دسته بندی
تاریخ انتشار
5 مهر 1403
مدت زمان مطالعه
8 دقیقه

طراحی وب سایت شما ویترین فروشگاه آنلاین کسب و کار شما است که همه می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. در این مقاله راهنمای طراحی وب سایت کاملی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. برای تشویق مخاطبان هدف خود به بازدید از شما و در نظر گرفتن نام تجاری، حتما باید فرست تاچ(اولین برخورد بیننده باشما) عالی داشته باشید. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران سایت در این باره به شما راهنمای جامعی را ارائه خواهد داد.

راهنمای طراحی سایت

6 پیش نیاز که هنگام ساخت وب سایت خود به آن نیاز دارید

اگر می خواهید وب سایت خود را بدون کمک طراحی وب سایت بسازید، مطمئن شوید که موارد زیر را آماده کرده اید:

  1. نام دامنه: نام دامنه شما آدرس منحصر به فرد وب سایت شما است. این آدرسی است که کاربران برای بازدید از وب سایت شما در مرورگر خود تایپ می کنند. با درج نام تجاری خود، نام دامنه خود را به راحتی به خاطر بسپارید.
  2. میزبان وب سایت: میزبان وب سایت باعث می شود محتوای وب سایت شما به صورت آنلاین در دسترس باشد. وب سایت خود را به عنوان فروشگاه فیزیکی خود و میزبان وب سایت را به عنوان ساختمان تجاری که در آن فضای فروشگاه خود را اجاره می کنید، تصور کنید.
  3. گواهی لایه سوکت های امن (SSL): قطعا برای امنیت بالا و رتبه خود به گواهی SSL نیاز دارید که هویت وب سایت شما را احراز هویت و داده ها را بین وب سایت و بازدیدکنندگان سایت رمزگذاری می کند. گواهینامه های SSL اطلاعات مشتری شما را ایمن نگه می‌دارد.
  4. سازنده وب سایت یا سیستم مدیریت محتوا (CMS): سازنده وب سایت یا CMS را انتخاب کنید که بر روی آن وب سایت خود را بسازید.
  5. ابزارهای سئو و تجزیه و تحلیل: یک ابزار سئو مانند سرچ کنسول گوگل یا Rank Math می‌تواند به شما کمک کند رتبه بندی خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو نظارت کنید. در همین حال، ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس، ترافیک سایت و داده های بازدیدکنندگان را ردیابی می‌کنند.
  6. سیستم نقطه فروش (POS): اگر محصولات یا خدماتی را به صورت آنلاین می‌فروشید و پرداخت ها را از طریق وب سایت خود پردازش می‌کنید، یک سیستم POS را برای تراکنش های روان و بدون درز در سایت خود ادغام کنید.
6 پیش نیاز که هنگام ساخت وب سایت خود به آن نیاز دارید

چگونه یک وب سایت طراحی کنیم

طراحی یک وب سایت می تواند دلهره آور به نظر برسد، به خصوص برای مبتدیانی که تجربه کدنویسی ندارند. اگر فکر می‌کنید منابع و زمان لازم برای توسعه سایت خود را بدون کمک طراحی وب دارید، در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد تا سایت خود را راه اندازی کنید:

1. اهداف سایت خود را واضح مشخص کنید

1. اهداف سایت خود را واضح مشخص کنید

اولین نکته در لیست نکات طراحی وب، شناسایی اهداف وب سایت شما است. اول از همه از خود بپرسید چرا؟

با تعیین اهداف خود، مخاطبان هدف خود و کانورشنهایی را که می خواهید در وب سایت خود انجام دهید نیز شناسایی می‌کنید. اهداف شما نحوه طراحی وب سایت خود را راهنمایی و کال تو اکشن های (CTA) طراحی وب سایت شما را دیکته می‌کنند.

2. بخش های برند خود را جمع آوری کنید

2. بخش های برند خود را جمع آوری کنید

در مرحله بعد، قبل از شروع طراحی، بخش های برند خود را آماده کنید. Asset های برند شما عناصری هستند که هویت کسب و کار شما را تشکیل می‌دهند. این شامل نام، برچسب ها و رنگ های شرکت شما است. سایر دارایی های برند که باید جمع آوری کنید موارد زیر است:

  • لوگو Logo
  • پالت رنگ Color Palette
  • فونت ها Fonts
3. سازنده سایت یا CMS خود را انتخاب کنید

3. سازنده سایت یا CMS خود را انتخاب کنید

ایجاد وب سایت شما بدون هیچ گونه کمک طراحی وب امکان پذیر است. پلتفرمی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد و تمام موارد زیر را نسبت به نیاز خود در نظر بگیرید:

  • اهداف
  • بودجه
  • دانش فنی

اگر تجربه کدنویسی ندارید، می‌توانید سازنده‌های وب‌سایت مبتنی بر هوش مصنوعی (با AI) مانند Wix ADI یا Framer AI را انتخاب کنید. پس از شروع کار، این سازندگان سایت چند سوال از شما می‌پرسند و طراحی سایت شما را بر اساس پاسخ های شما ایجاد می‌کنند.

