گوگل ترندز

گوگل ترندز یکی از ابزاری است که گوگل به صورت رایگان برای آنالیز سایت در اختیار مدیران سایت ها قرار داده است. با استفاده از آن می توان رفتار کاربران یکی سایت، عملکرد رقبا و همچنین سئو سایت را مورد بررسی قرار داد و گزارش های خوبی را در این باره دریافت کرد. با استفاده از این داده ها می توان استراتژی مناسبی را در جهت بازاریابی دیجیتال، هدف قرار داد و در نهایت در کسب و کار خود و وضعیت سایت موفق بود. در این مقاله تصمیم داریم ضمن معرفی Google Trends به چگونگی کار با آن نیز بپردازیم.

مزیت های گوگل ترندز

 همان طور که اشاره شد گوگل ترندز یک ابزار آنالیز سایت می باشد که از طرف سرویس گوگل ارائه شده است. بی شک تلاش برای موفقیت در کسب وکار اینترنتی بدون بررسی روند پیشروی امکان پذیر نیست. از طرفی موفقیت در سئو رضایت کاربران از موتورهای جستجو را نیز در پی دارد که این به نوبه خود برای موتور جستجو یک امتیاز محسوب می شود. حال در ادامه به برخی از مهم ترین مزایای گوگل ترندز اشاره می کنیم :

  1. امکان بررسی کلمات کلیدی وجود دارد و می توان با استفاده از گزارش ها کلمات کلیدی و اصطلاحاتی که بیشتر توسط کاربران سرچ شده اند را بدست آورد. بدین ترتیب می توان متوجه شد که برند یا شرکت شما به چه چیزی شهرت دارد و  ورود به آن از چه طریقی امکان پذیر است. و همچنین موضوعات مورد علاقه کاربر را بشناسید
  2. می توان کلمات کلیدی را با هم مقایسه کرد و تاثیرات آنان را بررسی نمود.
  3. آنالیز و شناخت عملکرد رقبا وجود دارد.

گوگل ترندز

  1. با توجه به اطلاعاتی که در مورد کاربران به دست می آید می توان محتوای درخور توجه آنان تهیه نمود. و این خود در بهبود سئو موثر است و بدین ترتیب نرخ پرش  کاهش می یابد.
  2. امکان جستجوی کلمات کلیدی جدید یا مرتبط با کلمه کلیدی مد نظر فراهم است.
  3. بهبود سئو محلی با استفاده از داده هایی که از منطقه جغرافیایی کاربران بدست می آید.
  4. امکان جستجو و دریافت گزارش بر اساس فیلترهای زمان، تاریخ، گروه و حتی نوع جستجو وجود دارد.
  5. می توانید سوالات متناسب با هر کلمه کلیدی که توسط کاربران پرسیده می شود به دست بیاورید.

معرفی بخش های گوگل ترندز 

اساس کار گوگل ترندز بر مقایسه و ارائه ی اطلاعات اجمالی و نسبی است و مانند سایر ابزار آنالیز سئو و بررسی از قبیل Keyword Planner اطلاعات و گزارشات دقیق و مطلق ارائه نمی دهد. در بیشترین مقدار جستجو  با عدد 100 و عدم جستجو  با صفر به نمایش گذاشته می شود و در نهایت یک گزارش نسبی ارائه داده می شود. برای استفاده کردن از گوگل ترند می توانید از یک ایمیل استفاده کرده و تمام ابزار آن را به کار ببرید.

 اما برای کار کردن با این ابزار باید موارد زیر را در نظر گرفت:

  1. با استفاده از google trends می توانید درک بهتری از مخاطبان خود داشته باشید و با استفاده از این اطلاعات سعی کنید با بهبود سئو مشتریان بیشتری به دست آورید.
  2. جستجوی محلی یکی دیگر از امکانات google trends است. در این بخش امکان جستجو در بین کشورها، ایالت یا استان و حتی شهر وجود دارد. با استفاده ا این مساله می تواند سئو محلی را تقویت کرد.
  3. با استفاده از فیلتر زمان در جستجو می توانید کلمات و موضوعات ترند شده در یک بازه زمانی مشخص را بررسی کنید.
  4. در قسمت جستجو بر اساس دسته بندی می توانید دسته های مختلف از جمله گروه های خاص مانند هنر، اتومبیل، تکنولوژی و را انتخاب کنبد و اطلاعات را درآن بدست آورید.
  5. همچنین یک امکان جستجوی دیگر در google trends برای کاربر فراهم است که می تواند در عکس ها، اخبار و یا فروشگاه های مختلف و همچنین در سایت یوتوب سرچ کند. 

گوگل ترندز

چگونه با google trends کارکنم؟

کار کردن با انواع ابزار گوگل ترندز ساده است و به طور کلی برای اینکه بتوانید از اطلاعات به درستی استفاده کنید بهتر این سه روش را پیش روی خودتان قرار دهید

  1. روندهای فصلی را مشخص کنید و قبل از اینکه به زمان اوج برسد محتوای خود را آماده و سئو را بهینه کنید.
  2. پیک های جستجو را در هر یک از انواع جستجو پیدا کنید و زمان اوج نیاز کاربر را بدست آورید.
  3.  نحوه کار با کلمات کلیدی را در مناطق مختلف در نظر بگیرید. می توانید روند کاهش و افزایش میزان محبوبیت یک کلمه کلیدی را بررسی کنید و همچنین محصولات و خدماتی که در منطقه شما مورد توجه قرار گرفته اند را شناسایی کنید.
  4. روند رشد برند خود را همواره مورد آنالیز قرار دهید.
  5. در google trends امکان پیش بینی بر اساس داده های گذشته وجود دارد. از این پیش بینی برای استراتژی خود بهره ببرید.
  6. حال که اطلاعات کافی به دست آورید با استفاده از آن به دنبال ایده های نو باشید و محتواهای جدید را برای جذب مخاطب به دست آورید. 

دراین مقاله تلاش شده تا شما را با  ابزار آنالیز سئو گوگل ترندز  و یژگی های آن آشنا کنیم. این ابزار با استفاده از خدماتی که ارائه می دهد، نقش مهمی را در روند پیشروی انواع کسب و کار ایفا می کند. البته متاسفانه برخی از امکانات این ابزار در کشور ایران قابل استفاده نیست اما به طور کلی با گزارش ها و داده هایی که از این ابزار بدست می آید می توانید سئو سایت خود و همچنین بازاریابی دیجیتال کارتان را برنامه ریزی کنید و بهبود بخشید.