امروزه، تبلیغات به بخش جدایی ناپذیری از کسب و کارها تبدیل شده است. در واقع کارشناسان بر این عقیده هستند که اگر کسب و کارها تبلیغ مناسبی نداشته باشند، هرگز نمی توانند به موفقیت برسند. به همین دلیل، وقتی کسب و کاری می خواهد کارش را شروع کند، توجه به این موضوع اهمیت زیادی دارد و باید بودجه مناسبی را برای اینکار در نظر داشته باشد. همانطور که میدانید در گذشته از روش های سنتی برای تبلیغ کسب و کارها استفاده می شد، اما با ظهور اینترنت تبلیغ شکل تازه ای به خود گرفت. در ادامه تلاش می کنیم تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.
جالب است بدانید نگاهی به داده های باستان شناسی نشان می دهند انسان ها از زمانی که کسب و کار را شروع کرده اند از تبلیغات استفاده می کردند. یافته های جدیدی وجود دارند که تایید میکنند کسب و کار ها در زمان های گذشته از لوح های گلی استفاده می کردند تا هویت کاری خود را به مشتریان بالقوه نشان دهند. در گذشته روش های متعددی برای تبلیغ کسب و کار ها مورد توجه قرار می گرفتند که در ادامه به این موضوع می پردازیم.
یکی از روش های سنتی برای جذب مشتریان بالقوه به کسب و کار ها استفاده از تراکت است. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که منظور از تراکت چیست! در واقع، باید بدانید که تراکت نوعی نوشتار در مورد محصول و یا خدمات است که نقش زیادی در جذب مشتری دارد. این محصول را در قسمت های مختلفی می توان قرار داد که به شرح زیرند:
اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا تراکت ها نقش زیادی در جذب مشتری دارند! بهتر است بدانید این روش در گذشته برای جذب مشتری بسیار عالی بود. زیرا کسب و کار در محیط های مختلفی تبلیغ می شدند و این امر شانس کسب و کار را برای دیده شدن بالا می برد. اما امروزه این روش ها دیگر مانند گذشته پاسخگو نیستند و نباید دیگر سرمایه گذاری زیادی برای این کار کرد.
شاید بتوان گفت یکی از روش هایی که نقش بسیار زیادی در جذب مخاطب هدف دارد تبلیغ بر روی بنر است. بنرها می توانند تاثیر بسیار زیادی بر مغز مشتریان بگذارند و آنها را به سمت کسب و کار بکشانند. به همین دلیل بنرها در مکان های متفاوتی از جمله بزرگراه ها نصب می شوند و این امر سبب می شود ذهن آنها به طور ناخودآگاه برای دریافت کالا و یا خدمات آماده شود. به طور مثال، یکی از کسب و کارها در تبلیغات خود بر روی بنر از عبارت: «چیزی که شما نیاز دارید…». در واقع، این تبلیغ به طور ناخودآگاه این ذهنیت را در افراد به وجود می آورد که به کالای خاصی نیاز دارند و این موضوع می تواند منجر به افزایش درآمد شود.
یکی از سوالاتی که دائما پرسیده می شود در این مورد است که آیا تبلیغات بنر تاثیر گذار است. پاسخ به این سوال قطعا مثبت است! زیرا بنر می تواند به برند سازی کمک کند و این موضوعی است که تمامی کسب و کارها به دنبال آن هستند. به همین دلیل امروزه کارشناسان توصیه می کنند که بنر یکی از موضوعاتی است که در تبلیغات باید مد نظر قرار گیرد.
اکنون با تبلیغات سنتی آشنا شدید، اما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که تبلیغ های سنتی چه ویژگی هایی دارند! ویژگی های این نوع تبلیغات به شرح زیر هستند :
همانطور که متوجه شده اید این تبلیغ بسیار تاثیر گذار است و می تواند تاثیرات زیادی بر سود کسب و کار داشته باشد. اما باید بدانید امروزه دیگر نمی توان از این روش ها نتیجه زیادی گرفت! زیرا اینترنت به حدی به زندگی افراد نفوذ کرده است که بیشتر مشتریان با استفاده از ابزارهای آنلاین به دنبال کالا و یا خدمات مورد نظر می گردند. در نتیجه، اگر کسب و کارها این موضوع را مد نظر نداشته باشند بی شک مشتریان زیادی را از دست می دهند. در ادامه شما را با ویژگی های تبلیغات دیجیتال یا آنلاین آشنا می کنیم.
در دهه 90 میلادی اینترنت در دسترس همگان قرار گرفت و تحولی عظیم در ساختار فکری و مدل زندگی انسان ها به وجود آمد. آمازون اولین شرکتی بود که فروش اینترنتی را آغاز کرد و پس از آن تمامی کسب و کارها در سراسر دنیا تلاش کردند تا به فضای اینترنت وارد شوند. اهمیت این امر به قدری مهم است که امروزه کارشناسان بر این امر تاکید می ورزند بدون حضور در فضای آنلاین امکان رشد و توسعه کسب و کار وجود ندارد و احتمال می رود در دهه آینده تمامی کسب و کارها یکپارچه شوند و در فضای اینترنت قابل دسترس باشند. اگر شما نیز کسب و کاری دارد که هنوز به فضای اینترنت وارد نشده است، باید هر چه زودتر برای ورود به این فضا آماده شوید. در غیر اینصورت نمی توانید در دنیای پر رقابت امروزی دوام بیاورید و این موضوع نگران کننده است.
ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که این نوع تبلیغ شامل چه مواردی می شود! در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این نوع تبلیغ شامل تمامی مواردی می شود که از فضای آنلاین برای معرفی کسب و کار استفاده می کند. در ادامه شما را بیشتر با این موضوع آشنا می کنیم.
یکی از روش هایی که برای تبلیغات دیجیتال ایده آل است، استفاده از شبکه های اجتماعی است. به طور مثال اینستاگرام از جمله شبکه های اجتماعی است که به موفقیت و دیده شدن کسب و کار کمک می کند. شما باید محتوای هدفمندی را برای اینستاگرام تولید کنید تا ربات های گوگل بتوانند محتوای شما را شناسایی کنند و به مشتریان بالقوه نشان دهند. روش های زیادی برای تولید محتوا وجود دارد که یکی از آنها ویدئو مارکتینگ است.
اگر از شما پرسیده شود که ویدئو چیست بی شک این پاسخ را می دهید که ویدئو ترکیبی از صدا، تصویر و حرکت است. در نتیجه پیام به طور مستقیم انتقال پیدا می کند و این موضوع در جذب مخاطب تاثیر گذار است. جالب است بدانید که تمامی افراد برای دیدن یک ویدئو مناسب ( حتی اگر به آن کالا و یا خدمات نیاز نداشته باشند) وقت می گذارند. نتیجه این کار چیست؟! این امر منجر به برندسازی می شود و می تواند به موفقیت کسب و کار کمک کند. اگر تا به حال به ویدئو توجهی نداشته اید، بهتر است برای اینکار وقت بگذارید.
بسیاری از افراد اینفلوئنسر هستند و فالوورهای زیادی دارند. این افراد اگر تبلیغات کسب و کار شما را انجام دهند می توانند بیشتر بر دیگران اثر بگذارند و آنها را جذب کنند. اما در زمان انتخاب اینفلوئنسر باید اینفلوئنسری را انتخاب کنید که محتوای کارش به کسب و کار شما نزدیک است. به طور مثال اگر شما در زمینه فروش محصولات بهداشتی دهان و دندان فعالیت دارید، اینفلوئنسری که کار تبلیغات آرایشی انجام می دهد می تواند بر کار شما اثر بگذارد. به همین دلیل، تمامی افراد باید این مورد را مد نظر داشته باشند و از افراد مناسب بخواهند که تا کار آنها را تبلیغ کند.
یکی دیگر از روشهایی که تاثیر بسیار زیادی در تبلیغات دیجیتال دارد استفاده از تصاویر هدفمند برای معرفی کالا و یا خدمات است. به طور مثال تصور کنید کار شما فروش محصولات شوینده دهان است. اگر به طور مستقیم تصاویری از مسواک و یا خمیر دندان بگذارید، نمی تواند مشتری جذب کند. اما اگر تصاویر شما در مورد مضرات عدم استفاده از خمیر دندان مناسب و یا مسواک مناسب باشد، بی شک مشتری ترغیب به خرید می شود. در نتیجه، تمامی افراد باید استفاده از تصاویر هدفمند را مد نظر داشته باشند.
یکی از تاثیرگذارترین روش های تبلیغات مدرن طراحی سایت است. شما می توانید با طراحی سایت بخش عمده ای از مشتریان را به سمت کسب و کار خود بکشانید و آنها بدون توجه به مکان و زمان اقدام به خرید می کنند و این امر به معنای افزایش سود و درآمد کسب و کار است. اما در طراحی سایت بهینه سازی سایت اهمیت بسیار زیادی دارد و سبب می شود مشتریان زیادی سایت شما را شناسایی کنند.
ایمیل یکی از راه های موثری است که افراد برای برقراری ارتباط با یکدیگر از آن استفاده می کنند. به همین دلیل کارشناسان تلاش می کنند تا از نیروی بالقوه ای که در ایمیل وجود دارد استفاده کنند. از ایمیل می توان برای کمپین های معرفی محصول و یا کمپین های تخفیفاتی استفاده کرد. این کار باعث میشود تا مشتریان ترغیب بع خرید شوند و این موضوع نقش بسیار مهمی در جذب کاربر دارد.
شاید برای شما جالب باشد که بدانید تبلیغ به عنوان خونی تازه در کسب و کار در نظر گرفته می شود و در واقع این استراتژی می تواند به کسب و کار کمک کند تا جلوه ای تازه در میان مشتریان بالقوه پیدا کند. بهترین نوع تبلیغات با توجه به نوع کسب و کار مشخص می شود. به همین دلیل تمامی کسب و کارها باید دارای مشاور تبلیغات باشند تا بتوانند بهترین نوع استراتژی را مشخص کنند. بهتر است بدانید سرمایه گذاری بر تبلیغ می تواند به عنوان سرمایه گذاری در آینده کسب و کار در نظر گرفته شود.
تا بدینجا تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی را در مورد تبلیغات در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید تبلیغ به دو دسته سنتی و دیجیتال تقسیم بندی می شود. در گذشته تبلیغ سنتی مانند بنر و یا تراکت استفاده می شد. تاثیر گذاری این نوع تبلیغ بسیار زیاد بود و به صورت آنی و فوری ریکشن مشتریان را بر می انگیخت. اما امروزه، تبلیغ به صورت دیجیتال است و از نیروی بالقوه اینترنت برای شناسایی کسب و کار استفاده می کند.