بازاریابی

آیا می خواهید در دنیای امروز دیده شوید؟! بی شک به بازاریابی نیاز دارید. قرن بیست و یکم را می توان قرن بروز رخدادهای عجیب در کسب و کارها دانست. در این قرن کسب و کارها به این موضوع پی بردند که برای دیده شدن نیاز به استراتژی های حرفه ای دارند، در غیر اینصورت هرگز نمی توانند در این زمینه دوام بیاورند و به زودی باید از دنیای کسب و کار کنار بکشند.

تعیین استراتژی های کاری نیاز به وقت و دانش تخصصی دارد. به همین دلیل به تمامی کسب و کارها پیشنهاد می شود که از یک مشاور تبلیغاتی حرفه ای در این زمینه بهره بگیرند. اگر شما می خواهید به درخشش کسب و کار خود کمک کنید، باید برنامه ریزی های دقیقی داشته باشید. این موضوع اهمیت زیادی دارد و مانند خون تازه ای در رگ های شما عمل می کند. در ادامه تلاش می کنیم تا اطلاعات بیشتری را در مورد بازاریابی در اختیار شما قرار دهیم!

بازاریابی و استراتژی کسب و کار

همانطور که در ابتدای این متن به آن اشاره کردیم تعیین استراتژی کسب و کار اهمیت زیادی دارد. اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که استراتژی کسب و کار چیست! پاسخ به این سوال به ماهیت کسب و کار بستگی دارد، اما باید بدانید شما با تعیین استراتژی می توانید با صرف بودجه مشخص و زمان بندی دقیق به موفقیت کسب و کار خود کمک زیادی بکنید.
امروزه، مشتریان نمی توانند همزمان چندین برند را به ذهن بسپارند و تلاش می کنند تنها یک برند را به خاطر داشته باشند و در صورت تمایل تمامی کالاها و خدمات خود را از آن برند دریافت کنند. آیا شما می خواهید در ذهن مشتریان خود بمانید؟! تعیین استراتژی بازاریابی مهمترین کاری است که شما باید مد نظر قرار دهید. در این پروسه به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • بودجه کاری خود را مشخص کنید.
  • راه های مختلف جذب مشتری را در نظر بگیرید و بهترین راه را انتخاب کنید.
  • برای کارهای خود زمان بندی دقیق در نظر داشته باشید.
  • هیچ کاری را به صورت نیمه کاره رها نکنید.
  • اگر روشی برای شما ناموفق بود آن را رها نکنید و آن را دائما بررسی کنید تا
  • بتوانید دلیل عدم موفقیت خود را متوجه شوید.

بازاریابی Marketing

همانطور که ممکن است از قبل بدانید مارکتینگ نام دیگری است که برای بازاریابی به کار برده می شود. بهتر است بدانید مارکتینگ شامل موارد متعددی می شود که در ادامه آنها را معرفی می کنیم:

  • کسب و کار شما می تواند از طریق بنر مشتری جذب کند.
  • کسب و کار شما می تواند از طریق پخش تراکت مشتری جذب کند.
  • کسب و کار شما می تواند از طریق فضاهای مجازی و پلت فرم های اجتماعی مشتری جذب کند.
  • کسب و کار شما می تواند از طریق طراحی سایت مشتری جذب کند.
  • کسب و کار شما می تواند از طریق بازاریابی تلفنی مشتری جذب کند (بازاریابی تلفنی معمولا منتهی به مشاوره حضوری می شود و این امر نقش بسیار مهمی در جذب کاربر دارد)

هر کدام از این روش ها دارای زیر مجموعه های متعددی نیز هستند. به طور مثال، در بخش فضاهای مجازی ویدئو مارکتینگ، انتخاب پست مناسب و انتخاب رنگ مناسب می توانند بر جذب مخاطب اثر بگذارند و کسب و کار شما را به مشتریان بالقوه نشان دهند. در نتیجه، اگر می خواهید موفق شوید باید تمامی این موارد را مد نظر قرار دهید.

