کمپین دیجیتال

کمپین‌ دیجیتال در واقع کارهایی منظم و طرح ریزی شده ای هستند که برای تبلیغ هدفی مخصوص از شرکت های تجاری شروع به فعالیت می کنند. یکی از این اهداف می‌تواند آگاه کردن استفاده کنندگان از کالایی خاص یا دریافت واکنش مشتریان باشد. در کمپین های این چنینی اغلب به منظور برقراری ارتباط با استفاده کنندگان شیوه های گوناگونی به کار برده می شود که اغلب تلفیقی است از رسانه ها (حاوی ایمیل، تبلیغات چاپی، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، پرداخت به‌ازای کلیک، البته به این ها ختم نمی شود) و شبکه های اجتماعی.

کارهای بازاریابی برندها فقط محدود به کمپین دیجیتال نمی شود. در حقیقت کمپین به “دسته ای از کار های مرتبطی در عرصه رسانه گفته می شود که به منظور دستیابی به هدفی ویژه انجام می شوند.” به همین علت است که برگزاری کمپین تنها به کارهای تجاری محدود نمی شود بلکه سیاست مداران و افراد نظامی هم بعضی اوقات، برای دست یابی به مقاصد مختلف از طراحی کمپین استفاده می کنند.

طراحی کمپین تبلیغاتی

انواع کمپین دیجیتال روزانه در حال برگزاری است و شما می توانید آن ها را مشاهده کنید. بی آنکه به آنها دقت کنیم بی اختیار به طرف آن برند کشیده می شویم. کمپین های متفاوتی مانند کمپین پاکشوما تا بیمه سرمد، بانک ملت و غیره تمام این ها به منظور جذب مخاطبین هدف در مدت کوتاه است. ولی یک کمپین به این آسانی موفق نمی شود. موارد زیادی روی طراحی، تولید و برگزاری کمپین های تبلیغاتی موثر است.

کمپین دیجیتال

موارد تاثیر گذار عبارت هستند از قبل از اجرا (پیش تولید) و پس از اجرا و در حین اجرا. در ادامه این قسمت بااهمیت ترین قسمت های مراحل طراحی و تولید کمپین های تبلیغاتی را بیان می کنیم.

  • شناسایی موقعیت فعلی یا ارزیابی وضعیت برند
  • تعیین هدف برای کمپین (تشخیص Mission)
  • شناخت بازار هدف (تعیین نمودن Market)
  • تعیین نمودن لوکیشن یا لوکیشن های مقصد (موقعیت یابی)
  • ارزیابی ماندگاری خدمت یا محصول
  • گزینش پیام یا پیامهای تبلیغاتی
  • تولید محتوای تبلیغاتی با توجه به لحن و صدای برند و مقاصد کمپین
  • گزینش رسانه های تبلیغاتی موثر
  • گزینش بهترین زمان انتشار
  • واحد سازی ارتباطات بازاریابی
  • مدیریت مخارج کمپین
  • عاقبت اندیشی اتفاقات غیرمنتظره و پیش بینی نشده در زمان برگزاری کمپین و برنامه ریزی برای برطرف شدن مشکلات احتمال داده شده.
  • برنامه محتوایی و تقویم برگزاری
  • سنجش نتایج

کمپین مارکتینگ

کمپین دیجیتال یا پویش بازاریابی (Marketing campaign) اطلاعاتی راجع به کالا یا خدمت را با کمک رسانه های گوناگون، که دربرگیرنده تلویزیون، رادیو، تبلیغات چاپی و شبکه های اجتماعی آنلاین می شود، گسترش می دهند. بنا نیست کمپین های دیجیتال فقط بر تبلیغات اصرار داشته باشند، امکان دارد از سایر مواردی مثل تظاهرات و نمایش، تبلیغات سفارشی و سایر روش های تعاملی نیز به کار برده شود. مشاغلی که در بازارهای زیاد رقابتی مشغول هستند، امکان دارد به شکل مرتب انواع کمپین دیجیتال راه اندازی کنند و منابع چشمگیری را به آن تخصیص دهند تا با کمک آن بتوانند از برند خود آگاهی ایجاد کنند و منتج به بالا رفتن فروش شوند. طراحی کمپین دیجیتال با توجه به اثری که بر گسترش کسب و کار می گذارد، بسیار مهم است.

کمپین های تبلیغاتی دیجیتال

راه‌ اندازی هر شغلی کار ساده ای است، ولی مسئله ساز ترین بخش کار پیش رفتن و پیشرفت کردن در کسب و کار است. کمپین های دیجیتال از چند راه موجب توسعه اصولی و تاثیرگذار شغل شما می شوند. نخستین فعالیت آن ها تولید آگاهی از برند، دومین مورد نگهداری رویه رشد و سومین مورد، همان گونه که همه ما اطلاع داریم افزایش فروش است.

بسیاری از موفق ترین کمپین های بازاریابی دیجیتال هستند که به پیشرفت برندهای شناخته شده کمک کرده‌اند، برندهایی که صدها نفر اسم آن ها را شنیده اند و شرکت هایی در سطح جهانی شده اند.

کمپین دیجیتال

انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ

طراحی کمپین دیجیتال و برگزاری آن در مرحله پیشرفت قرار دارد. اینجا جایی است که سئوی On-Page و Off-Page (سئوی داخلی و خارجی) صورت پذیرفته اند و برند به یک پایداری نسبی از نگاه گوگل رسیده است. همین طور از نظر تجربه کاربر و محتوا نیز به سطح پذیرفتنی و استانداردی دست پیدا کرده باشد. تبلیغات آنلاین فقط موقعی موفق خواهد بود که مبتنی بر تحلیل، ارزیابی و راهبردهای مدون انجام گردد.

  • برگزاری کمپین در اینستاگرام

برگزاری کمپین های دیجیتال در اینستاگرام تنها در حد شبکه اینستاگرام برگزار می گردند و برای افرادی مناسب هستند که تمرکزشان و فعالیت مخاطبان آن ها بر روی این شبکه اجتماعی است.

  1. کمپین بازاریابی اینفلوئنسرها
  2. بالا رفتن میزان فالوور
  3. کمپین های دوسویه
  • برگزاری کمپین در وب

کمپین های پلن وب تنها در چارچوب وب برنامه‌ریزی و برگزار می شوند. از جمله زمینه های برگزاری این گونه کمپین بازاریابی دیجیتال می توان موارد زیر را بیان کرد:

  1. تبلیغات کلیکی و همسان
  2. هدف گیری مجدد
  3. گوگل ادز
  4. رپورتاژ و تبلیغات 
  • برگزاری کمپین های جامع

پلن جامع حاوی همه کمپین ها از جمله سوشال مدیا و وب همراه با ایمیل مارکتینگ و سایر کمپین های دیجیتال است که مطابق با هدف و نیاز برند برگزیده و انتخاب می شود.

  1. اجرای کمپین های اینستاگرام
  2. اجرای کمپین های وب

جمع بندی

کمپین های دیجیتال می توانند موجب رشد حداکثری کسب و کارهای گوناگون شوند. بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده به منظور بازاریابی دیجیتالی از انواع کمپین استفاده می شود. بسیاری از افراد از کمپین ها جهت رشد آنی کسب و کار خود استفاده می کنند. بسیاری نگران هزینه اجرای این کمپین ها هستند اما باید بدانند که چندین برابر پرداخت مخارج کمپین سود خواهند کرد.