اگرچه اصول اصلی سئو یکسان است، بهروزرسانیهای الگوریتم و روندهای جستجو تکامل مییابند و بر روشهای بهینهسازی در صفحات وب تأثیر میگذارند.
پس با پیشرفت تکنولوژی موتورهای جستجو در سال جاری، چه معنایی برای استراتژی شما دارد؟ در زیر 10 روند برتر SEO که باید در سال 2022 به آنها توجه کنید تا ترافیک و رتبه بندی کلمات کلیدی خود را در مسیر صعودی نگه دارید، آورده شده است.
برترین روندهای SEO در سال 2022
پرش به یک روند…
- محتوای اصلی وب
- مردم نیز میپرسند
- خوشهبندی کلمات کلیدی
- محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی
- نرم افزار بهینه سازی محتوا
- ریچ اسنیپت
- محتوای طولانی
- سئوی خوب خسته کننده
- دموکراسیسازی جستجو
- موتور جستجوی دیگری؟
1. بهینه سازی Core Web Vitals
بهروزرسانی تجربه صفحه سال گذشته مسلماً بزرگترین تغییر برای جستجو در چند سال گذشته بوده است. تجربه صفحه که اکنون با Core Web Vitals قابل اندازهگیری است، اکنون رسماً یک فاکتور رتبهبندی Google است. Core Web Vitals شامل معیارهای عملکرد زیر است:
- بزرگترین رنگ محتوایی (LCP): مدت زمانی است که برای بارگیری بزرگترین دارایی محتوا در صفحه طول می کشد.
- تاخیر ورودی اول (FID): چه مدت طول می کشد تا سایت شما به اولین تعامل کاربر با صفحه پاسخ دهد.
- تغییر چیدمان تجمعی (CLS): چند تغییر طرحبندی غیرمنتظره در طول عمر صفحه رخ میدهد.
از همه زمینههایی که در سال 2022 سرمایهگذاریهای SEO خود را هدایت میکنند، بهبود سیگنال های Core Web Vitals در سراسر صفحات شما ملموس ترین تاثیر را بر عملکرد موتور جستجوی شما خواهد داشت. این به احتمال زیاد به کمک توسعه دهندگان وب ماهر نیاز دارد، اما این ابزارهای رایگان برای شناسایی جایی که صفحات وب شما نیاز به بهبود دارند ضروری هستند:
- Google Search Console: تجربه ویژگی حساب Google Search Console به شما امکان میدهد ببینید چه صفحاتی با استانداردهای Core Web Vitals مطابقت دارند یا ندارند. همچنین انواع مشکلاتی که بر صفحات شما تأثیر می گذارد را فهرست می کند.
نمونه ای از گزارش Core Web Vitals در Google Search Console
- PageSpeed Insights: علاوه بر دادههای Core Web Vitals، گزارشهای PageSpeed Insights میتوانند به شما نگاه بیشتری به نحوه عملکرد صفحات وب شما برای کاربران بدهند.
نمونه گزارش PageSpeed Insights
در صنعت سئو، احتمالاً شاهد خواهیم بود که آژانسها و ارائهدهندگان سئو خدمات خود را برای تجربه صفحه و بهینهسازی Core Web Vitals در سال جاری گسترش دهند. اگر تیم داخلی برای انجام این بهینهسازیهای فنی بیشتر ندارید، به ارائهدهنده خدمات سئو.
2. مردم همچنین می پرسند
یک مطالعه 2.5 میلیون عبارت جستجو نشان داد که ویژگی “People also ask” Google اکنون برای حدود 48.6٪ از جستجوها نشان داده می شود.
با قرار گرفتن برجسته آن در بالای SERP (و اغلب بالاتر از موقعیت یک)، همه می خواهند رتبه محتوای خود را در این ویژگی مطلوب SERP کسب کنند.
نمونه ای از Pافراد همچنین از ویژگی SERP می پرسند
برای رسیدن به آنجا، باید به سوالات رایج در محتوای خود پاسخ دهید. به SERP ها نگاه کنید یا از ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای شناسایی استفاده کنید. کلمات کلیدی سوال دم دراز در بین مخاطبان شما
سپس، پاسخهای جامع، از جمله سؤالات موجود در H2s، H3s، و H4s خود، یا افزودن بخش سؤالات متداول ارائه دهید.
