متداول ترین هم کنشی که تمام افراد با وب سایت ها دارند، کلیک، اسکرول، پر کردن فرم ها و غیره است. در ادامه این نوشتار قصد داریم راجع به کلیک ترکینگ صحبت کنیم. می خواهیم رفتار کاربران را در مورد کلیک گزینه های با اهمیت وب سایت ( مثل فشردن گزینه افزودن به سبد خرید، دانلود اپلیکیشن، گزینه های دعوت به اقدام (call to action) و غیره ) را با کمک گوگل تگ منیجر برای گوگل آنالیتیکس ارسال کنیم تا نگاه کلی تری در مورد رفتار کاربران وب سایت خود داشته باشیم. احتمالا این، یکی از اساسی ترین اموری است که بایستی بتوانید با گوگل تگ منیجر به انجام برسانید. بنابراین با دقت زیادی این مطلب را خوانده و تلاش کنید هم زمان روی وب سایت خودتان هم این کارها را انجام دهید. نمونه هایی از موارد کاربرد کلیک ترکینگ در گوگل تگ منیجر عبارت است از:
- پی جویی کلیک روی گزینه (افزودن به سبد خرید، call to action)
- لینک های درون سایت
- لینک های بیرون سایت (لینک هایی که شما را به وب سایت های دیگری سوق می دهند.)
- لینک های تماس (مخاطب روی نشانی های ایمیل یا شماره تماس کلیک می کند.)
- پی جویی کلیک روی بنرهای تبلیغاتی
- پی جویی لینک دانلود اپلیکیشن یا دانلود فایل
- و غیره
رهگیری تیپاکس
بسته من در چه موقعیتی است؟ آیا به دست گیرنده رسیده یا هنوز به مقصد نرسیده است؟ دقیقا چه موقعی مرسوله به دستم می رسد؟ بسته ای که ارسال کرده ام گیرنده به موقع دریافت می کند یا خیر؟ و غیره این ها پرسش هایی است که امکان دارد در هر مرحله از سفر یک بسته، به ذهن فرستنده یا گیرنده خطور کند. سامانه پیگیری بسته تیپاکس به منظور جواب دهی به این پرسش های مشتریان و برطرف کردن نیاز آن ها برنامه ریزی شده و به آن ها یاری می رساند تا در هر مرحله از سفر بسته چه به شکل سرویس داخل شهری و چه فرستادن به همه نقاط کشور، با وارد نمودن کد پیگیری تیپاکس بتوانند مقصد بسته خود را بفهمند. بهینه سازی سایت یکی از مهمترین موارد سئو سایت است.
به منظور رهگیری بسته تیپاکس، شما احتیاج به کد پیگیری تیپاکس یا شماره قرارداد دارید. زمان فرستادن بسته، پیامکی حاوی کد پیگیری، مبلغ ارسال، لینک پیگیری بسته تیپاکس و ارزش اظهاری، برای فرستنده و گیرنده فرستاده می شود. فرستنده و گیرنده بسته می توانند در این صفحه، با نوشتن کد رهگیری، وضعیت بسته خود را بفهمند. کد پیگیری و شماره قرارداد در رسید دریافت شده به فرستنده نیز ثبت شده و با کمک آن میتوان پیگیری بسته را استعلام کرد.
نرسیدن مرسوله پستی
اکثر ما در زندگی خود تجربه فرستادن یا گرفتن کالا، مدرک و یا بسته های متنوع را از راه پست داشته ایم. با خدمات ارزنده ای که این اداره به مشتریان ارائه می دهد، تسهیل و تسریع انتقال بسته ها را به دنبال خواهد داشت.
با آن که فرستادن بسته ها با نظم و دقت بسیار زیادی انجام می شود، بعضی مواقع بسته مد نظر به دست گیرنده نمی رسد و همین موضوع باعث بروز شکایاتی شده است. دلیل نرسیدن بسته پستی را نمی توان فقط به یک یا دو دلیل تخصیص داد و امکان دارد چندین عامل موجب بروز چنین دیرکردی شود.
به همین علت گزارشات و شکایت هایی که در این رابطه می شود، تنوع دارد. به همین جهت بهتر است که داده های بیشتری را در مورد علل دیر رسیدن مرسوله پستی داشته باشیم تا بر اساس آن اقدامات ضروری را انجام دهیم.
پیگیری مرسوله پستی با شماره موبایل
شیوه رهگیری بسته پستی از راه پیامک معلوم شده است. چنان چه از شیوه استعلام بسته پستی بدون کد پیگیری داده هایی در دست ندارید، تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید.
افزون بر استعلام بسته پستی با شماره تلفن قابلیت استعلام بسته ها با کد ملی و پیامک نیز وجود دارد که جزییات آن در کنار سایت استعلام بسته پستی با شماره تلفن بیان خواهد شد. سوالی که به ذهن بیشتر افراد خطور می کند این است که آیا امکان رهگیری بسته پستی از راه پیامک وجود دارد؟
در پاسخ به این پرسش باید بگوییم بله، به منظور رهگیری بسته پستی از راه پیامک، باید شماره مرسوله یا کد پیگیری را به سیستم رهگیری بسته ها با پیامک بفرستید تا جزییات موقعیت بسته شما، معلوم شود.
پیگیری مرسوبه پستی بدون کد رهگیری
با گسترش بیش از پیش فناوری به ویژه در عرصه ارتباطات احتمالا پست به آن صورت گذشته پرطرفدار نباشد ولی همچنان سهم زیادی در ارتباطات به ویژه در ادارات دولتی و خصوصی دارد. هر چند که دیگر به صورت سابق احتیاجی به مراجعه حضوری جهت رهگیری بسته های پستی وجود ندارد و شما به آسانی می توانید با کمک موبایل یا کامپیوتر پی جوی بسته های پستی خود باشید که در چه وضعیتی قرار دارد.
جهت رهگیری بسته های پستی خود شیوه هایی وجود دارد که بنا به معلوماتی که در دست دارید می توانید با کمک یکی از این شیوه ها بسته پستی خود را پیگیری کنید که این شیوه ها عبارت هستند از:
- رهگیری بسته ها با کد رهگیری
- رهگیری بسته ها بدون کد رهگیری و با کارت ملی
- رهگیری بسته های پستی با کمک کد USSD
با کمک کلیک ترکینگ و گوگل تگ منیجر می توان خیلی راحت خریدهای خود را انجام داد و کاربر می تواند بفهمد میزان مشتریان واقعی از غیر واقعی کدامند. کلیک ترکینگ به ما می گوید در کدام بنر سایت بیشترین میزان کلیک صورت پذیرفته تا بتوان میزان اثرگذاری آن قسمت را افزایش داد. کلیک ترکینگ می گوید میزان کلیک های انجام شده در افزودن به سبد خرید و تبلیغات به چه میزان است.