جز این امکان این هست که از دیگر سازندگان وب‌سایت و پلتفرم‌های CMS که قالب‌های طراحی آماده ارائه می‌دهند را انتخاب کنید. کسب‌وکارهایی که فروش آنلاین دارند، می‌توانند CMS با قابلیت‌های تجارت الکترونیک را فهرست کنند. هنگام انتخاب یک سازنده وب سایت، در نظر بگیرید که چگونه کسب و کار خود را در بلندمدت مقیاس می دهید.

4. یک تمپلیت یا قالب برای سایت خود انتخاب کنید

4. یک تمپلیت یا قالب برای سایت خود انتخاب کنید

پس از انتخاب پلتفرم خود، یک قالب یا طرح بندی مناسب برای وب سایت خود انتخاب کنید. مطمئن شوید که قالب شما برای موبایل مناسب است! دقت کنید که انتخاب قالب از نظر استاندارد های رنگی و Call To Action ها برای سئو سایت شما مناسب باشید.

یک الگو با ویژگی ها و عناصر سایت مورد نیاز خود، مانند فرم وب سایت، انتخاب کنید. سپس، آن را با رنگ ها و فونت های برند خود سفارشی سازید.

5. صفحات را سفارشی کنید

5. صفحات را سفارشی کنید

پس از انتخاب چیدمان، ظاهر صفحات خود را سفارشی کنید. برای مثال، اگر وب‌سایت شرکت حقوقی شما دارای بخش وبلاگ است، ظاهر قالب خود را با رنگ‌ها، فونت‌ها و سایر عناصر برند خود تغییر دهید.

اطمینان حاصل کنید که صفحات زیر نیز با رنگ های برند شما هماهنگ شده و مطابق با اهداف شما سفارشی شده باشند:

  • صفحه نخست
  • صفحه دسته بندی
  • صفحه محصول یا خدمات
  • صفحه درباره ما
  • صفحه تماس با ما
  • صفحه 404
6. وب سایت خود را تست کنید

6. وب سایت خود را تست کنید

در این مرحله، تقریباً آماده راه اندازی وب سایت خود هستید. برای اطمینان از اجرای روان وب سایت شما، باید آن را قبل از راه اندازی آزمایش کنید.

زمان بارگذاری صفحه وب سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سریع بارگذاری می شود.ابزار lighthouse وPageSpeed ​​Insights گوگل برای بررسی سرعت صفحه مناسب است. این مورد در سئو تکنیکال هم تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وب‌سایت رو خودم طراحی کنم یا برای طراحی سایت کمک بگیرم

وب‌سایت رو خودم طراحی کنم یا برای طراحی سایت کمک بگیرم

امروزه کسب و کارها گزینه های زیادی برای طراحی وب سایت خود با استفاده از ابزارهای مختلف رایگان دارند. با این حال، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که باید بخاطر آن از یک طراح وب متخصص کمک بگیرید.

یک صاحب کسب و کار کوچک با بودجه محدود، که به یک وب سایت ساده با چند صفحه نیاز دارد، ممکن است نیاز به طراحی وب سایت داشته باشد، به خصوص اگر:

  • برای یادگیری انجام آن وقت داشته باشید
  • از سروکله زدن با ابزار طراحی لذت ببرید
  • برای حفظ و به روزرسانی سایت زمان بگذارید
راهنمای طراحی سایت

با این حال، برای کسب و کارهای دیگر، دریافت کمک از تیم قوی طراحی سایت هوشمندانه است. اگر کسب و کار شما به یک وب سایت پیچیده با چندین صفحه،وبلاگ ، قابلیت های تجارت الکترونیک و سایر ویژگی ها نیاز دارد، استخدام یک آژانس طراحی وب مانند IRANSITE مفید است.

عناصر یک طراحی سایت عالی را در اینجا مطالعه کنید.

هنگام تعامل با آژانسی مانند IRANSITE، آن را یک سرمایه گذاری در نظر بگیرید. شما زمانی برای ساختن وبسایت سرمایه گذاری می‌کنید که مطمئن باشید، این کار منجر به موفقیت کسب و کار شما گردد.