این استراتژی راهی عالی برای به دست آوردن دید بیشتر در بالاترین SERP ها در سال 2022، حتی اگر صفحه وب که در آن پاسخ ارائه کرده اید در صفحه اول (یا حتی در صفحه دو!).
3. خوشه بندی کلمات کلیدی
تحقیق کلمات کلیدی پایه و اساس SEO است . اما از آنجایی که فناوری پردازش زبان طبیعی Google (NLP) پیشرفتهتر شده است، هدفیابی کلیدواژه مؤثرتر به فرآیندی دقیقتر و پیچیدهتر تبدیل شده است.
زمان بهینه سازی صفحات فرود و پست های وبلاگ شما برای اهداف تک کلمه کلیدی گذشته است. به هر حال گوگل صفحات فرود ما را برای چندین کلمه کلیدی رتبه بندی می کند، به این معنی که سال 2022 سالی است برای هدف گذاری بالاتر.
خوشهبندی کلمات کلیدی پیشرفتهتر است استراتژی کلمات کلیدی برای ارتقاء رتبه بندی کل کلمات کلیدی شما. این شامل شناسایی چندین کلمه کلیدی با هدف جستجوی مشابه و ایجاد صفحات وب است که آن «خوشهها» را هدف قرار میدهند.
در مثال زیر، میتوانیم یک خوشه کلمات کلیدی نرمافزار مصاحبه با کلمات کلیدی مانند:
ایجاد کنیم.
- نرم افزار زمان بندی مصاحبه
- ابزار زمانبندی مصاحبه
- نرم افزار مصاحبه آنلاین
- نرم افزار مصاحبه مجازی
نمونه ای از خوشه بندی کلمات کلیدی با استفاده از صفحات گسترده.
خوشهبندی کلمات کلیدی روش مؤثرتری برای افزایش کل کلمات کلیدی رتبهبندی صفحات وب شما و ایجاد وب سایت شما به عنوان یک مرجع در زمینههای موضوعی کلیدی است. اگرچه زمان بیشتری دارد، اما نتایج میتواند به این معنی باشد که گوگل یک صفحه وب مشابه را برای صدها کلمه کلیدی دیگر نشان میدهد.
>> از ابزار رایگان کلمه کلیدی ما برای شروع تشکیل خوشههای خود استفاده کنید.
4. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی
مدل یادگیری ماشین GPT-3 (نسل سوم ترانسفورماتور از پیش آموزش دیده ژنراتور) سال گذشته از طریق OpenAI در دسترس عموم قرار گرفت. در نتیجه، ابزارهای محتوای SEO با کمک هوش مصنوعی مانند CopyAi، Headlime، Jarvis، و سایرین در حال افزایش هستند و به تیمهای محتوا قدرت میدهند تا محتوای بهینهسازی شده بیشتری برای SEO را با سرعت بیشتری تولید کنند.
این ابزارها میتوانند موضوعات، عناوین، متا تگها، پاراگرافها و حتی کل مقالات را تنها با چند ورودی تولید کنند.
نمونه ای از تولید محتوای وبلاگ با SearchAtlas
اگرچه شدیداً شما را از جایگزینی کپینویسی سئوی انسانی با روباتها منصرف میکنم. به طور کلی، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می تواند یک نقطه شروع عالی باشد. در سال 2022، احتمالاً تیمهای محتوای بیشتری را خواهیم دید که ابزارهای کپینویسی هوش مصنوعی را در جریان کار خود قرار میدهند.
در اینجا برخی از مؤثرترین راهها برای استفاده از ابزارهای محتوای هوش مصنوعی آورده شده است:
- تولید عنوان/موضوع: مطمئن نیستید چه بنویسید؟ با عناوین و موضوعات تولید شده توسط هوش مصنوعی، فرآیند ایده پردازی و طوفان فکری را تسریع کنید.
- تولید متا تگ: اگر به صدها متا تگ نیاز دارید، ابزارهای کپینویسی هوش مصنوعی میتوانند به شما کمک می کند عناوین صفحه اصلی و منحصر به فرد و توضیحات متا را در مقیاس تولید کنید.
