افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ که به آن سرویس همکاری در فروش نیز گفته می شود به عنوان یکی بهترین شیوه های کسب درآمد آنلاین به شمار می آید. این صنعت، در حقیقت جزء شیوه های بازاریابی محسوب می شود که قادر است فروش کالاها را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار دهد. این نوع بازاریابی را آن دسته از افرادی انجام می دهند که بیرون از کسب و کار می باشند. به عبارتی دیگر بازاریابی پورسانتی به گونه ای می باشد که ایده خرید یا شناساندن کالا بر روی وب سایت یا وبلاگ منتشر کننده افیلیت گذاشته می شود. در صورتی که این آگهی ها فروش محصول را به دنبال داشته باشند، صاحب کالا هزینه ای را به منتشر کننده افیلیت که بازاریابی کالا توسط او انجام گرفته می پردازد. به منظور آشنایی بیشتر با افیلیت مارکتینگ در ادامه مطلب قصد داریم مطالب جامع تر و مفیدتری را ارائه دهیم. 

افیلیت مارکتینگ

نحوه عملکرد سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ

یکی از سوالاتی که برای تعداد زیادی از افراد پیش می آید این است که نحوه عملکرد افیلیت مارکتینگ به چه صورت می باشد؟ همانطور که قبلا ذکر کردیم این سیستم یک شیوه بازاریابی بر پایه عملکر می باشد. در آن فرد با قرار دادن آگهی خود در یک وب سایت و بابت هر خریدار معرفی شده از سوی آگهی ها در وب سایت مورد نظر برای آن پورسانت لحاظ می کند.  اگر شما نقش یک افیلیت را ایفا می کنید به ازای انجام شدن هر ارتباط توسط بازدید کنندگان خودتان هزینه ای را دریافت خواهید کرد. لازم به ذکر است که این ارتباط یا یک کلیک یا فرستادن یک فرم خاص به منظور ساخت مشتری بالقوه و یا فروش است. در بسیاری از موارد سیستم همکاری در فروش یک نوع بازاریابی براساس انجام گرفتن یک کار می باشد. منظور این است که افراد به عنوان افیلیت فقط هنگامی که بازدید کنندگان آنها کار خاصی را انجام می دهند می توانند درآمد کسب نمایند. 

انواع مدل افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی

پرداخت بابت هر کلیک یکی از انواع مدل های افیلیت مارکتینگ می باشد. در این مدل همکاری در فروش منتشر کننده بابت کلیه کلیک هایی که توسط او ایجاد گردیده صرف نظر از اینکه خرید را به دنبال داشته است یا خیر مبلغی را دریافت خواهد کرد. باید گفته شود که این نوع بازاریابی پورسانتی رواج زیادی ندارد. در مدل پرداخت بابت جذب لید، به منتشر کننده بابت هر یک از مشتریان بالقوه که ساخته است مانند ثبت نام کردن و عضو شدن در وب سایت هزینه ای پرداخت می شود. در مدل دیگر که پرداخت به ازای فروش می باشد منتشر کننده بابت هر یک از فروش هایی که  برای صاحب کالا انجام داده است مبلغی را کسب می نماید.. باید بدانید که مدل پرداخت به ازای فروش به عنوان متداول ترین شیوه بازاریابی پورسانتی می باشد و به مناسب ترین گزینه برای کسب و کارهای مختلف خواهد بود. 

افیلیت مارکتینگ

میزان درآمد حاصل از بازاریابی پورسانتی

ممکن است برخی از افراد از خود بپرسند که شرکت های راه اندازی شده و فعال در زمینه افیلیت مارکتینگ چقدر درآمد کسب می کنند. خوب است بدانید که این مسئله برای هر یک از شرکت ها یکسان نخواهد بود. بیشتر میزان درآمد حاصل شده از طریق بازاریابی پورسانتی از سود آن به دست می آید. یک شرکت افیلیت که درآمد بالایی دارد امکان دارد در مقایسه با شرکت دیگر که درآمد آن زیاد نیست موفقیت کمتری داشته باشد. به دلیل اینکه هزینه های آن بسیار بالاتر می باشد. قبل از اینکه برای آغاز کردن بازاریابی پورسانتی یا افیلیت مارکتینگ هماهنگ کردن خواسته با ظرفیت درآمدتان از اهمیت بالایی برخوردار است. اینکه قرار است در کدام صنعت مشغول به کار شوید به اهداف و نیازهایتان وابسته خواهد بود. 

مهمترین مزایا سیستم همکاری در فروش

یکی از مهمترین افیلیت مارکتینگ برای برندها این می باشد که دسترسی پیدا کردن آنها به فضای تبلیغاتی با هر میزان بودجه ای امکان پذیر می باشد. همچنین با استفاده از آن قادر هستند میزان فروش خود را تا حد قابل توجهی بالا ببرند. یکی دیگر از مزایا سیستم همکاری در فروش این است که برندها از طریق آن توانایی به دست آوردن تعداد زیادی از خریداران را خواهند داشت. به طوری که نیازی نیست تا هزینه بالایی را برای جستجو و مبدل کردن آنها به خریدار صرف نمایند. پلتفرم های بازاریابی پورسانتی یا همکاری در فروش محاسبات بسیار دقیق و جامع را از فضای تبلیغاتی ناشران به دست می آورند. در نتیجه برندها قادرند این داده ها را برای آنالیز برخورد خریداران خود به کار ببرند. شرکت کردن در برنامه های همکاری در فروش آسان ترین روش برای افیلیت ها می باشد تا از فضایی که در اختیار دارند درآمد خوبی را کسب نمایند. 

افیلیت مارکتینگ

سخن پایانی

افیلیت مارکتینگ یا همان سیستم همکاری در فروش یکی از انوع بازاریابی می باشد که به سرویس همکاری در فروش بازار اینترنتی تعلق دارد. در این معامله هر یک از طرفین سود کافی را به دست می آورند و هرگز با کوچکترین ضرر و زیانی روبرو نمی شوند. به هر حال، شکی نیست که این نوع بازاریای به عنوان آسان ترین شیوه برای کسب درآمد به شمار می آید که به صرف هزینه نیاز ندارد. همچنین همه شرکت ها اعماز کوچک و بزرگ و اشخاص عادی قادر به شرکت کردن در آن هستند. اما، به خاطر داشته باشید که برای دست یافتن به نتایج افیلیت مارکتینگ باید صبر و حوصله زیادی را به خرج داد. به طور قطعی پلتفرمی که براساس اعتماد کاربران ساخته شده است در پیشرفت این مسئله نقش مهمی را ایفا می کند.