی از مسائلی که باعث افزایش وفاداری مشتری به مجموعه‌ی شما می‌شود، در دسترس بودن مجموعه شما است. تصور کنید که شما برای سفارش محصولی و یا اطلاع از ویژگی ‌های یک محصول به پشتیبانی یک سایت و یا پیچ پیام می‌دهید، پشتیبانی این سایت پس‌ از یک هفته جواب شما را می‌دهد آیا شما به این مجموعه اعتماد می‌کنید؟ مسلماً جواب شما خیر است بقیه افراد نیز همانند شما به قضیه پشتیبانی نگاه می‌کند به‌همین دلیل است که وب سایت ‌ها و یا پیچ ‌های فروش باید دارای پشتیبانی مناسب باشند.

 شما برای جذب اعتماد و وفاداری مشتری نیاز به پشتیبانی مستمر دارید. شما باید حداقل یک ‌بار در روز تمامی پیام ‌های را که به پیچ و یا وب‌سایت شما داده شده ‌است را به ‌صورت کامل چک کنید و جواب دهید. اگر پشتیبانی شما بیشتر از این زمان طول بکشد باعث ایجاد حس بی ‌اعتمادی در مشتری می‌ شود. همچنین شما می‌ توانید برای داشتن پشتیبانی بهتر از چند روش پشتیبانی مختلف هم چون تماس تلفنی، چت در پیام‌رسان ‌ها و استفاده از خدمات چت آنلاین وب سایت‌ها استفاده کنید.

سخن پایانی

پیشرفت اینترنت باعث افزایش استفاده از فروشگاه های اینترنتی و کسب و کار های آنلاین شده است. امروزه شما کمتر کسب و کاری را پیدا میکنید که دارای صفحه ای در فضای مجازی نباشد. کسب و کار های مجازی باعث می شوند که گستره مشتریان یک کسب و کار بیشتر شود. رعایت برخی از اصول باعث بهبنه تر شدن یک کسب و کار می شود. یکی از اصول مهم در کسب وکار های آنلاین توجه به وفاداری مشتری است. با رعایت برخی از اصول به راحتی میتوان اعتماد و وفادرای مشتریان را جذب کرد. اولین اصل ایجاد وفاداری برای مشتری، پشتیبانی و خدمات پس از فروش مناسب است. داشتن پستیبانی مناسب به مشتری حس اعتماد را القا می کند. دومین مسئله ای که میتواند در جلب اعتماد مشتریان موثر باشد، راحتی خرید از وب سایت شما است. هر چه قدر که مشتری بتواند راحت  تر با وب سایت شما ارتباط برقرار کند، راحت تر به شما اعتماد میکند.