- رئوس مطالب/ اولین پیش نویس: بار دیگر، اینها باید به عنوان نقطه شروع عمل کنند، نه جایگزین. ابزارهای هوش مصنوعی همچنان خود را به عنوان ربات هایی با خطاهای آشکار و عبارت های غیر طبیعی تسلیم می کنند، بنابراین برای صرفه جویی در زمان و تولید محتوا سریعتر از پیش نویس های تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده کنید.
5. نرم افزار بهینه سازی محتوا
ابزارهای بهینهسازی محتوا میتوانند به شما کمک کنند محتوایی با کیفیت بالا و غنی از معنایی ایجاد کنید که در گوگل رتبه بالاتری دارد.
این ابزارها با استفاده از الگوریتمهای NLP مشابه Google، کلمات کلیدی، موضوعات فرعی، مترادفها و حتی سوالات رایجی را که خزندههای موتورهای جستجو هنگام تبلیغ محتوا در صفحه جستجو میکنند، شناسایی میکنند.
احتمالاً امسال شاهد افزایش قدرت ابزارهای محتوا توسط سایتهای بیشتری خواهیم بود. من خودم دیدهام که بهینهسازی محتوا تأثیر تقریباً فوری بر کل کلمات کلیدی و میانگین موقعیتهایی که یک صفحه وب برای آن رتبهبندی میکند دارد.
Google محتواهای غنی را دوست دارد، زیرا به خزندههایش کمک میکند محتوای دقیقی را که جستجو میکنند به کاربران نشان دهند، یعنی تجربه بهتری برای کاربران. و با حمایت Google از نشانهگذاریهای طرحواره جدید هر ساله (از جمله طرحواره ویدیویی و سایت های آموزشی، قرار نیست به این زودی ها سرعت آن کاهش یابد.
کسب و کارهایی که از نشانهگذاری طرحواره استفاده میکنند، در حال حاضر بسیار جلوتر از رقبای خود هستند، زیرا بسیاری از بازاریابان دیجیتال هنوز از آن استفاده نمیکنند. نگاهی به لیست کامل نتایج غنی Google ببینید کدامیک به محتوای وبسایت شما مرتبط است و سپس اضافه کردن نشانهگذاری طرحواره مناسب در سال 2022 را هدف قرار دهید.
7. محتوای طولانی
Google دوست دارد محتوای با کیفیت بالا را رتبه بندی کند. اگرچه طول محتوا یک عامل رتبهبندی نیست، اما ارتباط قوی بین محتوای طولانیتر و رتبهبندی بهتر.
چرا؟ زیرا محتوای طولانی احتمالاً سیگنالهای E-A-T را که Google با کیفیت مرتبط میداند نمایش میدهد. ، مانند محتوای عمیق، تحقیق و تحلیل اصلی، و نویسندگی و منبع یابی متخصص.
از آنجایی که Google به بهبود الگوریتمهای NLP خود ادامه میدهد، همچنان در تشخیص کیفیت بهتر میشود. بنابراین برای ارائه اطلاعات جامع در مورد کلمات کلیدی مورد نظر خود وقت بگذارید و احتمالاً رتبه بندی کلمات کلیدی بالاتر و میانگین موقعیت های بالاتر را خواهید دید.
8. سئوی خسته کننده خوب
اگرچه گوگل الگوریتم خود را به روز می کند و فناوری موتور جستجو بهبود می یابد، اصول اصلی سئو همیشه یکسان باقی مانده است. برای مشاهده موفقیت سئو در سال 2022، اصول اولیه همچنان اعمال می شود:
- کیفیت محتوا: مقالات دقیق، بهروز، اصلی و عمیق را در مورد کلمات کلیدی مرتبط با مخاطبان خود ایجاد کنید.
- SEO در صفحه: مطمئن شوید که عناوین متا، توضیحات متا، تگهای سرصفحه، تصاویر، متن بدنه شما بهینه شده باشند تا Google بتواند محتوای صفحات شما را بهتر درک کند.
