کپی رایتینگ

کپی رایتینگ را می‌توان به عنوان یکی از راهکارهای عالی در حوزه بازاریابی معرفی کرد؛ چراکه شما برای جذب کاربر عوامل و موارد خاصی را باید در نظر بگیرید تا بتوانید فروش بیشتری را برای محصولات خود در انتظار داشته باشید، در هر صورت این نوع فرایند باعث می‌شود تا فروشنده قادر باشد ظرافت ها و نکات خاصی را با خلاقیت هرچه بیشتر برای اثرپذیری محصول خود به نمایش بگذارد. بسیاری از کپی رایتر ها می توانند به واسطه اندیشیدن به یک موضوع خاص تعریفی قابل قبول را از آن به دست آورند و از لحاظ روانشناسی افرادی که به این کار مشغول می شوند باید بدانند که کپی رایتر باید به صورت هوشمندانه در این راستا قدم بردارد. کلمات نقش مهم و تعیین کننده ای در این عملکرد دارند که نباید نسبت به ان غافل شد.

کپی رایتینگ

چگونه یک کپی رایتینگ موثر داشته باشیم؟

  • خلاقانه متن تبلیغاتی خود را مشخص کنید

راهکارهای متفاوتی وجود دارد تا بتوان کپی رایتینگ را به صورت موثر و تاثیر پذیری مورد استفاده قرار داد. امروزه همه ما با تبلیغات متفاوتی روبرو می‌شویم که به خاطر شباهتی که در بسیاری از متن های تبلیغات وجود دارد اکثر مردم شاید حتی پیام تبلیغات را به خوبی متوجه نشوند؛ چرا که حتی به آن توجه نمی‌کنند و در این حالت، کپی رایتینگ می تواند با یک محتوای عالی، مفهومی و قابل قبول نظر مشتریان را به خود جلب کند.در هر صورت هر محصولی می‌توانند مزایا، کیفیت و شرایط خاصی را پیاده کند که در این بین، شما برای تبلیغات باید سعی کنید پیام خود را به شیوه ای خلاقانه انتخاب کنید که تاثیرگذاری آن محرز باشد و تمامی جوانب محصول را نیز در نظر داشته باشید. 

  • از احساسات در کپی رایتینگ غافل نشوید

مهم تر از همه شما بهتر است بدانید که برای ساختن یک پیام تبلیغاتی به رویکرد ها نیز توجه داشته باشید که نقش مهمی را ایفا می کنند. به این دلیل که اگر شما به صورت داستانی به ماجرا نگاه کنید می‌توانید با وجود پیام هایی کاملا متفاوت هستند از نظر احساسی مخاطبان خود را درگیر کنید. اصولا در فرآیند کپی رایتینگ باید مخاطب به فکر کردن وادار شود تا بتوانند پیام تبلیغاتی را در ذهن خود به ثبت برساند درگیر کردن ذهن مخاطب مهمترین مزیت و دلیل برای استفاده از از کپی رایتر است

سعی کنید همیشه از احساسات به نحو احسن استفاده کنید که صدرصد جای دادن نکات مهم احساسی در متن می تواند به ویژگی های اصلی کپی رایتینگ اشاره داشته باشد، سادگی جملات مفهومی و مهمتر از همه احساساتی که در متن جای می گیرد، همگی باعث می شود تا شما با بک راهکار تقویتی عالی بتوانید از فرآیند کپی رایتینگ استفاده کنید. کپی رایتر به خوبی می‌داند که با درگیر کردن احساسات مخاطب چگونه می توانند چالش های قابل قبولی را مورد بررسی قرار دهد. هر کدام از کلمه ها می توانند از نظر احساسی فرایند خاصی را به دنبال داشته باشند و به همین دلیل است که انتخاب کلمه مهمترین کاری است که باید با دقت و ظرافت بالا انتخاب گردد.

کپی رایتینگ

  • عنوان مناسب را انتخاب کنید

برخی از کپی رایتر ها متاسفانه وقت آنچنانی را برای عنوان متن خود در نظر نمی گیرند؛ چرا که به عنوان یکی از مهمترین شاخص های کپی رایتینگ عنوان آن محسوب می شود و زمانی که شما از یک عنوان جذاب استفاده کنید، مخاطب را می توانید ترغیب کنید تا به ادامه متن تبلیغاتی شما توجهکند و زمانی که مخاطب متن شما را بخواند شما می توانید نتیجه پربازدهی را مشاهده کنید. سعی کنید همیشه به عنوان های جذاب و قابل قبول و مهمتر از همه کلیدی وپرکابرد توجه داشته باشید تا کاربر را به خواندن متن دعوت کنید. هر صورت خط اول که خوانده شود اگر ترغیب کننده باشد صددرصد مشتری خط دوم متن را نیز مورد بررسی قرار می دهد.

  • مشتری را بشناسید

در امر کپی رایتینگ باید مخاطب، مشتری و کاربر به خوبی شناخته شوند؛ چرا که با توجه به نیاز، انگیزه و آرزوهای وی می توان محتوای تبلیغاتی را به بهترین شکل ممکن تعیین کرد و در این مرحله شما باید توجه داشته باشید بحث علاقه همیشه مهم ترین نکته برای بازاریابی به حساب می آید؛ چرا که مردم همیشه به دنبال رفع نیازهای خود هستند. اگر شما قصد داشته باشید که پوشش وسیعی از مخاطبان را در دست بگیرید، باید در ابتدا به رفع نیازهای آن ها بیندیشد؛ چرا که در ابتدا افراد برای رفع نیاز خود شاید به قیمت زیاد فکر نکنند چون وسیله مورد نظر را لازم دارند هر چه سریعتر آن را خریداری می کنند که در این موضوع شناخت مشتری مهمترین معیار محسوب می شود.

کپی رایتینگ

سخن پایانی

جزئیاتی که در تولید محتوا همیشه به آن توجه می شود به گونه ای است که از کلمات استفاده شود که بدون هیچ گونه تکراری و لینک شکسته و اشتباهات املایی مورد بررسی قرار گیرد. این گونه است که مخاطب می تواند به راحتی با جزئیات محصول شما آشنا شود و هر گونه اشتباه در جزئیات می تواند ذهن مشتری را به راحتی سردرگم کند. تمامی اشتباهات نگارشی از کیفیت و بازده اصلی تولید محتوا کم می کنند که برای کپی رایتینگ این موضوع نیز یک موضوع بسیار مهم شناخته می شود و ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با راهکار های اصلی این فرایند به نحو احسن آشنا کنیم، به این دلیل که بحث تبلیغات همیشه جزء بحث های مهم و بسیار کلیدی محسوب می شود که نباید به آن بی توجه بود.