کمپین ۳۶۰ درجه

با گذر زمان بازار ها و معاملات شکلی جدید به خود گرفته اند و خود را پیشرفت تکنولوژی وفق داده اند. با تغییر شکل بازار ها، روش های بازاریابی نیز شکلی جدید به خود گرفته اند. با پیشرفت علم اقتصاد روش های مختلفی برای بازاریابی محصولات به بازار معرفی شده است. هر روش بازاریابی متفاوت دارای یک نتیجه متفاوت نیز هست. ارائه دهندگان محصولات و خدمات مختلف برای بازاریابی محصولات خود باید به دنبال روشی مناسب و سازگار با محصولات خود بگردند. انتخاب روش درست بازاریابی تا حد زیادی میتواند باعث فروش بهتر محصول شود. به موازات این قضیه انتخاب یک روش بازاریابی تا مناسب، میتواند باعث شود تمام های تلاش های شما برای تولید محصولی با کیفیت از بین برود و شما نتوانید فروش خوبی داشته باشید. یکی از روش های بازاریابی که بازار امروز وجود دارد و بسیار مورد توجه شرکت ها و کارخانه های بزرگ است، کمپین ۳۶۰ درجه است. این روش بازاریابی اگر به درستی به کار گرفته شود میتواند تاثیر زیادی بر فروش محصولات شما داشته باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی این روش از بازاریابی بپردازیم. اگر شما دارای کسب و کاری نوپا هستید که میخواهید روشی مناسب برای بازار یابی محصولاتتان پیدا کنید، در ابتدا لازم دارید که با روش های مختلف بازاریابی آشنا شوید. کمپین ۳۶۰ درجه یکی از این روش های بازاریابی است. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این روش بازاریابی در اختیار شما قرار دهیم.

کمپین ۳۶۰ درجه

کمپین ۳۶۰ درجه چیست؟

در ابتدای بررسی کمپین ۳۶۰ درجه لازم است که در ابتدا به معنای این کمپین بپردازیم. این کمپین به این معناست که از تمامی ابزار های تبلیغاتی موجود برای یک تبلیغ استفاده شود. به طوری که مشتری در تمامی در گاه تبلیغاتی، تبلیغ مربوط به محصول شما را مشاهده کند. این اتفاق اگر به درستی انجام شود باعث می شود که محصول شما در خاطر مشتری ماندگار شود. البته زیاده روی در این مدل تبلیغات باعث زده شدن مشتریان از محصولات شما میشود. برای درک بهتر کمپین ۳۶۰ درجه قصد داریم که درباره این کمپین مثالی برای شما بزنیم. تصور کنید که در ابتدای صبح که شما تلویزیون را روشن می‌کنید تبلیغ مربوط به یک برند چایی را از تلویزیون مشاهده میکنید. بعد از اینکه از خانه خارج می‌شوید و میخواهید سوار اتوبوس شوید، یک پوستر تبلیغاتی مربوط به همین برند چایی را در اتوبوس مشاهده میکنید.

 بعد از پیاده شدن از اتوبوس شما با یک بیلبورد تبلیغاتی بزرگ که تبلیغ این چایی بر روی آن است مواجه می شوید. بعد از اینکه به محل کار خود می رسید، در حین چک کردن تلفن همراهتان یک تبلیغ از این برند چایی در اینستاگرام مشاهده خواهید کرد. شما از ابتدای صبح با تبلیغ این چایی در ارتباط بوده اید. این سبک از تبلیغات به کمپین ۳۶۰ درجه معروف است. در این روش از تمامی رسانه های تبلیغاتی در جهت تبلیغ یک محصول استفاده می شود  و محصول به صورت خودآگاه و ناخود آگاه در ذهن مشتری جا باز میکند. تصور کنید که شما در پایان روز به یک فروشگاه جهت خرید مشاهده کنید. 

در هنگام مواجه با قفسه چایی، اولین چایی که مد نظر شما می آید، برندی است که تبلیغات آن را مشاهده کردید. برند های مختلف با استفاده از این شیوه بر روی مشتریان خود اثر می گذارند. آشنایی بیشتر با کمپین ۳۶۰ درجه باعث میشود که شما بتوانید از این روش در بازاریابی محصولات خود استفاده کنید.

کمپین ۳۶۰ درجه چه زمان مورد استفاده قرار میگیرد ؟

در ادامه بررسی کمپین ۳۶۰ درجه لازم است که به بررسی این مساله بپردازیم که استفاده از این روش بازاریابی در چه زمان‌ هایی مناسب است و تأثیرات بیشتری می ‌گذارد. چیزی که در مورد این روش از بازاریابی واضح است این است که این روش دارای هزینه ‌های بسیار زیادی است و معمولاً کمپانی ‌های قوی و دارای ثروت زیاد می ‌توانند از این روش بازاریابی استفاده کنند. معمولاً استفاده از کمپین ۳۶۰ درجه در کمپانی های بزرگ اتفاق می ‌افتد. یکی از جا هایی که این کمپین مورد استفاده قرار می‌ گیرد زمانی است که یک کمپانی بزرگ و یا  یک هلدینگ بزرگ می‌خواهد از یکی از زیر مجموعه‌ های خود رونمایی کند.

 معمولاً کمپانی‌ های بزرگ با استفاده از نام و ثروت خود به ‌راحتی می ‌توانند زیر مجموعه تازه‌ متولد شده ‌ی خود را در بین مردم تبلیغ کنند و به مردم بشناسانند. مورد بعدی استفاده از کمپین ۳۶۰ درجه زمانی است که یک کمپانی محصولی جدید بخواهد به بازار عرضه کند. به ‌طور مثال کمپانی ‌های تولید تلفن‌ همراه از این روش برای تبلیغ و بازاریابی پرچم‌ داران خود استفاده می‌ کنند. همچنین این روش برای زمان ‌هایی که کمپانی‌ ها بخواهند ورژن جدید محصولی را نیز به بازار عرضه کنند روشی بسیار مناسب است. فقط در زمینه این نوع از تبلیغ باید دقت داشته باشند که با تبلیغ بیش از حد باعث دلزدگی مشتریان از مجموعه خود نشوند. 

کمپین ۳۶۰ درجه

سخن پایانی

امروزه روش های بسیار زیادی برای بازاریابی محصولات مختلف به وجود آمده است.  شرکت ها و مجموعه ها باید بتوانند با استفاده از راه کار های مناسب کار تبلیغات مجموعه خود را انجام دهند. یکی از انواع روش های بازاریابی که در این مقاله به آن اشاره شد روش بازاریابی ۳۶۰ درجه است. در این روش از انواع روش های موثر تبلیغات برای معرفی یک محصول به بازار استفاده می شود. این روش از تبلیغات باعث میشود که محصول شما کاملا در ذهن مشتری جای گیرد.