ابزارهای بازاریابی دیجیتال

امروزه، اینترنت به حدی به زندگی انسان ها نفوذ کرده است که زندگی بدون اینترنت تقریبا غیر ممکن است. شما می توانید با استفاده از اینترنت از دورترین نقطه این کره خاکی محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنید و در کمترین زمان ممکن آن را دریافت نمایید. به همین دلیل کسب و کار ها باید نیروی بالقوه ای را که در پشت ابزارهای دیجیتال قرار دارد مد نظر قرار دهند، در غیر اینصورت بخش زیادی از مشتریان خود را از دست می دهند. ابزارهای دیجیتال برای بازاریابی شامل موارد متعددی می شوند که در ادامه به آنها می پردازیم:

  • استفاده از شبکه های اینترنتی مانند اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، لینکدین
  • طراحی سایت و گرفتن بک لینک های قوی
  • رپورتاژ آگهی
  • ایمیل مارکتینگ
  • ویدئو مارکتینگ
  • گوگل ادوردز
  • راه اندازی چت آنلاین

بهترین ابزار را انتخاب کنید!

همانطور که متوجه شده اید، این ابزارها نقش بسیار مهمی در جذب کاربر دارند. در اینجا توصیه ما به شما این است که ابزارهای قوی آنلاین را در حوزه کاری خود در نظر بگیرید و بر روی آنها کار کنید. به طور مثال، ایمیل مارکتینگ در ایران معمولا روش مناسبی برای بازاریابی نیست. زیرا در ایران افراد از ایمیل زیاد استفاده نمی کنند و همین امر سبب می شود تا تبلیغات شما بدون نتیجه باقی بماند.
اما اینستاگرام روش مناسبی برای جذب کاربر است. همچنین، طراحی سایت می تواند به عنوان ابزاری قوی در نظر گرفته شود. برندهای زیادی وجود دارند که با حضور در فضای اینترنت توانسته اند به فروش میلیونی دست پیدا کنند. به همین دلیل اگر شما سرمایه گذاری کافی در این بخش داشته باشید می توانید به زودی موفق شوید و این چیزی است که تمامی کسب و کارها به دنبال آن هستند.

فروش آنلاین

فروش آنلاین یکی از اهداف بازاریابی دیجیتال است. اما اکنون سوال این است که آیا تمامی کسب و کارهایی که در فضای آنلاین حضور دارند موفق هستند! پاسخ به این سوال قطعا منفی است! دلیل آن چیست؟ مهمترین دلیل آن عدم تعیین استراتژی دقیق برای فروش است. به طور مثال اجازه دهید به اینستاگرام که در حوزه بازاریابی شبکه های اجتماعی قرار می گیرد بپردازیم. روزانه می شنویم هزاران نفر کسب و کار خود را در اینستاگرام راه انداخته اند، ما پس از مدتی متوجه می شویم که آنها این کار را رها کرده اند به نظر شما دلیل آن چیست؟!

آیا شبکه اجتماعی شما محتوای مناسب دارد؟

همانطور که می دانید یکی از روش های جذب مشتری ورود صفحه اینستاگرام به اکسپلور است. اما چگونه باید به فضای اکسپلور وارد شد؟! در همینجا به شما اعلام می کنیم که شما می توانید با انتخاب محتوای مناسب وارد فضای اکسپلورر شوید. ربات های هوشمند اینستاگرام می توانند المان های موجود در محتوا را تشخیص دهند. در نتیجه عکس یا ویدیو شما را به افرادی که به المان های موجود در صفحه علاقه مند هستند نیز می فرستند. به طور مثال تصور کنید شما در زمینه موسیقی فعالیت می کنید.

اگر در تصویر و یا ویدیو شما از گلدان استفاده شود، بی شک کار شما زیاد دیده نمی شود. اما اگر در تصویر و یا ویدیو از المان های مناسب مانند ابزارهای موسیقی استفاده شود، این تصویر و یا ویدیو زیاد دیده می شود. زیرا ربات های گوگل این محتواها را برای افراد متناسب به کسب و کار شما ارسال می کنند. در نتیجه از شما خواسته می شود ابتدا المان های مرتبط با کسب و کار خود را مشخص کنید و استراتژی بازاریابی خود را بر این اساس پیش ببرید.