- پیوندهای برگشتی: روی دریافت کیفیت بالا تمرکز کنید بک لینک از سایت های دیگر از طریق بازاریابی محتوا، وبلاگ نویسی مهمان و روابط عمومی.
- تکنیک ها: صفحات وب با بارگذاری سریع و پاسخگو با رابط کاربری/UX با کیفیت بالا ایجاد کنید و مطمئن شوید که به درستی ایندکس شده اند.
- عوامل رتبهبندی خاص صنعت: همراستا با این عوامل، چه برای مشاغل محلی، وامدهی اعتباری، خدمات حقوقی، مراقبتهای بهداشتی و موارد دیگر.
> آیا سایت شما برای رتبه بندی در گوگل بهینه شده است؟ با درجهبندی وبسایت LOCALiQ یک ممیزی SEO رایگان دریافت کنید.
9. دموکراتیک کردن جستجو
از آنجایی که Google در تشخیص کیفیت محتوا و سیگنالهای تجربه صفحه در صفحات وب بسیار بهتر عمل میکند، نقش مرجع در سالهای آینده مانند گذشته نقش مهمی ایفا نخواهد کرد.
اگرچه بک لینک ها و اعتبار دامنه همچنان برای رتبه بندی خوب در 2022، جستجو در حال تبدیل شدن به مکانی دموکراتیک تر است.
متصدیان فعلی نمیتوانند برای حفظ موقعیتهای کلیدی برتر خود به سیگنالهای قدرت خود تکیه کنند و اگر وبسایتهای جدیدتر تجربه وب با کیفیت و با کارایی بالا را برای کاربران فراهم کنند، شانس بیشتری برای رتبهبندی خواهند داشت.
10. موتور جستجوی دیگری؟
با در دسترس شدن گسترده فناوریهای منبع باز مانند GPT-3، این به معنای فرصت بیشتری برای بازیکنان کلیدی برای ایجاد موتورهای جستجوی خود است.
من نمیبینم که گوگل به این زودیها سهم بازار خود را از دست بدهد، اما در حال حاضر شاهد سرمایهگذاری شرکتهایی مانند اپل در ایجاد تجربیات جستجوی خود برای کاربران هستیم.
تسلط Google مسلماً به خوبی به دست آمده است زیرا بالاترین کیفیت نتایج جستجو را تولید می کند. با این حال، با توجه به اینکه موتورهای جستجوی جدید و موجود قادر به دسترسی به بهترین فناوریهای NLP هستند، احتمالاً شاهد خواهیم بود که رقبای Google محصولات خود را برای رقابت بهتر اصلاح میکنند.
این خبر بسیار خوبی برای صنعت سئو بهطور کلی است، زیرا کسبوکارها و مارکهای بیشتری میخواهند از طریق روشهای جدیدی که کاربران ممکن است برای محتوا جستجو میکنند، کشف شوند.
بهترین استراتژی های سئو برای سال 2022
به طور کلی، صاحبان سایت و بازاریابان دیجیتال باید به اصول SEO پایبند باشند. امسال. اما به ابزارها و فناوریهایی توجه کنید که میتوانند به تیم شما کمک کنند در زمان صرفهجویی کرده و نتایج مؤثرتری تولید کنند.
با توجه به روندهای بالا، در اینجا بهترین استراتژی های SEO برای سال 2022:
- Core Web Vitals خود را بررسی کنید و روی بهبودها سرمایه گذاری کنید.
- کلیدواژههای سوال طولانی را برای افرادی که میپرسند نیز هدف قرار دهید.
- خوشههای کلمه کلیدی را برای رتبهبندی جستجوهای بیشتر با یک صفحه ایجاد کنید.
- از ابزارهای محتوای هوش مصنوعی، اما به عنوان مکمل استفاده کنید.
- نرم افزار بهینه سازی محتوا را امتحان کنید.
- دادههای ساختاریافتهتر و قطعههای غنیتر را در محتوای خود اعمال کنید.
- محتوای طولانی با کیفیت بالا بنویسید.
- با سئوی خسته کننده خوب همراه باشید.
- از دموکراتیک شدن جستجو استفاده کنید.
- مراقب موتورهای جستجو و تجربیات جدید باشید.