اصول سئو

امروزه با گسترش ضریب نفوذ اینترنت در بین افراد، استفاده کاری و تبلیغی از فضای مجازی بیشتر شده است که فروش محصول یا ارائه خدمات در این حیطه می گنجد. همانطور که می دانید یکی از روش های مفید بازاریابی مدرن، سئو (SEO) و بهینه سازی سایت است. سئو اصولی قانونی و راهکارهای اخلاقی دارد و رعایت آن سبب می شود که صفحه محتوای تولیدی شما جز اولین نتایج از جست و جوی کاربران باشد. شما با رعایت اصول سئو در تولید محتوای خود مورد بازدید زیاد کاربران اینترنت قرارخواهید گرفت. نتیجه بازدید زیاد علاوه بر فروش بیشتر برند شدن نیز می باشد. سئو تبلیغی سودمند و کم هزینه تر نسبت به سایر تبلیغات است پس آشنایی با اصول سئو به نفع شما خواهد بود.

سئو و ارتباط آن با کلمه کلیدی

کلمه کلیدی یعنی در رابطه با موضوع شما کاربران موتور جست و جوی گوگل چه کلمه ای را جست و جو کرده اند. چنانچه نمی دانید کلمه کلیدی حوزه فعالیت شما چیست؟ نگران نباشید نرم افزارهایی مانند ماز این کلمات را شناسایی کرده و در اختیارتان قرار می ‌دهند. موتور های جستجو  وظیفه دارند به محتوا و سایت بر اساس کلمه هدفمند رتبه بدهند. توجه کنید که کلمات طولانی یا پیچیده از نظر موتور های جستجو گر فاقد اعتبار هستند. برای اینکه سئو بهتری داشته باشید این کلمات را پیدا کنید زیرا لازم است عنوان مطلب خود را بر اساس آن ها جمله بندی نمایید. اگر در عنوان از سوال برای جذب مخاطب بهره بگیرد بسیار جذاب خواهد بود. به یاد داشته باشید که تکرر در به کارگیری کلمات کلیدی نداشته باشید. تراکم کلید واژه ها در رتبه بندی صفحه نتایج خیلی مهم است. اصول سئو می گوید چگالی کلمات کلیدی باید کمتر از ۲% کل محتوا باشد.

عناوین سئو شده

در یک محتوا لازم است مطالب عنوان بندی شوند. همه ما با این عناوین بزرگ و کوچک برخورد داشته ایم. لازم است تمامی عنوان ها (اصلی، فرعی) سئو شوند. در هر کدام از عنوان ها بایستی عبارت کلیدی آورده شود اما تفاوتی وجود دارد در اینجا اجازه نداریم که از واژه های کلیدی به تنهایی استفاده کنیم. بدین معنی که بایستی واژه های اضافی همراه آن آورده و عبارت بسازیم. خلاقیت به خرج داده و عناوین مجذوب کننده بسازید در نهایت به همین راحتی اقدام به بهینه سازی کرده اید. یک نکته جالب و مهم این که در پاراگراف اول هر متنی از کلمه کلیدی استفاده کنید.

سئوی تصویری

محتوای مطلوب از نظر موتورهای جستجوگر محتوایی است که جذابیت تصویری داشته باشد. گاهی خود ما هم با خواندن یک متن طولانی و بدون توقف خسته و کسل می ‌شویم در بعضی مواقع از ادامه دادن مطلب تا پایان خودداری می کنیم. در نظر گرفتن تصاویر و فیلم هایی مرتبط با کلمات کلیدی، یک روش اصولی برای سئو است. تصاویر و ویدئوها نه تنها به فهمیدن و خواندن مطلب کمک می ‌کند بلکه جذابیت متن را نیز بیشتر می ‌نماید در نتیجه اشتیاق فرد برای خواندن بیشتر می‌شود. نکته دیگری که لازم است بدانید روابط معنایی است که در کل متن باید رعایت شود. مطالب را سرسری در نوشته و متن وارد نکنید. به یاد داشته باشید که بر اساس هدف خود و کلمات کلیدی بنویسید. بهینه سازی متن با این راهکار های ساده و ابتدایی نیازمند وقت و دقت کافی است.

آپدیت نمودن و سئو

محتوا سایت مرتبا باید بروز رسانی شده و مطابق با داده های جدید طبقه بندی شود. کاربران اینترنت به دنبال محصولات و خدمات مطابق با تکنولوژی روز هستند، بنابراین از نظر آن ها تاریخ انتشار مطالب موردی مهم تلقی می‌ شود.

موتور جستجو بر حسب تعداد کلیک و بازدید در صفحه نتایج به شما رتبه می دهد. اگر رتبه بندی برایتان مهم است این نکته را در نظر داشته باشید که بروزرسانی نه تنها شامل مطالب است، بلکه کلمه کلیدی و تصاویر نیز در این حیطه قرار دارند.

طول مطلب و سئو

طولانی یا کوتاه بودن مطلب با توجه به نوع تبلیغ و کسب و کار متفاوت است. اندازه محتوای داخل صفحه نباید بیش از حد طولانی و خسته کننده باشد. همچنین نباید  انقدر کوتاه نباشد که نتواند موضوع را به طور کامل پوشش دهد. برخی بایستی بلند و برخی از انواع محتواها کوتاه بودن را می‌طلبند. همیشه بهتر است یک تعادل بین این دو عامل برقرار کنید به طوری که محتوای شما حداقل ۱۰۰۰ کلمه و حداکثر ۲۵۰۰ کلمه باشد. به البته سرعت بارگذاری صفحه به هنگام نمایش به کاربر در رتبه بندی و سئوی مطلب نیز فاکتور کلیدی محسوب می شود.

جمع بندی :

با توجه به توضیحات ما شما الان به اصول کلی سئو و بهینه سازی محتوا سایت آشنا شدید. رعایت این نکات در حیطه عملکردهای قانونی و اخلاقی برای بهینه سازی است. البته هستند افرادی که با روش های غیر اخلاقی سعی دارند رتبه بالایی در صفحه نتایج جست و جو به دست بیاورند. همانطور که می دانید محتوای بهینه شده در طولانی مدت رتبه بندی شما را افزایش می دهد. برای کسب نتیجه تحمل داشته باشید و قانونی عمل کنید.