کمپین دیجیتال

یکی از روشهای بسیار مناسب برای بازاریابی و جذب مشتری کمپین های دیجیتال است. در این روش می توان با طراحی مسابقات مختلف و یا راه اندازی کمپین های تخفیفاتی مشتریان بالقوه را سمت کسب و کار کشاند. به همین دلیل به تمامی کسب و کارهایی که از بازاریابی دیجیتال و شبکه های اجتماعی استفاده می شود توصیه می شود کمپین های دیجیتال را مد نظر قرار دهند.

ایمیل مارکتینگ

پیشتر به موضوع ایمیل مارکتینگ پرداختیم و به این موضوع اشاره کردیم که این روش بازاریابی برای تمامی کسب و کارها مناسب نیست. زیرا در بافت کشور ما مردم زیاد از ایمیل برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده نمی کنند و این امر می تواند تنها هزینه ای اضافی برای جذب کاربر باشد. اما در آمریکا ایمیل زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه انتخاب این روش برای بازاریابی هوشمندانه است و به درخشش کسب و کارهای اینترنتی کمک می کند.

باشگاه مشتریان

یکی از هوشمندانه ترین کارهایی که تمامی کسب و کارها در بازاریابی باید مد نظر قرار دهند استفاده از استراتژی باشگاه مشتریان است. با استفاده از این استراتژی می توان به لیست کاملی از اطلاعات مشتریان دسترسی داشت و این امر به شما کمک می کند تا مشتریان ویژه را از مشتریان عادی تشخیص دهید. همچنین، می توانید برنامه های خاصی را برای مشتریان ویژه در نظر داشته باشید و این موضوع اهمیت زیادی در موفقیت کسب و کار دارد.

Cro چیست؟

سی آر او اصطلاحی است که معمولا در استفاده از اپلیکیشن ها و یا سایت ها مطرح می شود. سی آر او بهینه سازی سایت در مباحث مرتبط با سایت و دیجیتال مارکتینگ است و اگر این نرخ بهبود پیدا کند می تواند منجر به افزایش فروش شود. برای سنجش این نرخ باید از داده ها و اطلاعات موجود در سایت و یا اپلیکیشن ها استفاده کرد. اگر این داده ها در روش های مناسب به کار گرفته شوند می توانند باعث تغییر کسب و کار شود و این چیزی است که می تواند کسب و کار را در مسیر برندسازی قرار دهد.

گوگل مپ

یکی از استراتژی هایی که می تواند مشتریان کسب و کار شما را افزایش دهد جلب اطمینان مشتریان است. به همین دلیل شما باید تلاش کنید تا اطلاعات دقیقی را از محل قرار گیری کسب و کار به مشتریان خود بدهید. گوگل مپ می تواند به کمک شما بیاید تا جایگاه شما را به مشتریان بالقوه نشان دهد و این موضوع نقش مهمی در جلب اطمینان کاربر دارد. اگر می خواهید موفق شوید و بازاریابی مناسبی داشته باشید، این موضوع را مد نظر قرار دهید.

کی پی آی

کی پی آی اصطلاحی تخصصی است که برای بررسی عملکرد کسب و کار در رسیدن به هدف به کار می رود. به طور مثال، تصور کنید کسب و کار شما تصمیم گرفته است مشتریان خود را دو برابر کند. اگر می خواهید در این مسیر موفق شوید، از قبل باید کی پی آی ها را به نحو احسن انجام دهید تا بتوانید به موفقیت برسید. این موارد به شما کمک می کنند تا مسیر را به درستی طی کنید. بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند با کی پی آی های موفق می توانید فروش میلیونی را تجربه کنید. بی شک، شما دوست دارید به این موضوع برسید!

تا بدینجا تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی را در مورد بازاریابی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید تبلیغات مانند خون تازه در کسب و کار شماست و به شما کمک می کند تا بتوانید برند خود را در مقابل چشم مشتریان ویژه قرار دهید و به افزایش سود و درآمد کسب و کار کمک کنید. انواع مختلفی از بازاریابی وجود دارند اما تبلیغات آنلاین مانند استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از بهترین روش ها برای جذب کاربران است. به همین دلیل توصیه می شود تمامی افراد دارای مشاوره تبلیغاتی باشند و از آنها کمک بگیرند تا کسب و کار خود را به بهترین شکل به مشتریان بالقوه نمایش دهند. با این کار می توانند به درآمد میلیونی برسند.